Įdomiausi 1000 km lenktynių faktai

  • Teksto dydis:

2013 metais keturioliktosiose paeiliui surengtose 1000 km lenktynėse dalyvavo 38 komandos, kurių sudėtyje buvo 132 sportininkai septynių valstybių – Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Rusijos, Belgijos, Vokietijos ir Didžiosios Britanijos. 

Per visas keturias renginio dienas jame apsilankė apie 80 tūkstančių žiūrovų.

Po metų pertraukos 1000 km lenktynių nugalėtojų regalijas iš užsieniečių vėl susigrąžino Lietuvos atstovai – pergalę šventusi „General Financing-Autopaslauga“ komanda.

Ant aukščiausiojo nugalėtojų pakylos laiptelio užkopę pagrindinį lenktynių prizą aukštai iškėlė lenktynių laimėtojai Nemunas ir Nerijus Dagiliai bei Benediktas Vanagas, su „Porsche 911 GT3“ pirmieji kirtę 1000 km lenktynių finišą.

Nugalėtojų komanda visą 1000 km (334 ratų, kurių vieno ilgis – 2994 metrai) distanciją įveikė per 9 val. 16 min. 30,236 sek. Tai penktas pagal lenktynių trukmę rezultatas, o trumpiausiai lenktynės vyko antraisiais jų gyvavimo metais - 2001-aisiais, kai nugalėtojai finišo liniją kirto nuo starto praėjus 8 val. 52 min.

Tik 35,364 sek. atsilikusi nuo nugalėtojų antra su „BMW M3 Silhouette“ finišavo užsienio lenktynininkų komanda – „Mojo Lounge Racing by JR Motosport“ iš Belgijos, kuriai atstovavo Steve Vanbelingenas, Ward Sluys ir Michaelis Verhagenas. 

Tai trečias mažiausias sekundžių intervalas per visą lenktynių istoriją, skyręs nugalėtojus nuo antrųjų prizininkų. Mažiausias – 10, 284 sek. – deficitas skyrė 2004 metų nugalėtojus „Los Patrankos – Printera“ ir antrąją vietą užėmusią „Baltic Optical Disk“ komandas.

Puikiai lenktyniaujantys belgai, nors ir deklaravo atvykę į Palangą tik pergalės, antrąja vieta buvo priversti tenkintis antrus metus paeiliui. Beje, 2012 m. jie nugalėtojais tapusiems Pietų Afrikos Respublikos sportininkams pralaimėjo dar mažesniu - tik 17, 379 sek. - skirtumu.

Trečiąjį absoliučios įskaitos nugalėtojų pakylos laiptelį užėmė dar viena Lietuvos komanda – BMW M3 vairavę „Inter Rao Lietuva“ ekipos nariai Rytis Garbaravičius, Marijus Mazuchas ir Robertas Kupčikas. Tretieji prizininkai nuvažiavo 321 ratą arba trim ratais daugiau, nei pernai trečiąją vietą užėmusi komanda.

2012 m. „Bod-Bauer Team“ lenktynininko Ramūno Čapkausko su eksperimentiniu „Aquila CR1 LS7“ bolidu pasiekto trasos greičio rekordo, kai jis 189-ąjį lenktynių ratą įveikė per 1 min. 17,270 sek., šiemet nepagerino niekas. 

LASF specialųjį prizą už greičiausiai nuvažiuotą ratą antrus metus paeiliui laimėjo šįkart „Bar¬Bar¬‘a-Bauer Team“ ekipai atstovavęs R.Čap¬kaus¬kas, greičiausiąjį ratą su „Algirdai Aquilla SR1“ nuvažiavęs per 1 min. 18,042 sek.

Paradoksas, tačiau greičiausias lenktynininkas ir jo komanda ir 2012, ir 2013 metais laimėjusi kvalifikacines lenktynes, dėl itin dažnų bolido gedimų 1000 km lenktynėse nuvažiavusi tik 191 ratą, klasifikuota 26-oje (2012m. - 29-oje) vietose. Tai didžiausia bolido galios, greičio ir užimtos vietos disproporcija. 

Visos komandos kartu sudėjus vien šeštadienį, per pagrindines 1000 km lenktynes jų trasa nuvažiavo 25155,987 kilometro arba 2640,309 kilometro mažiau nei pernai, kai visos lenktynėse dalyvavusios 40 komandų įveikė 27796,296 kilometro atstumą.

Daugiausia – 1000 km arba visą lenktynių distanciją - įveikė abi pirmąją-antrąją vietas laimėjusios „General Financing-Autopaslauga“ ir „Mojo Lounge Racing by JR Motosport“ komandos.

Mažiausiai, tik 50,898 kilometro (17 ratų) nuvažiavo Sportinio vairavimo centro komanda.

Per visas renginio dienas iš šalia esančios „Orlen“ degalinės lenktynėse dalyvaujančios komandos į automobilių bakus supylė 12100 litrų degalų. Didžiąją jų dalį – 9500 litrų – sudarė A98 oktano benzinas. Daugiausia kuro sudeginta 1000 km pagrindinių lenktynių dieną, šeštadienį, - 8500 litrų.

Lenktynių dalyvius, sportininkus ir žiūrovus įspūdingu karinių naikintuvų skrydžiu pasveikino Lietuvos oro erdvę saugantys NATO oro pajėgų Prancūzijos lakūnai.

Ketvirtą kartą 1000 km lenktynių programoje surengtos „Dzintara Volga“ serijos lenktynės, sutapusios su Latvijos tokio pat pavadinimo taurės ketvirtojo etapo varžybomis.

Žiūrovai itin šiltai sutiko šių varžybų dalyvį, latviškuoju Zanardžiu tituluojamą Janį Tomsoną, kuris nemetė lenktynių net ir netekęs kojos.

Irgi ketvirtą kartą 1000 km lenktynių programoje radusiose vietos istorinių automobilių lenktynėse triumfavo Artūras Podrabeckis, 10 trasos ratų įveikęs per 15 min. 53,816 sek.

1000 km lenktynės – vienintelė iš nedaugelio galimybių vienoje vietoje pamatyti tiek daug legendinių sportinių „Porsche“ automobilių, nes jau antri metai paeiliui, kai šie legendiniai vokiški automobiliai rado vietos 1000 km lenktynėse. Šiemet 20 įvairių šios markės modifikacijų automobilių jų savininkai atvairavo į Palangą.

Didelio populiarumo susilaukė saugaus eismo priemonių skatinimo kompleksas, kurį organizatoriai kasmet siūlo glaudžiai bendradarbiaudami su susisiekimo ministerija bei šalies automobilių kelių direkcija prie susisiekimo ministerijos ir jai pavaldžiomis įmonėmis.

1000 km lenktynių spaudos centre akredituota 117 renginį nušvietusių informacinių agentūrų, spaudos, radijo ir televizijos, interneto portalų žurnalistų. Tai renginio rekordas, nes iki tol daugiausia žurnalistų – 109 - buvo akredituota 2010 m.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių