Klaipėdiečiai eismo organizavimo patirties sėmėsi Taline

  • Teksto dydis:

Birželio pradžioje Klaipėdos miesto transporto specialistai dalyvavo Baltijos šalių sostinių viešojo transporto vadovų ir specialistų konferencijoje Taline. Klaipėdoje rengiamasi įdiegti šviesoforų valdymo sistemą, tad itin svarbu sužinoti Estijos sostinės patirtį automatizuotai valdant miesto eismą.

Remsis kaimynų patirtimi

Klaipėdos politikai ir specialistai kol kas iš arčiau yra susipažinę su Vilniaus miesto šviesoforų valdymo sistema. Uostamiesčio savivaldybės ambicija – išstudijavus kaimynų patirtį įrengti geriausią, uostamiesčiui tinkamiausią eismo valdymo sistemą. Talinas pažėrė nemažai minčių dėl būsimos tokios sistemos architektūros.

Taip pat buvo labai naudinga susipažinti su lengvųjų automobilių taksi paslaugų reguliavimo, leidimų ir licencijų išdavimo praktika. Nuo šių metų sausio Taline visa tai vyksta virtualioje erdvėje. Kaimynų patirtis uostamiesčiui yra puikus pavyzdys.

Rūpi ne tik takai ir juostos

Trys konferencijos pranešimai (Ryga ir Talinas) buvo skirti dviračių kultūros mieste plėtrai.

Dviratininkų eismas vystomas skirtingais tikslais. Vertingi buvo kolegų tyrimai, kokia dviratininkų dalis šia transporto priemone naudojasi tik poilsiui ir pramogai, o kuri – ir kasdienėms kelionėms į darbą ar mokslus. Rygiečių vertinimu, pastarųjų yra mažuma (40 proc.). Minėtas kategorijas miesto planuotojams būtina atskirti, nes skiriasi ir jų reikalavimai infrastruktūrai.

Kasdien važinėjantiems dviratininkams jau rūpi ne tik takai ar skirtos juostos, bet ir saugios dviračio statymo vietos prie namų bei kelionės tikslo vietoje. Jų maršrutai yra nusistovėję, kelionės dažnis mažiau priklauso nuo sezoniškumo.

Klaipėdiečiams susidarė įspūdis, kad tik Taline šiai dviratininkų kategorijai yra skiriamas rimtas dėmesys. Savivaldybė finansiškai prisideda įrengiant saugias dviračių statymo daugiabučių kiemuose vietas, šiemet pradėti statyti ir pirmieji nedidelės talpos "Bike and Ride" terminalai.

Žiūri dviratininko akimis

Šie terminalai – bene vienintelė dviračių infrastruktūros sritis, kur Klaipėda kol kas lenkia Taliną. Nuo praėjusių metų prie ligoninių miestelio veikia "Bike and Ride" terminalas. Džiaugiamasi, kad visos jo vietos yra užpildytos.

Tačiau Talinas kol kas Klaipėdą dar lenkia sisteminiu požiūriu ir sugebėjimu į plėtrą pažiūrėti dviratininko akimis.

"Be abejo, su Talino transportininkais kalbėjome ir apie nemokamą miesto gyventojų vežiojimą viešojo transporto maršrutais. Pokalbių metu jie laikėsi oficialiosios savo miesto valdžios nuostatos: nemokamas viešasis transportas buvo ir lieka puikus sprendimas, nors ir kelia nemažų diskusijų", – teigė Taline lankęsis Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus.

Tačiau konferencijoje pateikta statistika neleidžia daryti tokios vienareikšmiškos išvados. Pirmaisiais nemokamo vežiojimo metais keleivių skaičius Taline išties šoktelėjo (tiesa, atviras lieka klausimas, ar nemokamu viešuoju transportu tada pradėjo naudotis automobilininkai, ar tik buvę pėstieji ir dviratininkai). Tačiau dabar keleivių skaičius mažėja, nors deklaruotas Talino gyventojų skaičius ir šiek tiek auga.

Panašu, kad nemokamas transportas praranda savo prestižą ir keleiviai pradeda rinktis kitas transporto rūšis. Ne viskas blizga ir viešojo transporto ekonomikoje. Pervežimo išlaidos nuolat auga. Dabar Taline pervežti autobusu vieną keleivį transporto sistemai kainuoja ketvirtadaliu brangiau nei Klaipėdoje, nors dyzelino kainos ten – mažesnės.

Pasiūlė surengti konferenciją

Po konferencijos klaipėdiečiams estai su latviais pasiūlė kitą Baltijos šalių sostinių transportininkų konferenciją rengti Klaipėdoje. Tai aukštas mūsų viešojo transporto sistemos valdymo įvertinimas – kolegos nusprendė, kad iš mūsų jiems yra ko mokytis ir norima tai daryti. Klaipėdą jie mato lygiaverčiu profesiniu partneriu.

Klaipėdoje tai būtų puiki proga čia pat gauti geriausią kolegų patirtį. Tokiose konferencijose pranešimai būna plataus spektro, tačiau kartu – ir labai specialūs.

Taline kalbėta apie ES lėšų panaudojimo patirtį, taksi paslaugų teisinį reguliavimą, leidimų ir licencijų išdavimo praktiką, betoninių kelio dangų technologiją, keleivinį bėgių transportą. Tad tokia konferencija Klaipėdoje leistų didesniam būriui mūsų specialistų išklausyti profilinius geriausių Baltijos specialistų pranešimus ir padiskutuoti su kolegomis apie specifinius profesinius dalykus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių