Klaipėda seks norvegų pavyzdžiu

  • Teksto dydis:

Prieš kelerius metus Norvegijos sostinė Oslas paskelbė apie planus nuo 2019-ųjų neleisti įvažiuoti automobiliais į miesto centą, o dar po kiek laiko paviešino ir kitą ambicingą tikslą – 2025 m. čia bus uždrausta pardavinėti automobilius su benzininiais ar dyzeliniais varikliais.

Atsikratyti automobilių siekia ne tik didieji pasaulio miestai – apie tokius planus vis dažniau prabyla ir Klaipėda.

Oro taršos mažinimo klausimu kol kas daugiausia nuveikė tokie miestai, kaip Oslas, Madridas, Hamburgas, Kopenhaga, Paryžius, Londonas, Briuselis. Madride šiuo metu rengiami projektai, 24 judriausias šio miesto gatves paversiančias patogesnėmis judėti pėsčiomis ar dviračiais nei automobiliais. Taip per artimiausią dešimtmetį Madride tikimasi sumažinti automobilių.

Šis projektas vadinamas "Žaliuoju tinklu", o jo tikslas, kad kuo daugiau miesto vietų būtų lengvai pasiekiamos pėsčiomis ar važiuojant dviračiu. Iki 2035-ųjų "Žaliasis tinklas" turėtų būti aprėpęs jau apie 40 proc. miesto.

Nuo Madrido neatsilieka ir Kopenhaga. Bent pusė jos gyventojų tvirtina į darbą riedantys dviračiu. Tokius rezultatus miestui pavyko pasiekti dar 1960-aisiais, pradėjus diegti pėsčiųjų ir dviračių takų tinklus. Dauguma Briuselio centrinių gatvių irgi yra skirtos vien tik pėstiesiems. Dėl to Europos sostinė yra antra pagal zonų tik pėstiesiems skaičių Europoje po Kopenhagos.

Pasak Klaipėdos mero pavaduotojo Artūro Šulco, nors kur kas lėčiau, šia linkme juda ir Klaipėda. Kadangi ES vykdo taršos mažinimo politiką, tam tikrus įsipareigojimų turi ir Lietuva.

"Didžiuosiuose miestuose, taip pat ir Klaipėdoje, iki 2030-ųjų aplinkos oro tarša, kurią sukelia transportas, turi būti sumažinta iki 50 proc. Miestų centruose apskritai siekiama nulinės emisijos. Todėl šiuo tikslu Europos miestai rengia Darnaus judumo planus ir kelia sau uždavinius. Tokios valstybės kaip Norvegija ar Danija tikisi tai padaryti anksčiau, iki 2025-ųjų metų uždrausdamos vidaus degimo variklius arba iškastiniu kuru varomas transporto priemones. Taip pat neįsileisdamos į rinką minėtų automobilių. Analogiškų priemonių imasi Hamburgas, Paryžius. Lietuvos savivaldybės tokių instrumentų neturi. Pas mus savivaldos teisė apskritai labai menka", – įsitikinęs A.Šulcas.

Vis dėlto Klaipėdos darnaus judumo plane numatytos įvairios priemonės ir sprendimai, pagerinsiantys susisiekimo infrastruktūrą, padėsiantys spręsti transporto spūsčių ir taršos problemas. Tai padaryti planuojama iki 2030-ųjų.

"Prieš trejetą savaičių gavome pritarimą iš Susisiekimo ministerijos, patvirtinus miesto tarybai, pradėsime jį įgyvendinti. Plane numatomi būdai, kaip mes mažinsime taršą mieste", – sakė A.Šulcas.

Ne tik Darnaus judumo, bet ir Klaipėdos miesto savivaldybės strateginiame plėtros plane numatyta tapti aplinkai nekenksmingu, žaliuoju miestu, vykdyti prevencines aplinkosaugos priemones, siekiant neviršyti leistinų oro taršos kietosiomis dalelėmis (KD10) normatyvų.

Klaipėdos vicemero teigimu, reikėtų nepamiršti, kad labiausiai aplinkos orą teršia ne tik gyventojų automobiliai ar viešasis transportas.

"Svarbu suvokti ir tai, kad didžiausias kiekis teršalų sklinda iš lėktuvų ir laivų, ir tik po to eina geležinkelis, sunkusis transportas. Į Klaipėdos uostą kasdien įplaukia laivai, jiems taikomi kur kas mažesni taršos reikalavimai. Išties esame nepavydėtinoje situacijoje. Mūsų Darnaus judumo plane numatyti tam tikri koridoriai ir zonos, kuriuose ateityje neliks taršaus transporto. Taip pat užsibrėžta plėtoti bevariklį transportą. Šis planas buvo plačiai aptarinėjamas bendruomenėje ir derinamas su įvairiomis institucijomis", – pasakojo A.Šulcas.

Anot pašnekovo, civilizacija vystosi pašėlusiu greičiu, ir tai, kas vakar atrodė naujovė, šiandien – savaime suprantamas dalykas. Todėl būtų naivu nepritarti toms ekologinėms idėjoms, apie kurias šiandien taip garsiai kalba Skandinavijos šalys.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Matai klaida pranešk

Matai klaida pranešk  portretas
įvažiuoti automobiliais į miesto CENTą :)

DĖL BANKO SNORAS UŽGROBIMO

DĖL BANKO SNORAS UŽGROBIMO portretas
D.GRYBĘ - MAGNOLIJĄ Į KALĖJIMĄ!

Rolandas

Rolandas portretas
Klaipėda žalias miestas be medžių. Po 300 kas met.
VISI KOMENTARAI 19
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Klaipėdos dieną – būgnai, deglai ir patriotizmas
    Klaipėdos dieną – būgnai, deglai ir patriotizmas

    Gausia šventine uostamiesčio jaunuomenės eisena su deglais paminėta Klaipėdos krašto diena. „Sausio 15-osios garbė – jaunimo maršą“ organizavę aktyvistai džiaugėsi, jog siekis Klaipėdos sukilimo ir prijungimo pr...

  • Keičiasi neatlygintino perkėlimo į Kuršių neriją leidimų išdavimo tvarka
    Keičiasi neatlygintino perkėlimo į Kuršių neriją leidimų išdavimo tvarka

    Nuo sausio 1 dienos pasikeitė neatlygintino perkėlimo į Kuršių neriją leidimų išdavimo tvarka - nuo šiol sprendimą, kas turi teisę nemokamai keltis, priims nebe Neringos ir Klaipėdos savivaldybės, bet Lietuvos automobilių keli...

    1
  • Rinkimai Palangoje – be intrigos?
    Rinkimai Palangoje – be intrigos?

    Savivaldos rinkimuose Palangoje ketina dalyvauti šešios partijos ir du visuomeniniai rinkimų komitetai. Kurorto mero posto sieks keturi kandidatai, tačiau jau dabar manoma, jog antrojo turo, kaip ir per pastaruosius rinkimus, veikiausiai gali i...

  • Vakarų Lietuvai – sniego spąstai
    Vakarų Lietuvai – sniego spąstai

    Antradienio rytą prasidėjęs smarkus snygius kai kuriuose Klaipėdos apskrities rajonuose nerimo iki pavakarių. Pranešama, jog ypač daug sniego iškrito Skuodo apylinkėse. ...

    3
  • Klaipėdos sukilimo vado J. Budrio paskutinė valia
    Klaipėdos sukilimo vado J. Budrio paskutinė valia

    Klaipėdos sukilimo vadas, tarpukario Lietuvos kontržvalgybininkas ir diplomatas Jonas Polovinskas-Budrys, kurio palaikai prieš beveik 55 metus atgulė Tautinėse lietuvių kapinėse Čikagoje, norėjo būti palaidotas būtent Klaipėdoje. Šią ...

    2
  • Klaipėdoje – dviračių srauto skaičiuokliai
    Klaipėdoje – dviračių srauto skaičiuokliai

    Siekiant gerinti bemotorių transporto priemonių infrastruktūrą, uostamiestyje netrukus ims veikti dviračių srauto skaičiuokliai. Šiais įrenginiais kasdien bus registruojamas dviračiais į darbą važinėjančių miestiečių skaičius. ...

    6
  • Šventės baigiasi greičiau nei pagirios
    Šventės baigiasi greičiau nei pagirios

    Nors jau įpusėjo sausis, kai kuriems didžiosios metų šventės užsitęsė dėl priklausomybės nuo alkoholio. Tiesa, esama ir teigiamų poslinkių – pernai uostamiestyje sulaukta daugiau norinčiųjų į gyvenimą pradėti žiūrėti blaiviai....

    3
  • Daugėja meningokoko infekcijos atvejų
    Daugėja meningokoko infekcijos atvejų

    2018 m. Lietuvoje užregistruoti beveik 40 meningokokinės infekcijos atvejų. Nors specialistai pavojaus varpais skambinti neskuba, vis dėlto gyventojus ragina rūpintis sveikata ir saugotis šios itin pavojingos ligos. ...

    1
  • Klaipėdos sukilimo dalyviams – gėlės ir padėkos
    Klaipėdos sukilimo dalyviams – gėlės ir padėkos

    Uostamiestyje antradienį minima svarbi data – lygiai prieš 96 metus įvyko Klaipėdos krašto savanorių sukilimas prieš prancūzus. Šia proga Skulptūrų parke pagerbti žuvę karinės akcijos dalyviai. ...

    12
  • Lietuva rengiasi laivybos kelių gilinimui
    Lietuva rengiasi laivybos kelių gilinimui

    Aplinkos ministerija pakoregavo vandens telkinių dugno valymo ir gilinimo darbų laivybos reikmėms aplinkosaugos sąlygas, supaprastindama jas. ...

Daugiau straipsnių