Jakų žiede atidaryta rekordinė estakada mažins spūstis

Bemaž pusantrų metų šalia Klaipėdos Jakų žiede trukusios grandiozinės statybos pasiekė pusiaukelę – baigtas pirmasis šios sankryžos rekonstrukcijos etapas.

Tęs pradėtus darbus

Perkirpus simbolinę juostelę - metalinę grandinę, penktadienį atidarytas eismas ilgiausia iki šiol Lietuvoje – 610 m ilgio estakada.

Renginyje, kuriame dalyvavo susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, Klaipėdos meras Rimantas Taraškevičius, Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovas Algimantas Janušauskas bei estakadą stačiusios susisiekimo infrastruktūros įmonių grupės „Tiltra Group“ bendrovės „Kauno tiltai“ generalinis direktorius Giedrius Cvilikas ir valdybos pirmininkas Nerijus Eidukevičius, buvo paskelbta oficiali Jakų žiedo pirmojo rekonstrukcijos etapo pabaiga ir pasirašyta sutartis dėl antrojo etapo darbų.

Jau pirmieji ambicingo projekto, kurio įgyvendinimą su susidomėjimu stebi tiek klaipėdiečiai, tiek pajūrio svečiai, žingsniai palengvins daugelio ratuotų keliautojų dalią.

Per nepilnus dvejus metus Jakų žiede iškilus rekordinei šalies estakadai, nuo šiol keliaujantiesiems iš Kauno į Klaipėdą ar priešinga kryptimi ja bus galima važiuoti nekertant žiedo.

Baigusi pirmojo etapo rekonstrukcijos darbus bendrovė „Kauno tiltai“ ne vien įpusėjo įrengti sudėtingos konstrukcijos trijų lygių sankryžą, bet ir rekonstravo elektros, ryšių linijas, vandentiekį bei magistralinį dujotiekį, buvo įrengti privažiavimo keliai.

Pirmojo rekonstrukcijos etapo metu taip pat pastatyta dalis Palangos–Kauno estakados – ši atkarpa siekia 146 m.

Laimėjusi LAKD skelbtą konkursą, bendrovė „Kauno tiltai“ tęs pradėtus darbus. Antrojo etapo metu bus užbaigta Palangos–Kauno estakada, kuri bus dar ilgesnė už jau pastatytąją – jos ilgis sieks apie kilometrą.

Šiuo metu antrą pagal ilgį 380 m Vilniaus pietinio aplinkkelio estakadą taip pat nutiesė didžiausia šalies kelių ir tiltų statybos bendrovė „Kauno tiltai“.

Padės išsaugoti gyvybes

Jakų žiedo pirmojo etapo rekonstrukcija išskirtinė ne tik technologiniais sprendimais, bet ir dydžiu, darbų apimtimis.

Keturių eismo juostų estakada Kaunas–Klaipėda buvo statoma keliais etapais, nes technologiškai neįmanoma vienu metu įtempti 610 m ilgio lynų, kurių kiekvieną sudaro 22 vijos. Tam teko pasitelkti specialiai tam pritaikytą įrangą.

Rekordinės estakados plotis siekia 20–30,5 m, o šalia pradėtos statyti estakados Palanga–Kaunas – 9,5 m.

Abiejų statinių perdangų konstrukcijos pagrindas – nekarpyta monolitinė gelžbetoninė tuštuminė perdanga su įtemptais vielos pluoštais ant gelžbetonio atramų.

Estakadoje Kaunas–Klaipėda sumontuoti modernūs dekoratyviniai, vairuotojų neakinantys šviestuvai. Važiuojamoji jos dalis apšviesta ant barjerinių aitvarų montuojamais šviestuvais, atitinkančiais naujausias Vakarų Europoje taikomas kelių apšvietimo tendencijas.

Lanksčios prietilčio šviestuvų atramos, autoįvykio metu efektyviai absorbuojančios smūgio energiją, padės išsaugoti į avariją patekusių žmonių gyvybes.

Taupys laiką ir tausos aplinką

Rekonstruojant Jakų žiedą eismas buvo ribojamas minimaliai. Tad spūstys susidarydavo nebent suintensyvėjus eismui, nes žiedas buvo jau nepajėgus praleisti tokį transporto srautą.

Pirmojo etapo metu buvo rekonstruotas ir A1 kelio 304,5 km esantis tunelinis viadukas, įrengta jos valdymo šviesoforais sistema.

Daugiausia vienu metu Jakų žiede dirbo apie 100 žmonių.

Šios žiedinės sankryžos rekonstrukcija ne tik padės išvengti spūsčių, bet duos naudos ir aplinkai. Atsiradus galimybei važiuoti nekertant žiedo, automobiliams teks rečiau stoti, o sykiu į aplinką pateks ir mažiau išmetamųjų dujų.

Bendra Jakų žiedo pirmojo rekonstrukcijos etapo įgyvendinimo vertė siekia 101,1 mln. litų su PVM.

Jakų žiedas yra svarbi magistralinio kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda dalis, jungianti net šešis kelius: Kaunas–Klaipėda, Klaipėda–Liepoja, Kaunas–Jurbarkas–Klaipėda, Jakai–Dovilai, Klaipėdos Tilžės gatvė ir Klaipėda–Kaunas. Dėl tokios kelių gausos eismas čia itin intensyvus: žiedu per parą pravažiuoja apie 25 tūkst., o kitais šalies užmiesčio žiedais – vidutiniškai 3–6 tūkst. automobilių.

Skaičiai ir faktai

Pirmasis Jakų žiedo rekonstrukcijos etapas vyko 2008–2010 m.

Estakadų perdangoms įrengti prireikė 15 tūkst. kub. m aukštos kokybės betono, 1200 tonų armatūros bei 730 tonų lynų.

Perdangai išlengvinti panaudota 2 km 1,1 m diametro metalinių gofruotų vamzdžių.

Paklota 13,6 tūkst. kv. m klijuojamos hidroizoliacijos, kas prilygsta dviejų futbolo aikščių plotui, bei įrengta 2 km apsauginių atitvarų.

Įgręžti 846 poliai, kuriems panaudota 2300 kub. m betono ir 220 tonų armatūros. Bendras polių ilgis – 10 km.

Buvo įrengti 42 rostverkai (pamatai), kuriems sunaudota 3300 kub. m betono ir 160 tonų armatūros.

40-čiai monolitinių gelžbetonių kolonų pastatyti reikėjo 2000 kub. m betono, 100 tonų armatūros ir 180 kub. m medienos klojiniams.

Bendrovės „Kauno tiltai“ įgyvendintas projektas konkurso „Lietuvos metų gaminys 2010“ Statybos ir statybinių medžiagų pramonės grupėje pelnė aukso medalį.


Šiame straipsnyje: Jakų žiedas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Žmogus iš Klaipėdos

Žmogus iš Klaipėdos portretas
O kodėl ji nebaigta 2017 m.?

Klaipedietis

Klaipedietis portretas
Kodel Naglis Puteikis leido statyti shita tilta? Juk tokia tarsa!!!

na ja

na ja  portretas
o kiek kainavo ponuliu pjanke per atidarymą,tai taip pat iėjo i viaduko statybos kainą.Palapinėje kostiumuotiems sėdėti malonu,o pinigėliai kur eina ?
VISI KOMENTARAI 24
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Estai padovanojo Klaipėdos zoologijos sodui tris retus ožius
    Estai padovanojo Klaipėdos zoologijos sodui tris retus ožius

    Klaipėdos zoologijos sodas po kone dešimtmetį trukusių derybų, pagaliau sulaukė itin retų sraigtaragių ožių. Aukštai Vidurio Azijos kalnuose gyvenantys ožiai – nykstanti rūšis. Jų išskirtinių ragų dažnai taikosi...

    1
  • „Lietuvos paštas“ gudrybę įvardijo klaida?
    „Lietuvos paštas“ gudrybę įvardijo klaida?

    Pašto darbuotojai susigalvojo "verslą" ir mėgina pelnytis iš klientų, įsitikinęs klaipėdietis. Jo manymu, galbūt nesąžiningi asmenys bendrovėje "Lietuvos paštas" neteisėtai mėgino iš jo išsirei...

  • Vyrai nepaliko gėlių ant žemės
    Vyrai nepaliko gėlių ant žemės

    Užsieniečiai klaipėdiečius moko pilietiškumo ir bendruomeniškumo. Tam nereikia jokių brangiai apmokamų projektų ar akcijų. ...

  • Dėl estakados statybos uždaromas Rusnės kelias
    Dėl estakados statybos uždaromas Rusnės kelias

    Keliaujantiesiems į Rusnės salą teks apsišarvuoti kantrybe. Nuo šiol kelias Šilutė–Rusnė ties užliejamu ruožu yra uždarytas, prasidėjo estakados statyba. ...

  • Muzikos aikštelė tuščia nebūna
    Muzikos aikštelė tuščia nebūna

    Lankytojai netruko pamėgti muzikinę aikštelę, kuri prieš kelias savaites įrengta Antrosios Melnragės paplūdimyje. Klasikinės muzikos ateina pasiklausyti ne tik vyresnio amžiaus poilsiautojai, bet ir jaunimas. ...

    4
  • Dėl kioskelių dekoro – svarstymai
    Dėl kioskelių dekoro – svarstymai

    Klaipėdos gatvėse dirbantys vaisių ir daržovių pardavėjai prieš mėnesį įsikūrė naujuose kioskeliuose, kuriuos nupirko miesto savivaldybė. Dabar svarstoma, kaip pagražinti šiuos laikinus statinius, kad būtų aišku, kam &scaron...

    3
  • Mesti rūkyti trukdo trys baimės
    Mesti rūkyti trukdo trys baimės

    Atsisakyti fiziškai cigaretės nėra sunku, bet psichologinė priklausomybė išlieka visą gyvenimą. Daugiau nei 10 metų žmonėms padedantis mesti rūkyti pastorius prisipažįsta, kad jam iki šiol kvepia tabako dūmai. Nors paskutinę ...

    3
  • Kuršių mariose – tūkstančiai gulbių
    Kuršių mariose – tūkstančiai gulbių

    Kuršių marias ties Alksnyne jau galima vadinti gulbių mariomis. Besibūriuojantys paukščiai poilsiautojams sukėlė minčių esą sparnuočiai jau ruošiasi traukti į pietinius kraštus. ...

  • Uostamiestyje atnaujinami sporto aikštynai
    Uostamiestyje atnaujinami sporto aikštynai

    Uostamiestyje įsibėgėja mokyklų sporto aikštynų atnaujinimas. Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas pasirašė rangos darbų sutartį, pagal kurią už 872 410 eurų bus sutvarkytas „Verdenės&ldquo...

    1
  • K. Donelaičio aikštėje – nelegalus ženklas
    K. Donelaičio aikštėje – nelegalus ženklas

    Po poilsiautojos priekaišto, kad Klaipėda nėra svetinga keturkojams augintiniams, rastas nelegaliai įrengtas ženklas, draudžiantis vedžioti šunis. Pastarasis stovėjo K.Donelaičio aikštėje. Kas pastatė ženklą, neaišku. ...

    3
Daugiau straipsnių