Į visus Klaipėdos autobusus – tik per priekį

Bendrovė „Klaipėdos keleivinis transportas“ paskelbė, jog nuo kitos savaitės į visus miesto autobusus bus galima įlipti tik per priekines duris.

Klaipėdos miesto mero pavaduotoja Judita Simonavičiūtė tikisi, kad tokie pokyčiai pagerins visuomeninio transporto paslaugų kokybę ir sumažins sąžiningiems keleiviams tenkančią transporto sistemos išlaikymo naštą.

Nuo birželio 1 dienos pro uostą važiuojančiuose maršrutiniuose autobusuose keleiviai įlaipinami pagal naująją tvarką: išlipama per vidurines, įlipama - per priekines duris. Klaipėdos keleivinio transporto organizatoriai pripažino, jog eksperimentas pasiteisino, tad nuo kitos savaitės šią tvarką vežėjus įpareigojo taikyti visuose maršrutiniuose miesto autobusuose.

„Žmonių kelionės įpročiai formuojasi metų metus. Nebuvome tikri, ar naujovė nesukels sumaišties. Todėl pradėjome nuo mažiau apkrautų maršrutų, kuriuose tik Juodkrantės ir Sveikatos priežiūros centro stotelėse piko metu susiburia daugiau žmonių. Dabar dešimties dienų patirtis rodo, kad prie naujos tvarkos klaipėdiečiai pereina lanksčiai. Todėl nuo pirmadienio suvienodinsime tvarką visuose autobusuose - visur bus įlipama tik per priekines duris“, - praneša viešosios įstaigos  „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) direktorius Gintaras Neniškis.

Pasak G. Neniškio, nemažai klaipėdiečių vasarai yra grįžę iš užsienio, ten pripratę prie dabar čia diegiamos tvarkos; jie natūraliai priima tokį laipinimo režimą. Ir brandaus amžiaus klaipėdiečiai supranta KKT motyvus: tvarkingus keleivius visada erzino į autobusus besibraunantys asocialūs, chuliganiškai nusiteikę asmenys, „zuikiai“.

Pereiti prie naujos tvarkos nuspręsta ir siekiant atsitiesti po metų pradžioje patirtų finansinių nuostolių. KKT per pirmuosius tris metų mėnesius patyrė 1,6 mln. litų nuostolių. Viena iš priežasčių - pastebimai padaugėjo sukčiaujančių ir bilietų nepirkusių keleivių.

Šiuo metu bilietų komposteriai permontuojami į autobusų salono priekį, prie vairuotojo. Baigiama įrengti ir „pagalbos mygtukus“ vairuotojams.

G. Neniškis atkreipia keleivių dėmesį į tai, jog autobusų greitis nebuvo sumažintas.

„Ir nemažinsime, jeigu: keleiviai iš anksto pasiruoš pasižymėti bilietą arba parodyti terminuotąjį; jeigu iš anksto pasiruoš tikslią pinigų sumą nusipirkti bilietui autobuse. Tai - sutaupytos kelionės sekundės ir minutės visiems keleiviams. Taupyti vairuotojų poilsio sąskaita galinėse stotelėse ar leisti „dragų“ autobusų lenktynes tarp stotelių mes negalime. Todėl kviečiu mūsų keleivius padėti vairuotojams gerai atlikti jų labai atsakingą darbą ir taip išsaugoti esamą racionalų maršrutinį greitį. Kol kas, pagal dešimties dienų informaciją, greičio mažinti nereikės“.

Klaipėda - pirmasis Lietuvos didysis miestas, kuriame diegiama nauja įlipimo tvarka. Kitų Lietuvos didmiesčių transporto organizatoriai taip pat rengiasi pereiti prie naujosios tvarkos.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių