- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„DFDS Seaways“ Klaipėdos padalinio nuomojamo laivo „Regina Seaways“ kapitonas Andrejus Simutis nenoriai grįžta į 2010 metų spalio 9-ąją, kai plaukiant iš Vokietijos į Klaipėdą, supleškėjo keltas „Lisco Gloria“.
„DFDS Seaways“ Klaipėdos padalinio nuomojamo laivo „Regina Seaways“ kapitonas Andrejus Simutis nenoriai grįžta į 2010 metų spalio 9-ąją, kai plaukiant iš Vokietijos į Klaipėdą, supleškėjo keltas „Lisco Gloria“.
Ugnis plito, panikos nebuvo
„Lisco Gloria“ kelto gaisro vaizdai dar gyvi kapitono A.Simučio atmintyje. Prisipažino, kad jo jūrinėje biografijoje tai baisiausias įvykis, kurio stengiasi neprisiminti.
„Ne, panikos nebuvo. Raminome keleivius. Žmonės stovėjo ant tiltelio. Ugnis plėtėsi greitai. Laive buvo daug dūmų“, – nuotrupomis dalinosi A.Simutis, pridūręs, jog ypač gaila „Lisco Glorios“, nes tai buvo geras laivas.
Jo ir įgulos narių veiksmai „Lisco Gloria“ gaisro metu buvo pripažinti tinkami. Sudegusį laivą, kaip ir dera kapitonui, A.Simutis paliko paskutinysis. Už tai, kad buvo išgelbėti visi keleiviai ir įgulos nariai, A.Simutis netgi nominuotas metų klaipėdiečio rinkimuose.
„Lisco Gloria“ gaisro aplinkybes tyrė Vokietijos ir Lietuvos teisėsaugos institucijos. Abiejų šalių pareigūnai apklausė kapitoną. Abiem atvejais baudžiamosios bylos buvo nutrauktos įgulos veiksmuose nesant nusikalstamos sudėties.
Jūra vėl pašaukė
„Tai buvo sunkus laikas. Ačiū šeimai ir kompanijai, kurie mane palaikė“, – prisipažino jūrų kapitonas.
Laivo „Lisco Gloria“ gaisras galėjo pakeisti ir jos kapitono karjerą. Pasitaręs su šeima, jis net mąstė nebegrįžti į jūrą. Tačiau krante išbuvo tik penkis mėnesius.
„Jūra pašaukė“, – šyptelėjo.
Kapitono A.Simučio nepaliko ir jo įgula iš „Lisco Gloria“ laikų. Tarp 39 įgulos narių, įskaitant ir aptarnaujantį personalą, laive „Regina Seaways“ didesnė dalis yra tie, kurie kartu plaukiojo kelte „Lisco Gloria“.
Šiuo metu tarp Klaipėdos ir Vokietijos Kylio uosto plaukiojantis keltas „Regina Seaways“, statytas 2010 metais, yra pats naujausias, kurį naudoja „DFDS Seaways“ Klaipėdos padalinys.
Keltas „Regina Seaways“ nuomojamas iš Italijos „Grimaldi Group“.
Anot A.Simučio, tai puikus laivas – jis gali pasiekti net iki 25 mazgų greitį.
Jūrinė dinastija nutrūks
Keltą „Regina Seaways“ patikėta valdyti jūrų kapitonui A.Simučiui. Jis kilęs iš jūrininkų šeimos. Tėvas, taip pat jūrų kapitonas, daugelį metų dirbo Latvijos jūrų laivininkystėje, o aktyvią jūrinę veiklą baigė Rygos uosto kapitono pavaduotoju. Po to jis iš Rygos persikėlė į Klaipėdą.
Rygoje gimęs A.Simutis baigė Leningrado aukštąją jūreivystės mokyklą (vadinamąją Makarovką). Kaip vienas geresnių studentų 1986 metais galėjo rinktis bet kurį SSRS uostą. Pasirinko Klaipėdą ir nuo pirmos dienos dirbo Lietuvos jūrų laivininkystėje, o vėliau nuo jos „atskeltame“ jūrų keltų bendrovės padalinyje, kuris dabar yra „DFDS Seaways“ Klaipėdos grupė.
A.Simutis Klaipėdoje pradėjo plaukioti iš Igarkos medieną plukdžiusiais miškovežiais. Pirmasis laivas „Nižnij Tagil“. Iš pirmųjų laikų įsiminė jam padėję jūrų kapitonai Geroldas Iliuninas, Borisas Lisejevas.
1996 metais A.Simutis pats tapo laivų kapitonu.
Jūrinės dinastijos tradicijos A.Simučio šeimoje tikriausiai nutrūks. Jis augina dvi dukras, kurios tapti jūrininkėmis nenori.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje2
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų6
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo6
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Kas žudo Klaipėdos senamiestį?16
Klaipėdoje jau ne vieną dešimtmetį trunka diskusijos, kaip atgaivinti senamiestį. Įvairių kadencijų politikai siūlė neįtikėtinų būdų – svajota apie tramvajų, siūlyta dalį senamiesčio uždengti kupolu, o kojas klaipantį grindin...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant1
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?11
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas17
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...
-
Iššokęs pėdos kauliukas: deformacija pašalinama be didelių pjūvių1
„Northway“ inf. ...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?5
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...