Ilgins keleivinių jūros keltų pirsą

Uoste iki kitų metų rugpjūčio planuojama prailginti keleivinių jūrų keltų pirsą, kad nuo 2021 metų prie jo galėtų švartuotis nauji DFDS laivai.

Sutaupė pinigų

Uosto direkcijos skelbtą pirso prailginimo konkursą laimėjo ir sutartis pasirašyta su bendrovėmis „Statmax“ iš Telšių ir „Tramera“ iš Klaipėdos. Pirso prailginimas kainuos 1,4 mln. eurų be PVM.

Tai yra pigiau nei buvo planuojama svarstant pirso prailginimo technines sąlygas. Tuomet buvo minima 2,2 mln. eurų suma.

Prailginti pirsą numatyta per 485 dienas. Realiai paskutinis terminas numatytas iki kitų metų rugpjūčio vidurio.

Pirso prailginimo darbai nėra kokie nors išskirtiniai. Klaipėdos uoste jau yra atliktas ne vienas toks prailginimas. Išskirtinė aplinkybė yra gal tik tai, kad darbus atliks lietuviškos bendrovės. Iki šiol Klaipėdos uoste prie didesnių krantinių statybos ar rekonstrukcijos objektų dažniausiai dirbdavo kompanijos iš Latvijos.

Patobulins švartavimą

Pirsas, kurio plotis yra 24 metrai, bus prailgintas 50 metrų. Tiksliau nuo dabartinio pirso galo bus nutiestas tiltelis iki naujai suformuojamo 24 metrų ilgio palo. Atskira pirso konstrukcija bus įrengta ant plieninių vertikalių ir pasvirusių polių. Ant polių bus sumontuotas antstatas. Tokio tipo pirso prailginimas yra pakankamai tvirtas, jo įrengimas kainuoja pigiau nei statyti ištisinį pirsą.

Įrengti palą leidžia ateityje prie prailginto pirso planuojamų švartuojamų laivų paskirtis. Jūrų keltai yra iškraunami per laivugalį. Prailgintas pirsas su palu yra iš esmės reikalingas tam, kad laivas būtų tinkamai prišvartuotas. Specialiai dėl naujų keltų švartavimo bei įvertinus ligšiolinę pirsų naudojimo patirtį bus pertvarkyta ir dabartinių švartavimo stulpelių išdėstymo tvarka. Dėl to netgi buvo atlikta speciali studija.

Po rekonstrukcijos prie krantinių vyks ir papildomas gilinimas iki 14 metrų.

Keltai bus ilgesni

Abi pirso krantinės buvo baigtos statyti 2013 metais. Greitas noras jas tobulinti sukėlė tam tikrų klausimų.

Laivyboje vyksta greiti pokyčiai. Laivai nuolat didėja ir jiems būtina kaip galima greičiau pritaikyti uostų konstrukcijas.

Jūrų keltų laivybos kompanija DFDS paskelbė, kad nuo 2021 metų Klaipėdos uoste norėtų naudoti naujos kartos efektyvesnius, o tuo pačiu ir per 25 metrus nei dabar ilgesnius keltus. Dabartiniai jūrų keltai yra iki 200 metrų ilgio.

Po rekonstrukcijos 80A krantinė pailgės nuo 252 iki 302 metrų, o 81A krantinė - nuo 287 iki 337 metrų. Prie 80A krantinės bus švartuojami iki 200 metrų ilgio keltai, o prie 81A krantinės iki 228 metrų ilgio keltai. 81A krantinė visiškai atitiks DFDS naujo kelto poreikius. Kitas ilgasis keltas būtų švartuojamas prie 80 krantinės.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Taip yra

Taip yra portretas
Klausimas, tik, kuris Klaipėdos meras atsakingas už tai, kad toks terminalas atsirado? Jo statybos planai buvo padėti ar dar ne prie taraškaus?

Keleivinių keltų terminalas

Keleivinių keltų terminalas portretas
kaip jis atrodo kokioj Švedijoj jau daugelis mes esam matę, čia juk ne KELEIVINIS TERMINALALAS o KROVININIS ir kuris per miestą paleidžia didelius sunkvežimių srautus. Tiesiog įdomu būtų žinoti kiek šis monstras palieka pinigų Klaipėdos miestui, ko gero 0,00. Kodel toks terminalas aplamai atsirado, šį klausimą turbūt reiktų užduoti Klaipėdos merui.

>

> portretas
Manau,tai II afioros serija,kaip apsiforminti sau,mums skirtus ES pinigus. Nei ten "keleiviniu keltu terminalas" nei ka?Krovininis keltas paima keleivius,manipuliuodamas savokomis,ir "visiems" limpa?Kad Kursmares pertvers "pirsais",apsunkins kitu laivu-laiveliu laisva judejima,sukels problemas-uzterstuma mieste,nes dauges "furu","jiems",nusispjauti.Chebra daro babkes??? P.S Gatvem tvarkyti,sankryzu,ivaziavimo i miesta,tarsos problemom 20 metu neuztenka,o cia bats,ir "tut vsio zakonno"?
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių