Į Klaipėdą atkeliauja SGD krovinys

Pirmasis komercinis suskystintųjų gamtinių dujų krovinys jau visai šalia uostamiesčio. Planuojama, kad antradienio rytą Klaipėdos uosto prieigas jau pasieks dujovežis su pirmuoju komerciniu kroviniu. Vos laivui prisišvartavus prasidės dujų perdavimas į laivą, o į sistemą – po Naujųjų.

Pirmasis komercinis suskystintųjų gamtinių dujų krovinys jau visai šalia uostamiesčio. Planuojama, kad antradienio rytą Klaipėdos uosto prieigas jau pasieks dujovežis su pirmuoju komerciniu kroviniu. Vos laivui prisišvartavus prasidės dujų perdavimas į laivą, o į sistemą – po Naujųjų.

Pirmasis komercinis krovinys

Uostamiestį netrukus pasieks pirmasis komercinis suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) krovinys. Dujovežis su 140 tūkst. kub. m kroviniu Lietuvą pasieks jau antradienio rytą.

Vos laivui įplaukus į uostą planuojamas jo švartavimas, tačiau šių procedūrų sėkmę lems oro sąlygos.

„Viskas priklausys nuo oro“, – patikino Bendrovės „Klaipėdos nafta“ Komunikacijos skyriaus vadovė Indrė Milinienė.

Išdujinimą pradės operatyviai

Prisišvartavus laivui bus kiek įmanoma operatyviau pajungiamos visos išdujinimo sistemos bei įranga ir prasidės dujų perkėlimas į SGD laivą-saugyklą „Independence“.

„Maksimali išdujinimo trukmė yra 48 valandos. Į laivą išdujinimas vyks maksimaliai operatyviai“, – laiką, per kurį turi būti atliktas šis procesas įvardijo pašnekovė.

Dujų tiekimas į pačią dujų sistemą planuojamas jau po Naujųjų. I.Milinienės teigimu, jeigu viskas eisis sklandžiai, planuojami jau sausio 1-ąją.

Atplauks šešis kartus

Tiesa, kol kas dar bus naudojamas laikinasis dujotiekio vamzdis, nes tiesiant požemį vis dar vyksta darbai. „Klaipėdos naftos“ atstovė patikino, jog kol kas darbai vyksta be didesnių trukdžių. Nuolatinio dujotiekio įrengimas numatomas jau ateinančių metų balandį. Kol kas sėkmingai judama tikslo link.

Pašnekovė patikino, jog tai, kad kol kas tenka naudoti ne nuolatinį dujotiekį, jokių sunkumų sukelti neturėtų.

„Eksploatacija su laikinuoju įrenginiu yra galima ir mes tai įrodėme su bandomuoju kroviniu“, – užtikrino I.Milinienė.

Šiuo metu planuojama, kad 2015-aisiais tokie dujovežiai su dujų krovinių per Klaipėdos uosto vartus turėtų įplaukti šešis kartus.

Uostui iššūkiu netaps

Sutikti laivą jau pasirengė ir Klaipėdos uostas. Uosto vadovo padėjėja ryšiams su visuomene Dovilė Skabickaitė informavo, jog laivas „Arctic Aurora“, kurio ilgis 288,10 m.,  į uostą įplauks apie 10 val. ryto.

„Tačiau, atsižvelgiant į oro sąlygas, laikas gali keistis“, – teigė D.Skabickaitė.

Atstovės teigimu, uosto kapitono tarnyba yra visiškai pasirengusi saugiai priimti ir prišvartuoti dujovežį, kuris savo parametrais nėra labai ypatingas.

„Šiais metais į uostą įvedėme ir didesnių laivų. Vienas tokių – 317 m. ilgio „Celebrity Eclipse“, – paaiškino pašnekovė.

SGD laivas-saugykla „Independence“ Klaipėdos uostą pasiekė spalio 27 d., o jau kitą dieną pro Klaipėdos uosto vartus įplaukė 280,60 m ilgio ir 43,40 m pločio laivas „Golar Seal“, atplukdęs bandomąjį krovinį.

Tuomet Lietuvą pasiekė apie 107 kub. m krovinio. „Independence“ darbo pradžia paskelbta gruodžio 3-ąją.



NAUJAUSI KOMENTARAI

piletis

piletis portretas
Geras.....turesim zadetos savo dujos "pigiau grybu"......:-))) Geru svenciu visems!!!!

Marinetraffic

Marinetraffic portretas
Matau, jau varo nuo Švedijos pusės į Klaipėdą.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių