Istorinis įvykis: Baltijos jūros keleivinį laivyną papildys „ro-pax“ tipo keltas

  • Teksto dydis:

Vienas didžiausių Europoje keltų operatorių DFDS praneša apie du naujus keltus, kurie, planuojama, papildys Baltijos jūroje plaukiančių įmonės keleivinių ir krovininių keltų flotilę.

Kinijos miesto Ganzou tarptautinėje laivų statykloje statomas pirmasis iš dviejų  keltų jau nuleistas ant vandens ir paruoštas tolesniems apdailos darbams.

Planuojama, kad Baltijos jūroje šis keltas keleivius pradės plukdyti 2021 metų pabaigoje. Laive galės plaukti 600 keleivių, o krovininė talpa sieks 4,5 tūkst. linijinių metrų. Pirmąjį keltą nuleidus į vandenį, statybiniame doke prasideda ir antrojo „ro-pax“ tipo kelto statybos darbai.

„Ro-pax“ tipo keltai leidžia vienu metu plukdyti tiek keleivius, tiek ir gabenti krovinius. Galima sakyti, kad didžioji dalis tokių DFDS laivų plaukioja Baltijos jūroje ir šiame regione tai yra pasiteisinęs modelis – ypač pandemijos metu.

„Mums tai istorinis įvykis, nes šis modernus laivas – pirmasis per 40 metų naujas kompanijos DFDS „ro-pax“ laivas. Jis turėtų plaukioti Baltijos jūros maršrutais. Visa DFDS komanda laukia šio kelto, kuris leis teikti dar kokybiškesnes paslaugas tiek mūsų keleiviams, tiek krovinius gabenantiems klientams“, – sako Vaidas Klumbys, DFDS viešųjų ryšių ir komunikacijos vadovas Baltijos šalims.

Rugpjūčio 31-ąją, praėjus 13-ai mėnesių nuo tada, kai buvo sujungtos pirmosios plieno plokštės ir kniedės, naujasis DFDS laivas paliko statybos doką ir buvo nuleistas į vandenį. Tai reiškia, kad laivo korpusas yra pastatytas, o visi pagrindiniai darbai – povandeninės dalies dažymas, sraigtų ir pelekų montavimas, variklio montavimas – baigti.

Mums tai istorinis įvykis, nes šis modernus laivas – pirmasis per 40 metų naujas kompanijos DFDS „ro-pax“ laivas.

Laivo statybai jau sunaudota 10 tūkst. tonų plieno, dar 3 tūkst. bus panaudoti vėlesniuose etapuose. Laivo ilgis – 230 metrų. Palyginimui – pastačius statmenai, jis būtų aukštesnis nei Vilniaus televizijos bokšto apžvalgos aikštelė, esanti 165 m. aukštyje.

Iki laivo sistemų testavimo lieka atlikti išorės ir vidaus apdailos darbus, sumontuoti ir įrengti 312 kajučių, iš kurių 62 skirtos įgulai. Bendro naudojimo laivo erdvės bus įrengtos laikantis visų saugumo ir higienos reikalavimų.

„Susidomėjimas kelionėmis Baltijos jūros regione keltais auga – iki šių metų pradžios matėme augančius keleivių srautus, didėjantį kelionių Baltijos jūroje poreikį.  Labai norime tikėti, kad naujajam keltui pradėjus darbą pandemija jau bus suvaldyta ir galėsime jį naudoti pilnu pajėgumu“, – sako V. Klumbys.

DFDS nuotr.

Šiuo metu Baltijos jūroje plaukioja septyni DFDS keltai. Iš Lietuvos jie kas dieną plaukia į Vokietiją ir Švediją. Naktį trunkanti kelionė – greičiausias ir saugiausias būdas pasiekti Vakarų Europą ir Skandinavijos šalis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Klp

Klp portretas
Po 400 i savaite? Tai ciai be iseiginiu ir dar juroj 1600? Cia i rankas? LT krante po 8 val i diena ir iseigines visos, tiek pat drasiai gali

O

O portretas
Sirena jau sena?

to Bet uztai

to Bet uztai portretas
Visiskai pritariu. Pries covid dirbau laivuose, per savaite minimum 700-800. Dabar kai LT reikia ieskoti darbo, tai liudna paziurejus i algas
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių