Kinijos krovinių Klaipėdoje nesimato?

Jau ne pirmą kartą pristatinėjant Klaipėdos uosto vystymo planus iškeliamas pasiūlymas per daug neįsijausti, nes krovinių regione pastaraisiais metais nedaugėjo.

Stengtis išlaikyti krovinius

Profesorius Vytautas Paulauskas planuojant statyti išorinį uostą siūlė „nusileisti ant žemės ir per aukštai neskrajoti“.

Jo nuomone, pradėti statyti išorinį uostą Klaipėdoje reikėtų tik tada, kai dabartinio uosto krova pasieks 110–115 mln. tonų per metus.

Jo argumentai tokie – mažojoje grandinėje, kurioje sukasi ir Klaipėdos uostas, nuo Rygos iki Karaliaučiaus krovinių kiekis per metus svyruoja nuo 104 iki 120 mln. tonų. Pernai jis siekęs 115 mln. tonų.

Klaipėda šioje grandinėje turi apie 40 proc. dalį. Anot V.Paulausko, didėjant konkurencijai, labai svarbu yra išlaikyti tą procentinę dalį.

Didžioji grandinė, kuri gali turėti įtakos Klaipėdos uostui, yra nuo Vyborgo Rusijoje prie Suomijos sienos iki Karaliaučiaus. Joje krovinių srautas taip pat yra maždaug pastovus – svyruoja nuo 360 iki 375 mln. tonų. Didžioji dalis krovinių čia tenka Rusijos uostams.

Ar uostas vystysis etapais?

V.Paulauskas suabejoja, ar per artimiausius 20 metų iš viso atsiras būtinybė statyti Lietuvoje išorinį uostą? Kaip greitai dabartinio uosto, kurį dar rengiamasi smarkiai rekonstruoti, krovinių srautai pasieks 120–140 mln. tonų. 

V.Paulauskas netgi siūlė parengti studiją, kurioje būtų aiškiai sudėlioti planai kada ir kokiais etapais turėtų vystytis Klaipėdos uostas.

Susisiekimo ministro Roko Masiulio nuomone, tokios studijos nereikia daryti, nes išorinio uosto statybos ekonominis pagrindimas bus išdėliotas jo pasirengimo statybai dokumentuose.

Tai, kad dėl išorinio uosto vystymo tarp Klaipėdos miesto savivaldybės ir Klaipėdos uosto yra kai kurių nesusitarimų, ministras siūlė spręsti detaliau vertinant atskiras problemas.

Ir jis iš esmės teisus. Šiandien reikia sukalti kuoliukus būsimojo išorinio uosto statyboms, kad paskui, kai tokio uosto reikės, nebūtų taip, kad ilgą laiką buvo tik kalbėta, o konkrečiai nepasiruošta.

Akivaizdus pavyzdys yra Šventosios uosto atkūrimo projektas. Pernelyg ilgai buvo ruošiami jo dokumentai, įskaitant ir teismus dėl detaliojo plano. Kai atsirado ES pinigai jam statyti dar nebuvo pasirengta. Pinigai atiduoti keliams tiesti. Kai jau pasirengus užsimanyta vėl gauti fondų pinigus, pasikeitė ES nuostatos dėl jo finansavimo. Likome prie suskilusios geldos.

Kur yra Kinijos partneriai?

Kalbant apie išorinio uosto statybą visiškai nevertinamas vienas faktorius – Kinijos kroviniai. Tarsi nebeliko 2015 m. spalį pasirašytų memorandumų su Kinijos kompanija „China Merchants group“? Tarsi šalia Minsko nebebūtų statomas garsusis kinų logistikos centras? Tarsi Kinijos tranzitas nekeliautų per Rusiją į Vakarų Europą?

Nieko panašaus. Internetinė transporto žiniasklaida mirga nuo pranešimų apie augantį Kinijos tranzitą į Baltarusiją, Lenkiją, Vokietiją, Austriją. Naujus traukinius su Kinijos kroviniais priiminėja Latvija. Su dideliais Kinijos krovinių srautais sunkiai susitvarko Suomija.

Kalbama ne apie 2–3 bandomuosius traukinių sąstatus, o apie 3–5 mln. TEU konteinerių.

Ir visa tai pranešta vasarį. Galbūt pagyvėjęs žinių srautas apie Kinijos tranzitą į Europą sutapo su surengtu verslo forumu „Strateginė partnerystė 1520: Centrinė Europa“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

to mrr

to mrr portretas
konteineriai, jūsų žiniai, - gerai.Čia tik kroviniai iš Kinijos, todėl Valstybei naudinga.Bet va išorinis uostas..Šioje vietoje jau kvepia siauraakių komunistų invazija.Ir ta perspektyva tikrai nevilioja

>Klp

>Klp portretas
asile, išlysk iš tvartelio mėšlo ir pažiūrėk i pasaulį-KOKIA RUSIJA?!Rusija gal butiu dar gerai..Čia Kinija!Atvarys pas mus su jau nusistovėjusiu ir sustyguotu socializmu ir pastatys kepuriniu liberastu idealogija(ir ne tik) prie sienos.Ar jauti, uzbone?!

Aš  portretas
Ne duok Dieve tokių profesorių. Už 100€ jis bet ką pasakytų.
VISI KOMENTARAI 10
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Dėl „šnipų“ – problemos V. Vareikiui
    Dėl „šnipų“ – problemos V. Vareikiui

    Istorikas, profesorius, Klaipėdos savivaldybės tarybos narys Vygantas Vareikis užsitraukė uostamiesčio visuomenės atstovais save vadinančių veikėjų nemalonę. Žmogus neapdairiai juos pavadino šnipais. Įsižeidę aktyvistai nutarė neslėpti ...

    1
  • „Brexit“ padarinius švelnins ir DFDS
    „Brexit“ padarinius švelnins ir DFDS

    Artėjant kovui, kai Jungtinė Karalystė pasitrauks iš ES, atsiranda vis daugiau nerimo, kaip dirbs žemyninę Europą su britų sala jungiančios gausios jūrų keltų linijos. ...

    1
  • Vietoj tramdomųjų priemonių – akiniai
    Vietoj tramdomųjų priemonių – akiniai

    Tramdomieji marškiniai, kurie daugeliui vis dar asocijuojasi su sergančiųjų psichikos ligomis nuraminimu, jau seniai tapo muziejaus eksponatu. Psichiatrai ieško naujų būdų, kaip padėti įsiaudrinusiems pacientams. Vieną tokių priemonių ...

    1
  • Vaizdo konferencijoms – moderni įranga
    Vaizdo konferencijoms – moderni įranga

    Nuo šiol Klaipėdos miesto savivaldybės atstovai į konferencijas vyks rečiau, mat savivaldybės administracijos direktoriaus kabinete diegiama moderni vaizdo transliavimo įranga. ...

    3
  • Kur dingo vaiko pinigai?
    Kur dingo vaiko pinigai?

    Vaikus auginantys klaipėdiečiai ėmė nerimauti iki šiol nesulaukę išmokų už vaikus. Kas mėnesį vaiko pinigai į tėvų ar globėjų sąskaitas įprastai subyra 10-ą mėnesio dieną. Vis dėlto, įpusėjus sausiui, išmokos jų vis ...

    11
  • Į Gdanską – užuojautos žodžiai
    Į Gdanską – užuojautos žodžiai

    Tragiška Gdansko mero Pawelo Adamowicziaus žūtis sukrėtė ir Klaipėdos vadovą Vytautą Grubliauską, kuris vos prieš kelias savaites su kolega iš kaimyninio uostamiesčio posėdžiavo ir bendravo Briuselyje. Iš Klaipėdos Gdans...

    7
  • Uostamiesčio gyventojams – nauja prievolė
    Uostamiesčio gyventojams – nauja prievolė

    Kai kuriems klaipėdiečiams šiukšlių rūšiavimas vis dar yra tikras iššūkis. Nepaisant to, Aplinkos ministerija žmonėms parengė dar vieną naujovę – nuo sausio 1-osios didesniuose šalies miestuose jau priv...

    21
  • Klaipėdos dieną – būgnai, deglai ir patriotizmas
    Klaipėdos dieną – būgnai, deglai ir patriotizmas

    Gausia šventine uostamiesčio jaunuomenės eisena su deglais paminėta Klaipėdos krašto diena. „Sausio 15-osios garbė – jaunimo maršą“ organizavę aktyvistai džiaugėsi, jog siekis Klaipėdos sukilimo ir prijungimo pr...

    6
  • Keičiasi neatlygintino perkėlimo į Kuršių neriją leidimų išdavimo tvarka
    Keičiasi neatlygintino perkėlimo į Kuršių neriją leidimų išdavimo tvarka

    Nuo sausio 1 dienos pasikeitė neatlygintino perkėlimo į Kuršių neriją leidimų išdavimo tvarka - nuo šiol sprendimą, kas turi teisę nemokamai keltis, priims nebe Neringos ir Klaipėdos savivaldybės, bet Lietuvos automobilių keli...

    2
  • Rinkimai Palangoje – be intrigos?
    Rinkimai Palangoje – be intrigos?

    Savivaldos rinkimuose Palangoje ketina dalyvauti šešios partijos ir du visuomeniniai rinkimų komitetai. Kurorto mero posto sieks keturi kandidatai, tačiau jau dabar manoma, jog antrojo turo, kaip ir per pastaruosius rinkimus, veikiausiai gali i...

    1
Daugiau straipsnių