Kapitoną iš Klaipėdos džiugina išskirtinis laivas

Kaip sumanūs ir atsakingi pasaulyje vertinami Lietuvos jūrininkai vis dažniau suranda darbą įdomiuose specializuotuose laivuose.

Kaip sumanūs ir atsakingi pasaulyje vertinami Lietuvos jūrininkai vis dažniau suranda darbą įdomiuose specializuotuose laivuose.

Energiją taupantis laivas

Specialiai "Jūrai" iš Brazilijos parašė klaipėdietis jūrų kapitonas Viktoras Pozonkevičius. Jis buvo išrinktas kandidatu tapti "Metų jūrininku", kurį renka dienraščio "Klaipėda" skaitytojai.
V.Pozonkevičius yra laivo "Vectis Falcon", kuris plaukioja su Didžiosios Britanijos vėliava, kapitonas. Laivas priklauso šios šalies kompanijai "Carisbrooke Shipping". Tai yra beveik naujas, 2012 metais statytas specializuotas laivas, skirtas gabenti sunkiasvorius nestandartinius krovinius.

"Norėčiau atkreipti dėmesį į šio laivo priekio dizainą, angliškai vadinamą "Groot cross-bow". Laivo priekis sukonstruotas taip, kad kirstų bangas blogomis oro sąlygomis. Audros iki 8 balų metu kirsdamas priešingas bangas laivas nedaug praranda greičio, degalų sąnaudos beveik nepadidėja, faktiškai nėra slemingo (hidrodinaminių priešingų bangų smūgių į laivo korpusą). Dėl tokio laivo priekio jame sumontuotas pagrindinis šešių cilindrų MAK variklis yra tik 2400 kilovatų galios. Jis mažina sąnaudas, kurios yra iki 10 tonų sunkaus kuro per parą. Dirbdamas taupiu režimu, 6190 "grostonažo" (GT) laivas išvysto iki 12 mazgų greitį", – rašė V.Pozonkevičius.

Anot jo, Vokietijos registras (Germanisher Lloyd) šiam laivui išdavė Energijos taupumo indekso sertifikatą (Energy Efficiency Index Design Certificate). "Vectis Falcon" navigaciniame tiltelyje yra įrengta degalų sąnaudų stebėjimo (monitoringo) sistema. Laivo kapitonas tiltelyje gali nuolat stebėti degalų sąnaudas ir, keičiantis vėjo kryptims ir jo stiprumui, rinktis palankiausią sąnaudų, skaičiuojant vienai jūrmylei, režimą.

Ir europiečiai, ir filipiniečiai

Kompanija "Carisbrooke Shipping" (www.carisbrookeshipping.net) valdo 71 laivą nuo 5 tūkst. iki 19, 5 tūkst. tonų dedveito. Tos klasės laivų kompanija turi 8. Visi jie yra vadinamosios žaliosios klasės – aplinkai palankūs laivai.

"Vectis Falcon" V.Pozonkevičius dirba du mėnesius. Laive yra 14 įgulos narių. Visi eiliniai jūreiviai – filipiniečiai, vadovaujantys jūrininkai – europiečiai. Vyriausiasis mechanikas – iš Kroatijos, vyriausiasis kapitono padėjėjas – iš Rusijos, antrasis kapitono padėjėjas ir antrasis mechanikas – iš Rumunijos. Anot V.Pozonkevičiaus, laivybos kompanija skiria didelį dėmesį savo kadrų ruošimui. Visuose laivuose yra praktikantų, laive "Vectis Falcon" – du denio ir vienas mašinų skyriaus praktikantas. Į kompanijos laivus atlikti praktiką priimami ir jūrų kadetai nuo 16 metų.

V.Pozonkevičius girdėjo, kad "Carisbrooke Shipping" kompanijos laivuose dirba ir daugiau Lietuvos piliečių, tačiau pats jų nesutiko.

Sudėtingos krovos operacijos

Brazilijos Santos uoste pasikrovęs vėjo jėgainių menčių šiuo metu "Vectis Falcon" plaukia į Rumunijos Midia uostą. Jame bus rugpjūčio pabaigoje. Reisas, įskaitant degalų papildymą Kanarų salų Las Palmo uoste, trunka 25 paras.

Pirmą kartą tokio tipo laivais plaukiantis V.Pozonkevičius džiaugėsi jo manevringumu ir galimybėmis.

Laivas turi du po 80 tonų keliamosios galios kranus (keltuvus), todėl uostuose gali pats pasikrauti ar iškrauti krovinius. Anot V.Pozonkevičiaus, krovos operacijos yra sudėtingos, krovinio tvirtinimo procesas labai atsakingas, krovinys – brangus. Iš Brazilijos į Europą "Vectis Falcon" gabena 30 vėjo jėgainių menčių – po 15 triume ir ant denio.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ozul

Ozul portretas
Pora menesiu Marselio katalazkej uz stambia kontrabanda nepaveike ivaizdzio

Kolukietis

Kolukietis portretas
Kai jis kandidatavo i seima, mane uzmuse vieno seno jureivio zodziai "TOKS JAUNAS, O JAU DIRBT NENORI!"?...

xc

xc portretas
kompanija s.u.das
VISI KOMENTARAI 6
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Klaipėdos universiteto mokslininkai tirs vėgėles
    Klaipėdos universiteto mokslininkai tirs vėgėles

    Maždaug po pusantrų metų sužinosime, ar Lietuvos vandenyse dar liko vėgėlių. ...

  • Uostamiestyje atnaujins mokyklų stadionus
    Uostamiestyje atnaujins mokyklų stadionus

    Per penkerius metus vaizdas miesto švietimo įstaigų sporto aikštynuose, kurių daugumos būklė prasta, kardinaliai pasikeis. Į stadionus kasmet ketinama investuoti po pusantro milijono eurų. ...

    3
  • Šaltukas vairuotojams pasiuntė išbandymų
    Šaltukas vairuotojams pasiuntė išbandymų

    Dar sekmadienio vakarą spustelėjęs šaltukas pirmadienio naktį į gatves ir kelius išginė barstymo mašinas. Tai padėjo išvengti masinių avarijų. ...

  • Virtęs akcine bendrove Klaipėdos uostas mokės ir dividendus
    Virtęs akcine bendrove Klaipėdos uostas mokės ir dividendus

    Valstybės įmonė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija kitąmet pirmąkart po septynerių metų pertraukos išmokės dividendus. ...

    2
  • Konkurse – tūzų dalybos
    Konkurse – tūzų dalybos

    Palangos savivaldybė dvejus metus neranda koncertų salės valdytojo. Viešasis koncesininko atrankos konkursas jau lyg ir įvyko, tačiau intrigą jame kuria du dalykai – kurorto valdžia prieš galutinį susitarimą su šio objekto v...

    3
  • Mieste prasidėjo eglučių vajus
    Mieste prasidėjo eglučių vajus

    Prekyba kalėdinėmis eglutėmis įsibėgėja. Verslininkų teigimu, gyventojai savo namams ieško ypatingo medelio ir šiai šventinei puošmenai pinigų negaili. Tačiau susiduriama su kita problema – Klaipėdoje kasmet mažėja...

    5
  • Uoste – modernus narų laivas
    Uoste – modernus narų laivas

    Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos laivynas pasipildė nauju, moderniu laivu. ...

  • Iš fontano liko griaučiai
    Iš fontano liko griaučiai

    Danės skvere esančio fontano demontavimas kiek stabtelėjo. Ypač kieto betono neatlaikė statinį ardančios įmonės technika. Darbus žadama tęsti, kai bus pašalinti gedimai. ...

    21
  • Jūrininkų ligoninė – šiltesnė, gražesnė ir taupesnė
    Jūrininkų ligoninė – šiltesnė, gražesnė ir taupesnė

    Pernai prasidėję Klaipėdos jūrininkų ligoninės fasado šiltinimo ir modernizavimo darbai – jau finišo tiesiojoje. Plika akimi matoma, kaip ligoninė išgražėjo. Tačiau pagrindinis tikslas buvo kitas. Tikimasi, kad sėkmingas p...

    9
  • Užteršto grunto į jūrą negabens
    Užteršto grunto į jūrą negabens

    Uosto gilinimas yra sudėtingas procesas, kurį griežtai reglamentuoja taisyklės. ...

    1
Daugiau straipsnių