- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Greičiausios Kuršių marių regatos jachtos - „Baraka“, „Pandora“ ir „Baltas“
-
Greičiausios Kuršių marių regatos jachtos - „Baraka“, „Pandora“ ir „Baltas“
-
Greičiausios Kuršių marių regatos jachtos - „Baraka“, „Pandora“ ir „Baltas“
-
Greičiausios Kuršių marių regatos jachtos - „Baraka“, „Pandora“ ir „Baltas“
-
Greičiausios Kuršių marių regatos jachtos - „Baraka“, „Pandora“ ir „Baltas“
-
Greičiausios Kuršių marių regatos jachtos - „Baraka“, „Pandora“ ir „Baltas“
-
Greičiausios Kuršių marių regatos jachtos - „Baraka“, „Pandora“ ir „Baltas“
-
Greičiausios Kuršių marių regatos jachtos - „Baraka“, „Pandora“ ir „Baltas“
-
Greičiausios Kuršių marių regatos jachtos - „Baraka“, „Pandora“ ir „Baltas“
-
Greičiausios Kuršių marių regatos jachtos - „Baraka“, „Pandora“ ir „Baltas“
-
Greičiausios Kuršių marių regatos jachtos - „Baraka“, „Pandora“ ir „Baltas“
-
Greičiausios Kuršių marių regatos jachtos - „Baraka“, „Pandora“ ir „Baltas“
-
Greičiausios Kuršių marių regatos jachtos - „Baraka“, „Pandora“ ir „Baltas“
-
Greičiausios Kuršių marių regatos jachtos - „Baraka“, „Pandora“ ir „Baltas“
-
Greičiausios Kuršių marių regatos jachtos - „Baraka“, „Pandora“ ir „Baltas“
-
Greičiausios Kuršių marių regatos jachtos - „Baraka“, „Pandora“ ir „Baltas“
Didžiausios šalyje Kuršių marių regatos nugalėtojų taurės šiemet pakilo jachtų „Baraka“ (kap. Rimantas Stropus), „Pandora“ (kap. Tadas Žižys) ir jachtos „Baltas“ (kap. Gintaras Vaičiūnas) įgulų rankose.
Didžiausios šalyje Kuršių marių regatos nugalėtojų taurės šiemet pakilo jachtų „Baraka“ (kap. Rimantas Stropus), „Pandora“ (kap. Tadas Žižys) ir jachtos „Baltas“ (kap. Gintaras Vaičiūnas) įgulų rankose. Visos šios įgulos – ne naujokės Kuršių marių regatoje, tačiau visoms joms taures iškovoti pavyko pirmą kartą.
„Akivaizdu, kad buriavimas Lietuvoje profesionalėja. Viena vertus, jaunesnės įgulos įgyjo daugiau patirties, antra vertus – jos jau gali sau leisti daugiau investuoti į jachtų paruošimą. Visa tai atsispindi rezultatuose,“ – sakė Lietuvos buriuotojų sąjungos viceprezidentas kreiseriniam buriavimui Raimundas Daubaras.
Tuo tarpu buriuotojai sutartinai liaupsino aukštą regatos teisėjavimo lygį (vyriausias regatos teisėjas – Rolandas Žentelis) ir džiaugėsi gavę pasivaržyti labai įvairiomis oro salygomis – šiemet regatos dalyviams teko ir karščio, ir silpno, ir stipaus vėjo, ir srovių, ir škvalų, ir labai staigių oro sąlygų pasikeitimų, kurie vertė kiekvieną minutę būti itin budriems.
Kovoje dėl Didžiosios Kuršių marių regatos taurės, kuri atitenka greičiausiai jachtai pagal perskaičiuotą laiką distancijoje A, šiemet nepralenkiami buvo jachtos „Baraka“ įgula su kapitonu Rimantu Stropumi. Ji visą Kuršių marių regatos distanciją įveikė per 24 val. 53 min. 27 s ir beveik aštuoniomis minutėmis aplenkė praėjusių metų čempionę jachtą „Arabela AB Baltic“ (kap. Raimondas Šiugždinis).
Septintus metus regatoje su kapitonu R. Stropumi dalyvaujančiai jachtai „Baraka“ tai – pirmasis toks apdovanojimas.
„Mums visą laiką labiau rūpėjo varžybos grupėje, ir į bendrą įskaitą mažai kreipėm dėmesio. Juolab, kad ir pernai, kai savo grupėje užėmėm pirmąją vietą, kovoje dėl taurės nebuvom patekę net į dešimtuką. Todėl šiais metais iškovoti Didžiąją taurę buvo šiek tiek netikėta. Mums tai malonus priedas,“ – sakė R.Stropus, kurio vadovaujama jachta taip pat iškovojo pirmą vietą II-oje grupėje.
R.Stropus pasidžiaugė, kad Kuršių marių regata kasmet profesionalėja – objektyviai vertinami patys plaukimai, teisingai pritaikoma skaičiavimo sistema, atidžiau jachtos suskirtomos į grupes, o ir patys buriuotojai tarpusavyje išvengė didelių ginčų ar nesusipratimų. „Susidėjo daug mažų detalių, kurios sukūrė labai teigiamą šių metų regatos atmosferą,“ – sakė R. Stropus.
Pasak „Barakos“ kapitono, šių metų regatoje buvo gerai išlaikytas balansas tarp čempionato ir regatos tipo varžybų. „Mums įdomesnis sportinis plaukimas, kur atsiranda daugiau vietos taktikai, tačiau regatoje dalyvauja labai įvairaus lygio buriuotojų, todėl to balanso reikia,“ – sakė R.Stropus.
Labiausiai kontraversiškas, jo vertinimu, buvo atrasis etapas, kada varžovai turėjo jūra pasiekti Nidą ir tada per Klaipėdą pasiekti Nidą mariomis, o visas etapas užtruko beveik parą.
„Jei būtų didesnis vėjas jūroje, nežinau, ar visos jachtos būtų įveikusios etapą. Tačiau šįkart etape vėjas buvo gan nedidelis, jis nuolatos sukosi, todėl etapas gavosi labai įdomus – reikėjo ir sėkmės, ir spėti reaguoti į pasikeitusias sąlygas. Gavom ir sušlapti, ir žaibų,“ – komentavo varžybas laimėtojas.
Vis tik labiausiai intriguojanti kova, ko gero, visą Kuršių marių regatą vyko dėl Mažosios Kuršių marių taurės.
Trys jachtos – „Pandora“ (kap. Tadas Žižys), „Vėtra“ (Linas Baublys) ir praėjusių metų čempionai „Nida“ (kap. Arūnas Burkšas) – visą regatą lipo vieni kitiems ant kulnų, varžovus nuolat skyrė vos kelių sekundžių atstumas. Tačiau didžiąją dalį regatos pirmavusiai jachtai „Nida“ pritrūko sėkmės ir paskutiniajame etape ją konkurentai aplenkė.
XLVI Kuršių marių regatos Mažoji taurė, kuri skiriama greičiausiai jachtai pagal perskaičiuotą laiką sutrumpintoje distancijoje B, perėjo į kapitono Tado Žižio vadovaujamos įgulos rankas, kurie plaukė jachta „Pandora“.
Perskaičiavus laiką paaiškėjo, kad beveik 50 realių valandų praleidę distancijoje, kovoję įvairiausiomis oro sąlygomis, „Pandora“ pralenkė „Vėtrą“ vos 18 sekundžių, o pastaroji jachta „Nidą“ – vos 14 sekundžių.
Pasak T.Žižio, šiais metais teisėjų komiteto sprendimu jachta “Pandora” buvo pirmą kartą priskirta plaukti B distanciją.
“Mums tai buvo labai palanku, nes mūsų laivas gana mažas, anksčiau, plaukdami toje pačioje distancijoje kaip didieji laivai, neturėdavom jokių šansų laimėti greičiausios jachtos taurės,“ – po varžybų sakė jachtos kapitonas Tadas Žižys.
„Varžybos buvo iš tikrųjų labai intriguojančios ir įtemptos. Kadangi mūsų laivai vienodi, turėjome visas varžybas plaukti fiziškai pirmi, nepriklausomai kokios oro sąlygos. Nors kartais mums tiesiog pritrūkdavo sėkmės, dabar jau žinome, kur padarėme keletą klaidelių, kurios ir lėmė tų svarbių sekundžių praradimą,“ – sakė jachtos „Nida“ kapitonas Arūnas Burkšas.
Absoliučiai greičiausia jachta šiemet pripažinta jachta „Baltas“, kuriai vadovauja kapitonas Gintaras Vaičiūnas. Ji beveik 14 minučių aplenkė artimiausią varžovę jachta „Arcturus“ (kap. Vygantas Stankus) ir visą Kuršių marių regatos distanciją įveikė per 36 val. 44 min. 33 s realaus laiko.
„Mūsų jachta turėjo sportiškiausią balą visoje regatoje, tai atsispindi ir rezultatuose. Tiesa, Kuršių marių regatoje su šia jachta dalyvaujame jau šeštus metus, tačiau tik šiemet, kai įsigijome naują burę, o komanda dar labiau susidirbo, iškovojome absoliučiai greičiausios jachtos taurę,“ – komentavo jachtos „Baltas“ kapitonas Gintaras Vaičiūnas.
XLVI Kuršių marių regatoje iš viso susirungė 44 jachtos, kurios per 5 etapus turėjo įveikti beveik 200 jūrmylių distanciją. Regatos varžovai distancijoje praleido iki 50 val.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tarp daugiabučių Debreceno kvartale – nemalonus vaizdelis6
Debreceno kvartale tarp daugiabučių namų esančioje žalioje pievoje – dar vienas šiukšlynas. Įvairias buitines atliekas iš perpildytų šiukšlių konteinerių veikiausiai išnešioja sparnuočiai, o kart...
-
Pamario prakeiksmas: žuvininkystės ūkiai nebeapsigina nuo kormoranų12
Kormoranai – pamario prakeiksmas. Žuvininkystės ūkis Kintuose nebeišmano, kaip atremti šių paukščių atakas. Kormoranai būriais puola į tvenkinius ir gvelbia ten auginamą žuvį, ypač mėgsta karpius. Žuvininkai sako i&scar...
-
Dainų šventės šimtmečiui paminėti doviliškiai pasodino ąžuoliukus
Dainų šventės šimtmečio progai paminėti doviliškiai savaitgalį sodino ąžuolus. Vienas ąžuoliukas buvo skirtas specialiai Dainų šventės paminėjimui, o kitus ąžuoliukus talkininkai sodino Dovilų centre pačių žmonių ...
-
Kariškius uostamiestyje autobusais veš nemokamai7
Siūloma tarptautinių pratybų „Baltijos operacija 2024“ konferencijos metu renginio dalyviams reguliaraus susisiekimo maršrutų autobusais važiuoti nemokamai. ...
-
Klaipėdiečiai aktyviai mokosi užsienio kalbų: tarp aktualių – ir turkų kalba5
Klaipėdiečiai aktyviai mokosi įvairių kalbų, o populiarumo viršūnėje šiuo metu – anglų kalba. Tačiau ne mažiau aktualios ir ispanų, prancūzų ir net turkų kalbos. ...
-
Maisto atliekų rūšiavimas Klaipėdoje: kokios pagrindinės klaidos?23
Nuo balandžio 2 d. Klaipėdos miesto gyventojai buvo pakviesti pradėti maisto atliekų rūšiavimą. Klaipėdiečių aktyvumas maloniai nustebino – per pirmąją savaitę surinkta virš 5 tonų maisto likučių, o šią savaitę jau 8...
-
Klaipėdoje – gelbėtojų atranka: kandidatų laukia netradicinis darbo pokalbis1
Darbą paplūdimiuose Klaipėdos gelbėtojai pradės birželį, bet dabar vyksta atranka ir ji netradicinė – vietoje darbo pokalbio kandidatai turi šokti į baseiną. Tarp norinčiųjų gelbėti ne tik moksleiviai ir studentai, bet ir baigiantys ...
-
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai35
Šiandien išaušo klaipėdiečių ilgai laukta diena – duris lankytojams po rekonstrukcijos atvers Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Penkerius metus be savo namų dirbę teatralai kvies ne tik mėgautis pastatymais, bet ir įve...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai6
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...