Į Daniją iškeliavo naujos kartos vilkikas „Gaia“

Savaitės pradžioje iš bendrovės „Vakarų Baltijos laivų statykla“ (VBLS) išplaukė pirmasis pasaulyje dyzelinis–elektrinis aplinkai nekenksmingas (angl. environmentally friendly) vilkikas „Gaia“. Laivas pastatytas Danijos kompanijai „Svitzer A/S“, kuri yra viena iš žinomiausių pasaulio kompanijų, teikiančių vilkimo paslaugas.

Vilkikas „Gaia“ iš bendrovės „Vakarų Baltijos laivų statykla“ išplaukė į Daniją. Frederisijos uoste bus atlikti traukos jėgos bandymai. Šių bandymų Klaipėdoje atlikti neįmanoma, nes nėra nejudančios atramos, kuri galėtų išlaikyti didesnę nei 65 tonų trauką.

Pagal sutartinius įsipareigojimus laivo traukos jėga turi siekti 65 tonas, tačiau, įvertinę jau atliktus bandymus ir atlikę preliminarius skaičiavimus, VBLS specialistai teigė, jog laivo traukos jėga sieks apie 70 tonų. Pagal sutartyje numatytus reikalavimus, maksimalus laivo greitis turi būti ne mažesnis nei 12,5 mazgo, tačiau manoma, jog paskutinieji eigos bandymai parodys gerokai didesnį laivo greitį – apie 14 mazgų.

Anot „Vakarų Baltijos laivų statyklos“ direktoriaus Jevgenijaus Petrovo, paskutiniuosius laivo patikrinimus atlikę užsakovo atstovai negailėjo pagyrų laivo kokybei.

Vilkiko ilgis – 31,5 m, plotis –11,5 m. Generatorius suka trys „Wartsila“ 1600 kW galios varikliai, azimutinių stūmos įrenginių galia – 2 x 2100 kW. Laive sumontuota išorinė gaisro gesinimo sistema. Laivo statybą prižiūrėjo klasifikacinė bendrovė „Lloyd‘s Register“.

Kitas naujos kartos vilkikas „Geo“ užsakovui bus perduotas balandį.

„Vakarų Baltijos laivų statyklą“ ir kompaniją „Svitzer A/S“ sieja ilgametis bendradarbiavimas. Prieš dešimtmetį šiai kompanijai pastatyti 3 jūriniai eskorto laivai, o 2004 m.–2006 m. pastatyta 10 gaisrinių uosto vilkikų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių