- Justė Labutytė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Jakų žiede atidaryta rekordinė estakada mažins spūstis
-
Jakų žiede atidaryta rekordinė estakada mažins spūstis
-
Jakų žiede atidaryta rekordinė estakada mažins spūstis
-
Jakų žiede atidaryta rekordinė estakada mažins spūstis
-
Jakų žiede atidaryta rekordinė estakada mažins spūstis
-
Jakų žiede atidaryta rekordinė estakada mažins spūstis
-
Jakų žiede atidaryta rekordinė estakada mažins spūstis
-
Jakų žiede atidaryta rekordinė estakada mažins spūstis
-
Jakų žiede atidaryta rekordinė estakada mažins spūstis
-
Jakų žiede atidaryta rekordinė estakada mažins spūstis
-
Jakų žiede atidaryta rekordinė estakada mažins spūstis
-
Jakų žiede atidaryta rekordinė estakada mažins spūstis
-
Jakų žiede atidaryta rekordinė estakada mažins spūstis
-
Jakų žiede atidaryta rekordinė estakada mažins spūstis
-
Jakų žiede atidaryta rekordinė estakada mažins spūstis
-
Jakų žiede atidaryta rekordinė estakada mažins spūstis
-
Jakų žiede atidaryta rekordinė estakada mažins spūstis
-
Jakų žiede atidaryta rekordinė estakada mažins spūstis
-
Jakų žiede atidaryta rekordinė estakada mažins spūstis
-
Jakų žiede atidaryta rekordinė estakada mažins spūstis
-
Jakų žiede atidaryta rekordinė estakada mažins spūstis
-
Jakų žiede atidaryta rekordinė estakada mažins spūstis
-
Jakų žiede atidaryta rekordinė estakada mažins spūstis
Bemaž pusantrų metų šalia Klaipėdos Jakų žiede trukusios grandiozinės statybos pasiekė pusiaukelę – baigtas pirmasis šios sankryžos rekonstrukcijos etapas.
Tęs pradėtus darbus
Perkirpus simbolinę juostelę - metalinę grandinę, penktadienį atidarytas eismas ilgiausia iki šiol Lietuvoje – 610 m ilgio estakada.
Renginyje, kuriame dalyvavo susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, Klaipėdos meras Rimantas Taraškevičius, Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovas Algimantas Janušauskas bei estakadą stačiusios susisiekimo infrastruktūros įmonių grupės „Tiltra Group“ bendrovės „Kauno tiltai“ generalinis direktorius Giedrius Cvilikas ir valdybos pirmininkas Nerijus Eidukevičius, buvo paskelbta oficiali Jakų žiedo pirmojo rekonstrukcijos etapo pabaiga ir pasirašyta sutartis dėl antrojo etapo darbų.
Jau pirmieji ambicingo projekto, kurio įgyvendinimą su susidomėjimu stebi tiek klaipėdiečiai, tiek pajūrio svečiai, žingsniai palengvins daugelio ratuotų keliautojų dalią.
Per nepilnus dvejus metus Jakų žiede iškilus rekordinei šalies estakadai, nuo šiol keliaujantiesiems iš Kauno į Klaipėdą ar priešinga kryptimi ja bus galima važiuoti nekertant žiedo.
Baigusi pirmojo etapo rekonstrukcijos darbus bendrovė „Kauno tiltai“ ne vien įpusėjo įrengti sudėtingos konstrukcijos trijų lygių sankryžą, bet ir rekonstravo elektros, ryšių linijas, vandentiekį bei magistralinį dujotiekį, buvo įrengti privažiavimo keliai.
Pirmojo rekonstrukcijos etapo metu taip pat pastatyta dalis Palangos–Kauno estakados – ši atkarpa siekia 146 m.
Laimėjusi LAKD skelbtą konkursą, bendrovė „Kauno tiltai“ tęs pradėtus darbus. Antrojo etapo metu bus užbaigta Palangos–Kauno estakada, kuri bus dar ilgesnė už jau pastatytąją – jos ilgis sieks apie kilometrą.
Šiuo metu antrą pagal ilgį 380 m Vilniaus pietinio aplinkkelio estakadą taip pat nutiesė didžiausia šalies kelių ir tiltų statybos bendrovė „Kauno tiltai“.
Padės išsaugoti gyvybes
Jakų žiedo pirmojo etapo rekonstrukcija išskirtinė ne tik technologiniais sprendimais, bet ir dydžiu, darbų apimtimis.
Keturių eismo juostų estakada Kaunas–Klaipėda buvo statoma keliais etapais, nes technologiškai neįmanoma vienu metu įtempti 610 m ilgio lynų, kurių kiekvieną sudaro 22 vijos. Tam teko pasitelkti specialiai tam pritaikytą įrangą.
Rekordinės estakados plotis siekia 20–30,5 m, o šalia pradėtos statyti estakados Palanga–Kaunas – 9,5 m.
Abiejų statinių perdangų konstrukcijos pagrindas – nekarpyta monolitinė gelžbetoninė tuštuminė perdanga su įtemptais vielos pluoštais ant gelžbetonio atramų.
Estakadoje Kaunas–Klaipėda sumontuoti modernūs dekoratyviniai, vairuotojų neakinantys šviestuvai. Važiuojamoji jos dalis apšviesta ant barjerinių aitvarų montuojamais šviestuvais, atitinkančiais naujausias Vakarų Europoje taikomas kelių apšvietimo tendencijas.
Lanksčios prietilčio šviestuvų atramos, autoįvykio metu efektyviai absorbuojančios smūgio energiją, padės išsaugoti į avariją patekusių žmonių gyvybes.
Taupys laiką ir tausos aplinką
Rekonstruojant Jakų žiedą eismas buvo ribojamas minimaliai. Tad spūstys susidarydavo nebent suintensyvėjus eismui, nes žiedas buvo jau nepajėgus praleisti tokį transporto srautą.
Pirmojo etapo metu buvo rekonstruotas ir A1 kelio 304,5 km esantis tunelinis viadukas, įrengta jos valdymo šviesoforais sistema.
Daugiausia vienu metu Jakų žiede dirbo apie 100 žmonių.
Šios žiedinės sankryžos rekonstrukcija ne tik padės išvengti spūsčių, bet duos naudos ir aplinkai. Atsiradus galimybei važiuoti nekertant žiedo, automobiliams teks rečiau stoti, o sykiu į aplinką pateks ir mažiau išmetamųjų dujų.
Bendra Jakų žiedo pirmojo rekonstrukcijos etapo įgyvendinimo vertė siekia 101,1 mln. litų su PVM.
Jakų žiedas yra svarbi magistralinio kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda dalis, jungianti net šešis kelius: Kaunas–Klaipėda, Klaipėda–Liepoja, Kaunas–Jurbarkas–Klaipėda, Jakai–Dovilai, Klaipėdos Tilžės gatvė ir Klaipėda–Kaunas. Dėl tokios kelių gausos eismas čia itin intensyvus: žiedu per parą pravažiuoja apie 25 tūkst., o kitais šalies užmiesčio žiedais – vidutiniškai 3–6 tūkst. automobilių.
Skaičiai ir faktai Pirmasis Jakų žiedo rekonstrukcijos etapas vyko 2008–2010 m. Estakadų perdangoms įrengti prireikė 15 tūkst. kub. m aukštos kokybės betono, 1200 tonų armatūros bei 730 tonų lynų. Perdangai išlengvinti panaudota 2 km 1,1 m diametro metalinių gofruotų vamzdžių. Paklota 13,6 tūkst. kv. m klijuojamos hidroizoliacijos, kas prilygsta dviejų futbolo aikščių plotui, bei įrengta 2 km apsauginių atitvarų. Įgręžti 846 poliai, kuriems panaudota 2300 kub. m betono ir 220 tonų armatūros. Bendras polių ilgis – 10 km. Buvo įrengti 42 rostverkai (pamatai), kuriems sunaudota 3300 kub. m betono ir 160 tonų armatūros. 40-čiai monolitinių gelžbetonių kolonų pastatyti reikėjo 2000 kub. m betono, 100 tonų armatūros ir 180 kub. m medienos klojiniams. Bendrovės „Kauno tiltai“ įgyvendintas projektas konkurso „Lietuvos metų gaminys 2010“ Statybos ir statybinių medžiagų pramonės grupėje pelnė aukso medalį. |
---|
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gargždų gyventojus išgąsdino suveikusi sirena
Trečiadienio vakarą, prieš 19 val., Gargžduose nerimo įvarė staiga miesto centre ėmusi kaukti sirena. ...
-
Kaip apsaugoti dviračius nuo vagių?1
Gyventojai jau vis aktyviau važinėja dviračiais ar paspirtukais, į kuriuos kėsinasi vagišiai. Jų grobiu dažniausiai tampa neprirakinti, be priežiūros palikti, neretai ir brangiai kainuojantys dviračiai. Pareigūnai pataria ženklinti savo turt...
-
Prieš Velykas – Kryžiaus kelio eisena5
Šiandien, Didįjį penktadienį, uostamiesčio gatvėmis klaipėdiečiai neš maždaug šešių metrų kryžių. Šis Kristaus kančios apmąstymams skirtas Kryžiaus kelias tikintiesiems yra vienas svarbiausių įvykių prie&sca...
-
Klaipėda puošiasi šventėms2
Uostamiestis pamažu ruošiasi Velykoms. Kai kur prie daugiabučių namų matyti kiaušiniais papuoštos medžių šakos, prie Kultūros centro Žvejų rūmų – velykinė instaliacija, o parduotuvių vitrinose irgi yra velykinių ...
-
„Palangos dienos“ kviečia paminėti dvi kurortui svarbias datas
Penktadienį Palangoje prasideda savaitę truksiančios kurorto dienos, kurios įprasmins Palangos krašto prijungimą prie Lietuvos prieš daugiau kaip šimtmetį bei paminės kurorto gimtadienį. ...
-
Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą9
Kretingos valdžia nepritarė Danijos atsinaujinančios energetikos kompanijos „European Energy“ planams rajone statyti žaliojo kuro gamyklą. ...
-
Naudojimui nebetinkamas padangas galite atiduoti nemokamai!5
1. Jei perkate naujas padangas parduotuvėje ir servise, ten galite nemokamai atiduoti ir senąsias. Tik turi atitikti perkamų–paliekamų padangų kiekis ir tipas: jei perkate lengvojo automobilio padangas, traktoriaus ar sunkvežimio padangų palikti n...
-
„Smiltynės perkėla“ – svarbių pokyčių kelyje5
Milijonai keleivių, šimtai tūkstančių transporto priemonių. Praėję metai bendrovei „Smiltynės perkėla“ buvo darbingi ne vien perkėlimų skaičiumi. Ilgametes marių laivybos tradicijas puoselėjanti įmonė įgyvendina ambicingus p...
-
Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais13
Pernai pradėjęs kursuoti traukinys Vilnius–Ryga stojo Šiauliuose, o jau nuo balandžio sustos dar dviejuose Lietuvos miestuose. Uostamiesčio gyventojams iš Klaipėdos tiesiogiai pasiekti Latvijos sostinę traukiniu dar nepavyks, bet, pas...
-
Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras13
Liepojos gatvės pradžioje pokyčiai stebina ir tempu, ir mastais – metų pradžioje pagaliau nugriautas apleistas baltų plytų statinys ir greta jo veikusi parduotuvė. Dabar milžiniškoje statybų aikštelėje verda darbas. ...