Kaltinti uostą tampa madinga per rinkimus

  • Teksto dydis:

Į miesto merus kandidatuojantis Arvydas Vaitkus Klaipėdos taršos mažinimą įvardija kaip vieną iš svarbiausių prioritetų. Jis sako, jog miesto politikai, kalbantys apie taršą ir žiūrintys tik į uostą, iš tiesų dangsto savo neveiksnumą ir savo darbo broką.

„Faktai rodo, kad didžiausia problema yra transporto srautai ir jų sureguliavimas, atsainus kai kurių pramonės objektų požiūris ir labai aplaidus valdžios požiūris į miesto plėtrą“, – dėsto A. Vaitkus. Daugiau apie tai, kaip Klaipėdą paversti švariu ir moderniu miestu - šiame interviu.

– Kiek, Jūsų manymu, yra reikšminga taršos problema Klaipėdoje?

– Tai labai reikšmingas klausimas, nes jis paliečia didžiausią žmogaus turtą – sveikatą. Klaipėdoje, mano manymu, šiuo metu veikia pakankamai aktyvios bendruomenės, miesto vadovams ir konkrečioms įmonėms keliančios ekologijos gerinimo klausimus. Aš asmeniškai tas iniciatyvas palaikau dabar, palaikysiu ir ateityje.

– Kas yra pagrindiniai taršos šaltiniai bei kokiose vietose šis klausimas opiausias?

– Tai labai platus klausimas. Statistika – negailestingas pašnekovas. Ji rodo, kad didžiausias užterštumas ir neigiamas ekologinis poveikis yra miesto gatvėse.

Didžiausia bėda - miesto gatvės praktiškai nevalomos, apie plovimą net kalbos nėra. Todėl jose susikaupia labai daug kietųjų dalelių, kurios pasiekia mūsų organizmą. Turint tokį miesto išdėstymą, kai ryte didžiausias transporto srautas yra iš Pietų į Šiaurę, o vakare - atvirkščiai, prie didžiausių sankryžų susiformuoja „juodžiausi“ taškai. Dėl prastai valdomų miesto transporto srautų, viešojo transporto ekologijos problematikos, senų automobilių išmetamų CO2 kiekiai kiekvieną dieną reikšmingai veikia ir miestiečių gyvenimo kokybę.

Yra vienas svarbus akcentas, kalbat apie taršą  - tai per kiekvienus rinkimus apie uostą kuriami mitai, nutolę nuo tikrovės. Tai mačiau anksčiau, ne išimtis ir šie rinkimai.  Beje, tai nesunku suprasti. Miesto valdžioje esantys žmonės bijo pripažinti tikrąsias miesto taršos priežastis, nes jos atskleis pačių neveiklumą ir darbo broką.

– Kaip šią problemą spręsti?

– Reikia kelių ryžtingų miesto valdžios sprendimų gerinant eismo sąlygas mieste, kad nestrigtų eismas - juk kuo lėčiau ir ilgiau važiuoja automobilis, tuo daugiau taršos. Miesto savivaldybei privalu padaryti Šilutės plento – Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos projektą ir kuo skubiau toje vietoje pastatyti viaduką bei atnaujinti pačią sankryžą. Buvo daug demagogijos, kad šioje sankryžoje didžiausia problema yra į uostą atvažiuojantys automobiliai. Tačiau atlikus tyrimus paaiškėjo, kad tik kas 15 automobilis - sunkvežimis. Dominuojantys srautai yra iš pietinės miesto dalies važiuojantys lengvieji automobiliai.

Nors miesto valdžios iniciatyva buvo padarytas Pietinio aplinkkelio projektas - išvažiavimui iš miesto per Minijos gatvę, tačiau projekto kokybė vis dar kelia daug klausimų. Pavyzdžiui, kodėl tam keliui buvo siekiama suteikti A1 kategoriją? Tai - autostrados kategorija, kuri yra siaubingai brangi ir sudėtingai įgyvendinama. O aplinkkelis ten labai reikalingas, nes tiek gyventojai, tiek krovininės transporto priemonės į Šilutės plentą galėtų išvažiuoti nesiekdamos miesto centro.

Būtina kartu su centrine šalies valdžia siekti kuo skubiau peržiūrėti ne tik Šilutės plento – Baltijos prospekto sankryžos, bet ir Pietinio aplinkkelio projektą, padaryti jį realiu ir įgyvendinti, o ne kurti naujus projektus Statybininkų prospekte, į kurį nukreipus transporto srautus nukentėtų šio, tankiai apgyvendinto, mikrorajono gyventojai. Tokie esamos valdžios žingsniai tik parodo, kad jiems trūksta ne tik strateginio mąstymo, bet ir logikos bei dėmesio klaipėdiečių poreikiams.

– Kokia mieste esančios pramonės įtaka taršai?

– Klaipėdai pramonė yra būtina, nes pramonės įmonės sukuria tūkstančius darbo vietų. Visgi, yra įmonių, kurios turi keisti ir savo požiūrį, ir naudojamas technologijas.  Pavyzdžiui, įmonės „Grigeo Klaipėda“ naudojama nuotekų sistema yra nelogiška, neracionali ir pažeidžia aplinkosauginius reikalavimus. Įmonė artimoje ateityje atliekas privalės tvarkyti kitaip, tačiau šią problemą galima ir reikia spręsti dalyvaujant įmonei, ją kontroliuojančioms institucijoms bei savivaldybei. 

Kai kurie savivaldybės palaiminimo sulaukę projektai tik patvirtina nemažos dalies miestiečių nuomonę, kad esama valdžia į taršos klausimą žiūri atlaidžiai. Pavyzdžiui, šalia Kauno gatvės savivaldybė leido pastatyti tik 24 metrų aukščio biokuro kaminą. Net ir paprastam žmogui aišku, kad tokio aukščio kaminas yra per žemas, o visa tarša leidžiasi žemyn į Kauno mikrorajoną. Tik laiko klausimas, kada šiame mikrorajone kils naujas skandalas.

Deja, šioje srityje daug kas apleista, tačiau tai ne pramonės įmonių nuopelnas. Susidaro toks įspūdis, kad dabartinei miesto valdžiai daugelis taršos problemų yra tiesiog per sunkios, į jas žiūrima atmestinai.

– Tai kas yra atsakingas už taršos problemų sprendimą?

– Būtinus darbus dėl taršos mažinimo visų pirma turi atlikti patys teršėjai. Labai svarbus šio proceso dalyvis yra taršos leidimus išduodančios organizacijos, kontroliuojančios institucijos ir miesto savivaldybė. Beje, Klaipėda - vienintelė iš didžiųjų miestų, kuri nepasinaudojo Vyriausybės skirtomis lėšomis ekologinei situacijai gerinti.

– Ar uosto veikloje esate įgyvendinęs sprendimus mažinti taršą?

– Uosto direkcija savo noru, be jokių paraginimų, įdiegė griežtą ir konkrečią monitoringo sistemą. Tai yra keliolika stacionarių taršos matuoklių ir 10 mobilių. Prie šių matuoklių prisijungia ir Nacionalinis visuomenės sveikatos centras, ir kelios uosto įmonės, kurioms aktualu stebėti ekologinius rodiklius.

Mes taip pat aktyviai veikiame ir stebime savivaldybės planus. Pasipriešinome Švyturio gatvės vystymo projektui, griežtai atsisakėme savivaldybės siūlymo uosto plėtrai paimti Klaipėdos stadioną. Kartais net nesuprantu tokių miesto valdžios sprendimų.

– Kokie matomi taršos klausimo sprendimai mieste, tapus meru?

– Manau, kad visi ankščiau išvardinti probleminiai klausimai, didžiausią taršą skleidžiančių įmonių poveikio į aplinką mažinimo programos. Tai ir uosto, ir Laisvosios ekonominės zonos įmonių,  Klaipėdos savivaldybei priklausančių įmonių valdymas moderniomis technologijomis. Naujų transporto infrastruktūros vienetų kaip estakadų, aplinkkelių, gatvių statybos ir įrengimo klausimai, ekologinio elektra varomo transporto plėtra ir t.t. miesto vadovui turėtų būti vienas iš svarbiausių kasdieninių klausimų. Daugiau informacijos: https://www.klaipedagali.lt.

Politinė reklama apmokėta iš LVŽS rinkiminės sąskaitos. Užs. 1663854



NAUJAUSI KOMENTARAI

Del dulkiu

Del dulkiu portretas
Afera savo jis stumia kiaules akimis ir tiek i zmones... Ties Klasco irgi juk tarsos nebuvo, tik namie juodu dulkiu nors kastuvais krauk...kodel pats is miesto pabego, zmoniu kvalintojas....

žiūrėk plačiau "pusakli" demagoge , nes

žiūrėk plačiau "pusakli" demagoge  , nes  portretas
kitų kandidatų plakatų kaip suprantu nematai ? Aš mačiau ir Bilotaitę su vyriškiu ir kitų kandidatų plakatus ....vargeta tu ...bandai kitus mulkinti ?

žiūrekite plačiau

žiūrekite plačiau portretas
ne tarša Vaitkui ir jo rėmėjams,rūpi,Nukabinėjo visą miestą plakatais-investicija padaryta nes masto, kaip prisisiurbti prie miesto pinigėlių, Turi namą Vilniuje,tad čia jam tikrai laikina stotelė ŽMONĖS NELEISKITE BŪTI MULKINAMI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NETIKĖKITE!!! kas Jūsų protą mėgina užpilti pinigais,-investicija turi atsipirkti
VISI KOMENTARAI 83

Galerijos

  • Lietuvos jūrų muziejuje prasideda 45-asis sezonas
    Lietuvos jūrų muziejuje prasideda 45-asis sezonas

    Lietuvos jūrų muziejus pradeda 45-ąjį sezoną, dirbdamas ne tik savaitgaliais, o nuo trečiadienio iki sekmadienio. ...

  • Skulptūrų parke inkilai patys neatsiranda
    Skulptūrų parke inkilai patys neatsiranda

    Skulptūrų parkas, pritraukiantis vis daugiau lankytojų, sulaukia ir pastabų. Antai kažkas teigė pastebėjęs, esą parke gerokai sumažėję inkilų, o kai kurie likę – aplūžę ir nebetinkami sparnuočiams gyventi. ...

    3
  • Kiemams Klaipėdoje tvarkyti – solidi suma
    Kiemams Klaipėdoje tvarkyti – solidi suma

    Susisiekimo ministerija šiemet Klaipėdos miesto gatvių, kiemų ir juose esančių automobilių stovėjimo aikštelių bei dviračių ir pėsčiųjų takų atnaujinimui ir remontui skyrė milijonus eurų. Trečdalis šios sumos numatyta dau...

    3
  • Turto pardavimo aukcionų datos nežinomos
    Turto pardavimo aukcionų datos nežinomos

    Praėjus daugiau nei pusmečiui nuo tada, kai Turto bankas paskelbė parduosiantys buvusio kino teatro „Jūratė ir Kastytis“ pastatus, esančius Taikos prospekte, bei du namus Herkaus Manto gatvėje, Klaipėdoje, lig šiol dar neparengti j...

  • Melnragėje pasigesta informacinio stendo
    Melnragėje pasigesta informacinio stendo

    Ties įėjimu į pagrindinį Melnragės paplūdimį, Odesos promenados prieigose, pasigesta informacinio stendo, kuris buvo įrengtas vos prieš pusketvirtų metų. Paaiškėjo, jog lenta buvo nuimta atnaujinimui. ...

    3
  • „Regitros“ paslaugos buvo neprieinamos
    „Regitros“ paslaugos buvo neprieinamos

    Savaitės pradžioje daugybė vairuotojų negalėjo prisijungti prie „Regitros“ vairuotojų portalo. Vėliau pasirodė pranešimas, kuriuo patvirtinta žinia apie sutrikimą ir atsiprašymas už nepatogumus. ...

  • Įsiutino įžūlumas: taromatą pavertė šiukšlynu
    Įsiutino įžūlumas: taromatą pavertė šiukšlynu

    Vienoje Klaipėdos rajone esančioje parduotuvėje veikiantis taromatas keisto piliečio pastangomis virto šiukšlynu. Net ir ne kartą viešai gėdintas gyventojas vis tiek velka šiukšles iš savo namų ir krauna į keli...

    6
  • Klemiškės autobusų stotelėje – išdaužtas stiklas: dar vienas paauglių vandalizmo atvejis?
    Klemiškės autobusų stotelėje – išdaužtas stiklas: dar vienas paauglių vandalizmo atvejis?

    Kažkas išdaužė Klemiškės autobusų stotelės paviljono stiklą. Manoma, kad tai – dar vienas paauglių vandalizmo atvejis. Kol kas bendruomenės nariai niekur dėl to nesikreipė, tačiau jaučiasi nesaugūs, kadangi panašūs įv...

    3
  • Klaipėdos centre elgetaujanti moteris baudžiama nebus?
    Klaipėdos centre elgetaujanti moteris baudžiama nebus?

    Herkaus Manto gatvėje dažnai pastebima elgetaujanti moteris, veikiausiai benamė. Klaipėdiečiai ją matė dar žiemą, tiesiog sėdinčią ant šalto grindinio prie vieno restorano, o šalia jos – dubenėlį, į kurį praeiviai įmesdavo ...

    13
  • Varžytuvės dėl darbo Klaipėdos rinkimų komisijose
    Varžytuvės dėl darbo Klaipėdos rinkimų komisijose

    Iki Lietuvos prezidento rinkimų pirmojo turo likus mėnesiui, pageidaujančiųjų dirbti rinkimų komisijose daugiau nei reikia. Nors Klaipėdoje rinkimų apylinkių komisijų komandos – per puspenkto šimto žmonių – jau suformuotos, kasdi...

    5
Daugiau straipsnių