Ekonominės plėtros strategija: dabar priimti sprendimai bus reikšmingi ateičiai

  • Teksto dydis:

Dienraštis "Klaipėda" tęsia rubriką "Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai". Į gyventojų klausimus atsako Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas.

– Kokią naudą miestui duos kuriama ekonominės plėtros strategija? Ar tai netaps dokumentu, kuris nuguls į stalčių ir bus pamirštas?

– Iš tiesų pradedame labai svarbų darbą – Klaipėdos ekonominės plėtros strategijos iki 2030 m. kūrimą. Šį dokumentą rengsime kartu su Klaipėdos universitetu, Klaipėdos laisvąja ekonomine zona, Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmais, Klaipėdos pramonininkų asociacija bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Į pagalbą pasitelkėme konsultantus, kurių komandoje – ir užsienio ekspertai. Į tematines darbo grupes bei diskusijas kviesime įvairių sektorių atstovus, visus, kurie nori prisidėti prie miesto proveržio kūrimo.

Siekiame parengti tokią ilgalaikę strategiją, kuri užtikrintų ekonomikos ir gyventojų gerovės augimą pritraukiant investicijas, skatinant verslumą, diegiant inovacijas. Strategija apibrėš svarbiausias ekonominės veiklos kryptis, atsakys į klausimą, kuriuo keliu eiti, kad mieste būtų gera investuoti, dirbti, kurti ir gyventi, kad į miestą grįžtų išvykę klaipėdiečiai. Sprendimai, kurie bus priimti dabar, gali turėti esminės įtakos miesto ir viso regiono ateičiai.

Be abejo, labai svarbu, kad strategija netaptų tik dar vienu gerai parašytu, tačiau nenaudojamu dokumentu, todėl bus siekiama apibrėžti ir modelį, kaip strategija bus įgyvendinama. Tai, kad prie strategijos rengimo prisideda net penki partneriai, taip pat rodo, jog toks dokumentas reikšmingas ir reikalingas. Manome, kad bendradarbiavimą su ekonominiais partneriais tęsime ne tik kurdami, bet ir įgyvendindami strategiją.

– Visuomenei pristatytos projektuotojų vizijos, kaip būtų galima sutvarkyti Danės skverą bei šalia esančias krantines. Viskas labai gražu, tačiau kodėl vėl lipama ant to paties grėblio ir nesvarstoma aptverti krantinių?

– Ir techninį projektą pradedantys rengti projektuotojai, ir mes, savivaldybės specialistai, manome, kad reikia eiti europietišku keliu. Prie vandens turi būti lengva prieiti, galbūt net atsisėdus ant krantinės į vandenį įmerkti kojas. Kaip matėte pristatytuose priešprojektiniuose pasiūlymuose, krantinės gali būti ne tik tokios, kaip kitoje Biržos tilto pusėje, kur į vandenį reikia žvelgti iš aukštai. Čia, dalyje ruožų, siūloma krantines „nuleisti“ iki vandens, apačioje būtų jaukios terasos, kur gyventojai ir miesto svečiai galėtų sėdėti ir mėgautis atsiveriančiu vaizdu, norime, kad terasose ant upės kranto kurtųsi ir lauko kavinės. Ši mane sužavėjusi idėja yra parsivežta iš užsienio. Vis dėlto, koks išsikristalizuos galutinis variantas, pamatysime po metų, projektavimo darbai dar tik prasideda, mes atviri pasiūlymams. Kaip jau girdėjote, Danės skvero ir krantinių sutvarkymas dedikuojamas Lietuvos Respublikos šimtmečiui. Darbus planuojama pradėti 2018 m. Kardinaliai keisis ne tik krantinių, bet ir skvero vaizdas. Miesto centre turėtų atsirasti jauki erdvė, kurioje būtų galima ir ramiai pasėdėti ar pasivaikščioti, ir rinktis aktyvias pramogas – važinėjimąsi dviračiais, riedučiais, parko gale planuojama zona paaugliams, bus integruota dabar jau esanti vaikų žaidimų aikštelė. Parko erdvę puoš naujas, modernus fontanas, vaizdą dar pagyvins mažoji architektūra, kurioje galėtų atsispindėti muzikinė tematika, vakarais skveras bus moderniai apšviestas. Tikimės, kad ši vieta taps nauju traukos centru.

– Kai kurie miestiečiai kritikuoja Liepojos gatvėje pėsčiųjų perėjose įrengtas saugumo saleles, nes jos tik blogina eismo situaciją. Ar iš tiesų jų reikėjo?

– Mums svarbus ir pėsčiųjų, ir vairuotojų saugumas. Perėjos Liepojos gatvėje buvo pavojingos pėstiesiems, todėl reikėjo rinktis – arba jas naikinti, arba patobulinti. Tai rekomendavo ir saugumo situaciją Klaipėdos gatvėse pernai vertinusi saugaus eismo specialistų komisija iš Vilniaus. Naikinti šių perėjų negalime, nes jos reikalingos žmonėms, tame ruože yra autobusų stotelė, į ją reikia kažkaip patekti, nenorime, kad žmonės chaotiškai vaikščiotų per gatvę. Tai, ką matote dabar, nėra galutinis vaizdas. Savivaldybės Miesto ūkio departamentas rūpinasi, kad ten būtų įrengtas kryptinis apšvietimas, taip pat pastatyti vairuotojus įspėsiantys signaliniai stulpeliai ir mirksintys žiburėliai. Jei norėtume visus darbus atlikti vienu metu, būtų tekę uždaryti gatvę. Šiuo metu Liepojos gatvėje pastatyti laikini ženklai, įspėjantys apie vykstančius darbus. Bėda ta, kad vairuotojai čia linkę viršyti leistiną greitį. Manau, važiuojant leistinu greičiu, salelės netikėta kliūtimi kelyje netaptų ir dabar, tačiau dėsime visas pastangas, kad jos būtų gerai matomos iš tolo. Analogiški darbai vyksta J.Janonio bei Sausio 15-osios gatvėse. Iš viso šiemet penkiose miesto perėjose įrengtos arba baigiamos įrengti saugumo salelės, o šešiolikoje – kryptinis apšvietimas. Visa tai daroma dėl vairuotojų ir pėsčiųjų saugumo.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Vykaras

Vykaras portretas
DanGes upe, DANGES...

Nojus

Nojus portretas
Audringos veiklos imitacija, nieko neveikimo maskavimas, ir tiek.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių