Kelio dalybos prasidėjo

Dviratininkų sezonas prasidėjo konfliktais gatvėse. Maršrutinio taksi ir dviratės transporto priemonės vairuotojai santykius pradėjo aiškintis kumščiais tiesiog važiuojamojoje dalyje. Tokių incidentų padaugėja kiekvieną pavasarį – reikia laiko, kol eismo dalyviai apsipranta vieni su kitais.

Po smūgio – į policiją

Klaipėdiečiams teko stebėti neįprastą situaciją Manto gatvėje, netoli geležinkelio viaduko.

Važiuojamojoje dalyje šalia lėtai judančio 9-uoju numeriu pažymėto maršrutinio taksi vairuotojo pusėje važiavo dviratininkas. Staiga vyrai vienas kitą ėmė auklėti kumščiais.

"Mikriuko" vairuotojas jais mojavo pro langą, o dviratininkas bandė nelikti skolingas: stengėsi neatsilikti nuo riedančios transporto priemonės ir pro tą patį langą ranka bandė pasiekti vairuotoją.

Situaciją stebėję klaipėdiečiai svarstė, kas galėjo įplieksti transporto priemonių vairuotojų konfliktą, kad santykius reikėjo aiškintis važiuojamojoje dalyje, stabdyti eismą?

Liudininkams užkliuvo ir dviratininko drąsa – kaip važiuodamas visai šalia transporto priemonės nebijojo patekti po ratais. Juk jį galėjo kliudyti ir kitos mašinos.

Šis įvykis pasiekė uostamiesčio policiją.

Klaipėdos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo įvykių tyrimo skyriaus viršininkas Ramūnas Stasiulis teigė, kad konfliktas kilo, kai Manto gatve važiavęs dviratininkas buvo kliudytas maršrutinio taksi veidrodėliu.

Incidento metu apgadinta dviratė transporto priemonė.

Dviratininkai – nelygiateisiai?

Pasak R.Stasiulio, kiekvieną pavasarį, kai atšyla orai ir prasideda dviratininkų sezonas, panašių incidentų padaugėja.

Tokios bangos laukiama šią savaitę, ir pareigūnai tam ruošiasi.

"Atšilus orams, į gatves išvažiuoja daug dviratininkų. Tiek jiems, tiek transporto priemonių vairuotojams, tiek pėstiesiems reikia apsiprasti vieniems su kitais. Incidentai tarp dviratininkų ir kitų eismo dalyvių nebūna dažni, bet pasitaiko. Gal kai kurie žmonės net nesikreipia į mus, – spėjo pareigūnas.

R.Stasiulio teigimu, dažniausiai dviratininkus kliudę vairuotojai aiškina, kad jų nepastebėjo.

"Kai kurie net nelaiko dviratininkų lygiateisiu eismo dalyviu", – patikino viršininkas.

Tačiau pareigūnas atkreipė dėmesį, kad ne visose situacijose būna kalti tik automobilių vairuotojai.

Kai kurie dviratininkai taip pat važinėja bet kaip, nepaisydami taisyklių.

"Dažniausiai išaiškinami neblaivūs dviratininkai. Žinoma, būna ir tokių, kurie važinėja neįjungę žibintų, neturi šviesą atspindinčių liemenių, per pėsčiųjų perėją važiuoja, o ne stumia dviratį", – vardijo R.Stasiulis.

Įsikibo į autobusą

Klaipėdietis Vytautas sakė, kad ne kartą buvo liudininkas, kaip dviratininkai provokuoja kitus vairuotojus. Vienas atvejis buvęs ypač įžūlus.

Transporto priemonėms sustojus prie sankryžos, užsidegus raudonam šviesoforo signalui, dviratininkas visus aplenkė dešiniu važiuojamosios dalies kraštu.

"Jis juk gudresnis už visus kitus. Taisyklės negalioja", – ironizavo vyras.

Negana to, anot klaipėdiečio, dviratininkas sustojo šalia autobuso prie pat sankryžos ir įsikabino į transporto priemonę. Vairuotojas ėmė mojuoti, kad pasitrauktų.

Dviratininkas atsakė nepadoriais gestais, o užsidegus žaliam šviesoforo signalui nėrė prieš autobusą.

Kai kurie dviratininkai ryžtasi ne ką mažiau pavojingesniems triukams.

Viena klaipėdietė tikino mačiusi, kaip du jaunuoliai, važiavę dviračiu, įsikabino į autobusą ir kurį laiką lėkė tempiami šios transporto priemonės.

Stebina nesirūpinimas saugumu

Dalį miestiečių stebina ne tik dviratininkų drąsa, bet ir pasitikėjimas paauglių gebėjimais.

"Teko matyti, kaip dviratininkai suko iš Manto į Naujojo Sodo gatvę. Vienas jų – vaikas. Eismas buvo intensyvus. Nesuprantu, ar nebūtų saugiau persivesti dviratį?" – svarstė moteris.

Pagal Kelių eismo taisykles dviratininkui, riedančiam važiuojamąja dalimi, prireikus pasukti į kairę, apsisukti ar pervažiuoti į kitą kelio pusę, rekomenduojama nulipti nuo dviračio ir kirsti važiuojamąją dalį vedantis dviratį.

Važiuoti važiuojamąja dalimi leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims. Nuo 12 metų galima važiuoti turint specialų pažymėjimą.

Prižiūrint suaugusiajam, tą daryti leidžiama ne jaunesniems kaip 8 metų vaikams. Gyvenamojoje zonoje dviračių vairuotojų amžius neribojamas.

Automobilių vairuotojus gąsdina ir dviratininkai, kurie sumano važiuojamąją dalį kirsti bet kur arba dideliu greičiu iššoka iš už posūkio, nors turėtų pristabdyti.

Vasaros sezono metu neišvengiama ir daugybės pėsčiųjų bei dviratininkų konfliktų. Dažniausiai jie nepasidalija kelio.

Buvo ne vienas atvejis, kai dviratininkų ir pėsčiųjų susidūrimas baigėsi sužalojimais.



NAUJAUSI KOMENTARAI

AK

AK portretas
Dviračių takais nederėtų vaikščioti nei pėstiesiems, nei juo labiau stumti vežimėlių su vaikais ar vedžioti šuniukų: visa tai nesaugu tiek jums patiems, tiek dviratininkams, jie važiuoja greitai, ir tame pakankama jėgos jus ar save sužaloti. Taip, esama vietų, kur arba pėstiesiems šalia vietos visai nenumatyta, arba nėra dviračių tako, bet platus šaligatvis - tokiomis aplinkybėmis vieni kitus turėtume suprasti, gerbti, ir tiesiog kultūringai pasidalinti tuo, kas yra.

Kita Klaipediete

Kita Klaipediete portretas
Tie dviratininkai niekur vietos neranda, tai jiems gatvej blogai, tai parke moretis su vezimeliais aukleja, kad pasitrauktu. Pernai ejau pesciuju keliu Melnrage-Giruliai, tai vienas dviratuotas vaikis pradejo auklet, tipo ju cia kelias. Tik užlipk mieste ant dviraciu tako- iskart triuksmauja,signalina, o kas kada mate, kad nuo paprasto saligatvio kas dvirtatinika ant dviraciu tako varytu?

Klaipėdiete

Klaipėdiete portretas
Senoliui, - siandien dar Herkaus Manto, o jusu mineto Herkaus Montes gatves ir niekada nebuvo. Buvo tiesiog Montes gatve.
VISI KOMENTARAI 13

Galerijos

Daugiau straipsnių