Gyventojams nusibodo braidyti po purvą

Klaipėdiečiams, kurie gyvena šalia žvyruotų ar visiškai susidėvėjusių asfaltuotų gatvių, nusibodo braidyti po purvą ir jaustis nesaugiai. Miesto valdžios gyventojai prašo greičiau imtis tokių gatvių atnaujinimo.

Gatvėje jaučiasi nesaugūs

Jau anksčiau, kad būtų išasfaltuotos gatvės, aktyviai siekė Tauralaukio gyventojai. Tokį prašymą miesto valdžiai yra pateikusi ir Paupių kvartalo bendruomenė.

Išasfaltuoti vieną gatvę prašo ir Kalotės dalies, kuri priklauso Klaipėdos miesto savivaldybei, gyventojai.

Pasak jų, Paribio gatvė, kuri driekiasi nuo Medelyno gatvės iki geležinkelio, yra visiškai prastos būklės.

Kažkada asfaltuota gatvelė visiškai susidėvėjusi, ne kartą lopyta.

"Asfalto beveik nebėra. Galima sakyti, kad liko tik žvyras. Žmonėms eiti šia gatve tikrai nesaugu. Ypač tamsiuoju paros metu. Baisu išleisti vienus vaikus. Būtume labai dėkingi, jei miesto valdžios atstovai atvažiuotų į kvartalą, įvertintų situaciją ir imtųsi priemonių", – pasakojo viena gyventoja.

Moteris tvirtino, kad šio kvartalo gyventojai jaučiasi pamiršti: "Miesto centras, senamiestis tvarkomas, puošiamas, įrengiami nauji gatvių apšvietimo žibintai, o čia neturime nė vienos lempos. Nors kas trečią stulpą įrengtų. Vis jaustumėmės saugiau. Gatvė – vienos duobės."

Klaipėdietė tvirtino, kad anksčiau jau buvo kreiptasi į miesto valdžią dėl šių problemų, tačiau rimtų darbų taip ir nesulaukta.

"Kartą kitą palopė, ir viskas", – tvirtino moteris.

Kreipėsi ir į miesto tarybą

Prieš kelis mėnesius į miesto tarybą ir Saugaus eismo komisiją kreipėsi Paupių kvartalo gyventojai. Jie tvirtino, kad laukia ir niekaip nesulaukia, kada bus sutvarkytos rajono gatvės.

Gyventojai atkreipė dėmesį, kad jose nesaugu, jų būklė prasta, dalis visai neasfaltuota.

Atkreiptas dėmesys, kad ypač sudėtinga situacija Klemiškės gatvėje.

Pasak gyventojų, eismas čia intensyvus, šaligatvių nėra. Žmonės yra priversti eiti važiuojamąja dalimi, o, prasilenkiant su transporto priemone, – šalikele.

Tačiau ne visur yra šalikelė, kai kur – tik griovys. Tad ne kartą pėstieji į jį yra įkritę, stengdamiesi nepatekti po mašinų ratais.

Klaipėdiečiai stebėjosi, kad nuo kvartalo įsikūrimo praėjo 20 metų, o dalis gatvių yra neasfaltuotos. Trūksta ir apšvietimo.

Prašyta, kad Paupių kvartalo gatvių rekonstrukcija būtų įtraukta į miesto kitų trejų metų strateginį veiklos planą, tačiau miesto taryba tam nepritarė.

Orientuojasi į Tauralaukį

Pasak Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Olego Mariničiaus, po pirmojo Paupių gyventojų kreipimosi į Saugaus eismo komisiją buvo imtasi priemonių.

Probleminėje gatvėje buvo apribotas leistinas greitis, uždraustas sunkiasvorio transporto eismas, vietose, kur arti šlaitai, pastatyti įspėjamieji stulpeliai, ant kurių – atšvaitai.

"Saugaus eismo komisija tik tiek gali padėti", – tvirtino pavaduotojas.

Klaipėdos savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjas Valdas Švedas pasakojo, kad kol kas yra orientuojamasi į Tauralaukio gatves ir dedamos visos pastangos, kad jos būtų kuo greičiau sutvarkytos.

"Kitais metais į paruošimą įtrauksime kažkurį kitą kvartalą. Gal dar vienos kitos pavienės gatvelės imsimės. Jau siūlėme šiemet strateginiame plane numatyti Paupio kvartalo žvyruotų gatvelių atnaujinimo projektavimą, tačiau to atsisakyta. Apsispręsta orientuotis į Tauralaukį. Bus parengti paskutiniai projektai, ir skelbsime antro etapo rangos darbų konkursą. Darbai veikiausiai tęsis ir kitais, ir dar kitais metais", – teigė vedėjas.

Visko iš karto nepajėgia

V.Švedo teigimu, nors Paupių kvartalo žvyruotų gatvių atnaujinimas nėra įtrauktas į miesto trejų metų strateginį planą, problemos žinomos.

"Nėra taip, kad neįtraukėme į planą ir nieko nedarome. Analizuojame, domimės, planuojame", – pabrėžė vedėjas.

V.Švedas pasakojo, kad prieš Paupių kvartalo gatvių atnaujinimą būtina įgyvendinti Joniškės gatvės rekonstrukcijos antrąjį etapą.

Šiuos darbus planuojama pradėti 2020 m.

"Viskas yra dėl kitų projektų. Yra prioritetai. Kai vertini po vieną gatvę, atrodo, kad galime pradėti atnaujinti, tačiau, susidėliojus bendrą vaizdą, prioritetus, lėšas, supranti, kad nesame fiziškai pajėgūs viską atlikti iš karto", – komentavo vedėjas.

V.Švedas atkreipė dėmesį, kad jau pradėta atnaujinti Pamario gatvę, baigiamas rengti Statybininkų prospekto tęsinio klojimo projektas.

Pastarasis pateiktas ekspertizei. Tikimasi, kad vėlyvą rudenį gali startuoti darbai.

Siekiama, kad kuo operatyviau prasidėtų ir Pajūrio gatvės rekonstrukcija.

Prašymai – ir iš naujų kvartalų

Tačiau V.Švedas akcentavo, kad kitais metais vėl bus siūloma įtraukti į strateginį planą Paupio kvartalo žvyruotų gatvių atnaujinimo projektavimą. Jis paprastai trunka apie metus.

"Norime turėti projektus, kad, baigus asfaltuoti Tauralaukio gatves, galėtume skelbti konkursą naujiems darbams. Jei baigtume, o tada pradėtume projektuoti, liktų "tušti metai". Neturėtume nei projekto, nei darbų", – komentavo vedėjas.

Gatvių, kurių danga žvyruota, Klaipėdoje yra dar daug. Jų ilgis siekia apie 100 kilometrų.

Tačiau didieji kvartalai yra du – Tauralaukio ir Paupio.

Likusios, anot V.Švedo, pavienės gatvelės – ir garažų bendrijose, ir gyvenamuosiuose kvartaluose.

"Diskusijos dar vyksta ir dėl Tauro sodų bendrijos. Žmonės prašo, kad miestas remontuotų gatves, tačiau negali. Bendrija turėtų pati tvarkytis, tačiau jie nori perduoti miestui gatves. Tada atsiras dar vienas kvartalas, kurio gatvės neasfaltuotos. Darbo tikrai yra", – tvirtino vedėjas.

V.Švedas pasakojo, kad sulaukiama prašymų asfaltuoti gatves ir iš naujų kvartalų.

Gautas prašymas nutiesti gatvę pietinės miesto dalies naujame kvartale, kur statomi pavieniai namai.

"Gyventojai yra nemažai investavę patys, patys įsirengė tinklus. Prašo, kad miestas nutiestų gatvę, tačiau kol kas orientuojamės į senesnes gyvenvietes", – pabrėžė vedėjas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Zenonas Priekuliškis

Zenonas Priekuliškis portretas
Laikas domėtis privatiems lėktuvėliams, jų aikštelėmis, o bėdžiai kaip nors prabris?
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių