Į Klaipėdą jau suplaukė visi burlaiviai

Po dvejų metų pertraukos klaipėdiečius ir vėl džiugina "The Culture 2011 Tall Ships Regatos" burlaiviai.

Iki ketvirtadienio vakaro Klaipėdos krantinėse prisišvartavo 34 buriniai laivai iš devynių skirtingų šalių. Daugiausiai jų atplaukė iš Rusijos bei Nyderlandų.

Taip pat į uostamiestį atvyko burlaiviai iš Vokietijos, Norvegijos, Lenkijos, Suomijos, Estijos, Jungtinės karalystės.

Regatoje dalyvauja ir du burlaiviai iš Lietuvos – Klaipėdos universitetui priklausantis laivas "Brabander" bei jachta "Lietuva".

Į uostamiestį atplaukė per 1,2 tūkst. įgulos narių, iš kurių daugiau nei pusė yra 18–25 metų amžiaus jaunuoliai.

Krantinėse švartuojasi 8 itin įspūdingo dydžio burlaiviai, kurių ilgis siekia nuo 40 iki 124 metrų. Taip pat atplaukė septyni itin gražūs iki 40 metrų ilgio burlaiviai bei 18 mažųjų burinių jachtų.

Įspūdingiausi ir šventės įžymybėmis vadinami du didžiausi pasaulio burlaiviai – 1920 m. pastatytas 124 m. ilgio burlaivis "Sedov" iš Rusijos bei taip pat iš šios šalies atplaukęs 1926 m. pastatytas, 114 metrų ilgio burlaivis "Kruzenstern".

Abu jie yra ne tik didžiausi, įspūdingiausio grožio, bet ir seniausi šioje regatoje dalyvaujantys burlaiviai. Be to, burinis laivas "Sedov" yra įtrauktas ir į Gineso rekordų knygą.

Šventės organizatoriai patikino, jog už juos ne ką prasčiau atrodo ir kiti didieji burlaiviai, kuriuos miestiečiams taip pat rekomenduojama apžiūrėti.

Laivą "Kruzenstern" klaipėdiečiai gali išvysti Kruizinių laivų terminale. Kiti įspūdingo dydžio laivai – "Sedov", "Christian Radich", "Mir", "Shtandart", "Dar Mlodziezy" ir kiti didieji burlaiviai prisišvartavę "Memelio miesto" teritorijoje.

Mažosios burinės jachtos šventės dalyvių laukia Danės upės krantinėje.


Šiame straipsnyje: burlaiviairegata

NAUJAUSI KOMENTARAI

Kristinai Pauktytei I

Kristinai Pauktytei I portretas
921 m. kovą, po nuleidimo į vandenį Vokietijos uoste, Kylyje, buvo pavadintas Magdalene Vinnen II – pagal kompanijos įkūrėjo ir savininko dukters vardą, o taip pat laivo užsakovą Frydrichą Adolfą Vineną. 1936 m. buvo perpirktas kompanijos Norddeutscher Lloyd ir naujųjų savininkų pervadintas į Kommodore Johnsen – pagal legendinio, kompanijos Hapag-Lloyd kapitono komodoro Nicolaus Johnsen vardą ir perdarytas į mokomąjį burlaivį. Anuomet laivas buvo ketvirtas pagal dydį burlaivis pasaulyje. Pastatytas laivybos kompanijai F. A. Vinnen ir buvo naudojamas tik šeimos narių plukdymui. Iš pradžių plaukiojo ties Pietų Amerika ir Australija. Antrojo pasaulinio karo metu laivas priklausė pagalbiniam laivynui ir buvo naudojamas karių aprūpinimui. Burlaivis Sedov 2009 m. Jūros šventės metu 1945 m. gruodį, pagal Potsdamo konferencijos sprendimą, laivas, kaip reparacija, buvo perduotas Tarybų Sąjungai ir pervadintas į Sedov.

Kristinai Paukštytei II

Kristinai Paukštytei II portretas
Pirmasis burlaivio pavadinimas „Padua”, jis pastatytas Vokietijoje 1920 metais ir yra vienas iš penkių garsių burlaivių-kliperių „Flying P Line“, kurie plaukiojo kaip prekybiniai laivai Atlanto, Indijos ir Ramiajame vandenynuose. „Padua“ atiteko Rusijai 1946 m. ir buvo pavadinta „Kruzenštern“ – žymaus Rusijos hidrografo ir jūrininko garbei. Burlaivis lengvai atpažįstamas dėl išskirtinių juodai baltų bortų – gana įprastų burlaiviams plaukiojusiems į Rytus, nes toks dažymas imituodavo patrankas.

K

K portretas
Ir kokie gi tie "visi" burlaiviai? Redaktoriai, Jus kada nors moketes kalbos kulturos? Tikrai vemti vercia nuo Jusu parasymu
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių