Festivalis „IKRA savaitė“ kviečia į tikrąją Klaipėdą

Gegužės 22-ąją, antradienį, Klaipėdoje pirmaisiais renginiais startuos I kūrybinių industrijų festivalis „IKRA savaitė“. Aktyvių, kūrybingų, smalsių ir naujiems įspūdžiams bei patirtims atvirų žmonių bendruomenė – tokią uostamiesčio plėtros viziją regi festivalio organizatoriai, Klaipėdos regiono kūrybinių industrijų asociacijos (IKRA) iniciatyvinė grupė, „IKRA savaitės“ programą bei asociacijos planus pristačiusi spaudos pusryčiuose.

Įvairių žanrų muzikos, kino, teatro, amatų ir kiti teminiai festivaliai Lietuvoje bei Klaipėdoje turi tvirtas tradicijas. IKRA idėja – sujungti skirtingus žanrus, buriant įvairių kūrybinių profesijų atstovus į vieną organizacinę grupę, rengiant bendrą programą ir ieškant iki šiol neaptiktų sąlyčio taškų. IKRA valdybos narės Klaipėdos ekonominės plėtros agentūros vadovės Raimondos Laužikienės įsitikinimu, šį perspektyvų sprendimą ne tik renginiui, bet ir visam kūrybininkų bendrabūviui siūlo dabartinės veiklos sąlygos bei ekonomikos situacija.

Šitaip gimė sumanymas festivalio metu į būsimojo „Kultūros fabriko“ interjero dirbtuves sukviesti ne tik architektus bei interjero projektuotojus, bet ir skulptorius, dailininkus, fotografus; be įprastų seminarų apie verslą, pasiūlyti klaipėdiečiams dalyvauti reklamos kūrybinėse dirbtuvėse bei greituosiuose dalykiniuose pasimatymuose; surengti teatro bendruomenės vakarienę, kurios metu Valentino Masalskio suburtos „trupės p.s.“ aktoriai bendraus su klaipėdiečiais ir vaišins juos „firminiais“ troškiniais.

Beje, po spaudos konferencijos maestro V. Masalskis ir jo komanda sulaukė džiugios žinios iš Kultūros ministerijos – jaunųjų aktorių ir jų vadovo įdirbio dėka trupei nuspręsta suteikti profesionalaus teatro statusą. Tai įpareigoja kolektyvą atitinkamai pakoreguoti ir savo pavadinimą, tad uostamiestį galima sveikinti sulaukus naujojo – Klaipėdos jaunimo – teatro įsikūrimo.

Festivalio renginiai vyks Danės krantinėse įsikūrusiose kavinėse bei kitose senamiesčio erdvėse ir net „kops“ į aukšiausius uostamiesčio pastatus: į ekskursiją „Klaipėdos bokštai“ kviečiantis IKRA valdybos narys architektas Vitalijus Jankūnas pastebi, kad tokio pobūdžio renginiai profesionalams aktualią informaciją leidžia kūrybiškai maišyti su kiekvienam smalsiam miestiečiui įdomiais dalykais.

„IKRA savaitės“ geografija slepia užuominą į galimą didesnį kūrybinių industrijų atstovų, menininkų indėlį populiarinant Klaipėdos centrą kaip veiksmo ir verslo vietą, jaukinantis mažiau lankomas vietas, skatinant verslininkų išradingumą bei kūrybišką požiūrį. Tad festivalio „IKRA savaitės“ programoje vietą rado ir simbolinė akcija – apsipirkimo sąspietis senamiestyje jau ketverius metus veikiančioje gatvės stiliaus parduotuvėje „Street Wear“.

Kūrybinės sinergijos idėją atspindės ir baigiamasis festivalio renginys – šeštadienį „Švyturio menų doke“ rengiama dviguba šventė: mados šou „IKRA Mada“ ir I muzikinių vaizdo klipų konkurso „IKRA Like“ finalas.

Anot „IKRA Mada“ sumanytojos bei vienos iš prodiuserių Jurgos Sutkutės, į Klaipėdą atvykusios iš Šiaulių, renginys jau sulaukė didžiulio dizainerių susidomėjimo. „Kadangi vieno vakaro renginio galimybės priimti visus norinčiuosius – ribotos, pristatysime 15-a dizainerių iš Klaipėdos bei Vilniaus sukurtų kolekcijų ir uostamiesčio juvelyrių darbus. Visiems kitiems pažadėjome pirmumo teisę dalyvaujant kitų metų renginyje, tad jau esame įpareigoti tęsti tradiciją“, – šypsojosi J. Sutkutė.

„IKRA savaitės“ organizatorė Klaipėdos regiono kūrybinių industrijų asociacija (IKRA) – 2011 metų spalį įkurta visuomeninė organizacija, vienijanti dizaino, architektūros, informacinių technologijų, reklamos, kino, medijų, muzikos, scenos menų ir kitų kūrybinių bei kultūrinių  industrijų sektorių atstovus bei įmones iš pajūrio. Festivalis sumanytas kaip naujosios organizacijos prisistatymas visuomenei ir pretenduoja tapti kasmečiu renginiu.

Nepaisant to, kad išvardytosios profesinės veiklos sritys, kuriose jungiasi kultūros bei ekonominės veiklos aspektai, pažįstamos kiekvienam, kūrybinių industrijų sąvoka Lietuvoje tik pradeda sklisti. Burtis bendriems komerciniams, meniniams ir visuomeniniams projektams bei išmokti veikti ir populiarinti savo veiklą bei jos vaisius kartu – vienas iš IKRA narių iškeltų tikslų. Daugiau informacijos apie asociaciją – interneto svetainėje www.creativeklaipeda.lt.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ikrai

Ikrai portretas
O kas suteikė Masolskiui maestro "titulą"?
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių