Emocinės paramos tarnyboms trūksta savanorių

Nemokamą emocinę pagalbą vaikams ir jaunimui telefonu teikiančios „Vaikų linija“ bei „Jaunimo linija“ pradeda savanorių atranką darbui emocinės paramos tarnybose Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. 

Žmonės besidomintys savanoryste kviečiami atvykti į rugsėjo mėnesį vyksiančius savanorių atrankos informacinius susitikimus. Klaipėdoje savanoriai dirba tik „Jaunimo linijoje“. 

Savanorių atrankos atliekamos įgyvendinant paprojektį „Vaikams ir jaunimui skirtos psichologinės pagalbos telefonu ir internetu plėtra“, kurį vykdo VšĮ „Vaikų linija“ drauge su partneriais VšĮ „Jaunimo psichologinės paramos centras“, asociacija „Kauno jaunimo linija“ ir labdaros ir paramos fondu „Dvasinės pagalbos jaunimui centras“. 

„Šio paprojekčio tikslas - didinti emocinės paramos vaikams ir jaunimui prieinamumą telefonu ir internetu, ruošiant naujus savanorius konsultantus, o taip pat užtikrinti esamų savanorių kvalifikacijos bei motyvacijos kėlimą, kurie skatintų ilgesnį laiką tęsti savanorystę, teikiant kokybiškas konsultavimo paslaugas“, - sako tarnybos vaikams ir paaugliams „Vaikų linija“ l.e.p. vadovė Ivona Suchodolska. 

Anot I.Suchodolskos, emocinės paramos poreikis Lietuvoje didžiulis. Pagalbą vaikams ir jaunimui telefonu ir internetu teikiančios tarnybos „Vaikų linija“ savanoriai 2008 m. atsakė į daugiau, nei 82 tūkst., „Jaunimo  linijos“ savanoriai - į beveik 93 tūkst. skambučių.

„Tačiau mėginimų prisiskambinti būna kelias dešimtis kartų daugiau, nei turime galimybių atsiliepti į skambučius, todėl savanoriai yra tikrai reikalingi“, - pabrėžia I. Suchodolska.

Internetu abiejų tarnybų savanoriai 2008 m. atsakė į 3,5 tūkst. laiškų, kuriais vaikai ir jaunimas dalinosi savo sudėtingais išgyvenimais ir prašė patarimų bei pagalbos. 

„Savanoriškas darbas - tai ne tik pagalba kitam, bet ir galimybė pačiam žmogui save realizuoti bei tobulėti“, - pabrėžia „Jaunimo linijos“ vadovas Paulius Skruibis. Emocinės paramos telefonu ir internetu tarnybos "Jaunimo linija" ir "Vaikų linija" kviečia besidominčius savanoryste atvykti į savanorių atrankos informacinius susitikimus. Išsamesnę informaciją apie šias savanorių atrankas galima rasti interneto svetainėse www.jaunimolinija.lt ir www.vaikulinija.lt. 

Atrinktieji nauji savanoriai apie 6 mėnesius truksiančių parengiamųjų kursų metu bus apmokomi konsultavimo įgūdžių, reagavimo bei pagalbos krizinėse situacijose. Paprojekčio „Vaikams ir jaunimui skirtos psichologinės pagalbos telefonu ir internetu plėtra“ metu iki 2010 m. birželio mėn. numatoma atrinkti ir apmokyti 140 naujų „Vaikų linijos“ ir „Jaunimo linijos“ savanorių bei organizuoti kvalifikacijos kėlimo užsiėmimus 140 esamų šių tarnybų savanorių.

 Emocinę paramą „Vaikų linijoje“ ir „Jaunimo linijoje“ teikia tik savanoriai konsultantai, sėkmingai užbaigę paruošiamuosius kursus. „Vaikų linijos“ konsultantai atsiliepia nemokamu telefono numeriu 8-800-11111 kasdien nuo 11 iki 21 val., „Jaunimo linijos“ konsultantai - nemokamu emocinės pagalbos telefonu 8-800 28888, darbo dienomis nuo 16 iki 7 val., savaitgaliais - visą parą. Internetu savanoriai atsako į laiškus, kuriuos parašo užsiregistravusieji interneto svetainėje www.jppc.lt/draugas („Draugo laiškai“) arba www.vaikulinija.lt („Klausučiui“). 

Šiam paprojekčiui skiriama lėšų suma siekia beveik 284 tūkst. litų.


Šiame straipsnyje: Vaikų linijaJaunimo linija

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių