Klaipėdietis tikisi tapti sumaniausiu Lietuvos vartotoju

Klaipėdietis Ramūnas Sutkus dabar džiaugiasi, kad vartotojų teisių išmanymas padėjo išspręsti ginčą su pardavėju ir gauti tai, kas priklauso.

Jo sėkminga vartotojo teisių gynimo istorija, kartu su daugiau nei 70 panašių pasakojimų, dalyvauja pirmajame Lietuvoje sumaniausio vartotojo rinkimų konkurse. Jis organizuojamas, įgyvendinant vartotojų informavimo kampaniją „Žinok savo teises ir laimėk“, inicijuotą Europos Sąjungos. Balsavimas už sumaniausią vartotoją prasidės rugsėjo 21 d. ir baigsis spalio 11 d. 

„Džiaugiuosi, kad nepasidaviau pardavėjo bandymui mane apgauti ir apgyniau savo vartotojo teises. Yra daug įstatymų, ginančių vartotojus, tačiau jei patys jais nesidomėsime, nesiimsime iniciatyvos ir neginsime savo teisių, teisės aktai bus beverčiai“, - sako R.Sutkus. 

Pardavėjas reikalavo pakuotės

Klaipėdietis R.Sutkus buvo nustebintas, kai nunešęs sugedusį nešiojamąjį kompiuterį į garantinio aptarnavimo vietą, išgirdo reikalavimą pateikti gamintojo pakuotę.

„Vienoje Lietuvos elektronikos parduotuvėje nusipirkau nešiojamąjį kompiuterį. Pirkimo dokumentuose buvo nurodyta dviejų metų garantija. Praėjus pusei metų, kompiuteris sugedo. Nunešiau jį pardavėjui, o šis paprašė kartu su kompiuteriu pateikti ir originalią gamintojo pakuotę“, - prisimena R.Sutkus.

Klaipėdietis nepasimetė ir pardavėjui priminė, kad nei daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklėse, nei pirkimo sutartyje nebuvo nurodyta, kad pirkėjas turi saugoti gaminio pakuotę.

„Nepasimesti tokioje situacijoje man padėjo ankstesnė patirtis, kai reikalavimą, kartu su sugedusiu daiktu pateikti gamintojo pakuotę, išgirdo mano draugas. Toks prašymas mums pasirodė keistas, todėl pasidomėjome, ar iš tikrųjų taip gali būti. Tada ir išsiaiškinome, kad pristatydamas nusipirktą prekę garantiniam aptarnavimui, vartotojas turi pateikti pirkimo čekį ar pardavėjo išrašytą garantijos dokumentą, bet ne pakuotę“, - pasakoja R.Sutkus.

Klaipėdietis prisimena, kad išdėsčius šiuos argumentus, pardavėjas tik pažiūrėjo į kitą kolegą, kuris pritariamai palinkčiojo galva, ir atsiprašęs priėmė kompiuterį taisymui. 

Sumaniausią vartotoją gali rinkti visi

Pirmieji Lietuvoje sumaniausio vartotojo rinkimai prasidėjo šiemet birželio 3 d. Vartotojai, kurie yra sėkmingai pasinaudoję savo vartotojo teisėmis, siuntė savo istorijas konkursui ir dabar pretenduoja laimėti sumaniausio vartotojo statulėlę, sukurtą žymaus menininko Vaido Ramoškos. Sumaniausio vartotojo rinkimai organizuojami, siekiant paskatinti Lietuvos vartotojus imtis iniciatyvos ir naudotis savo teisėmis. Rinkimai yra vartotojų informavimo kampanijos „Žinok savo teises ir laimėk“, inicijuotos Europos Sąjungos, dalis. 

„Šiuo metu esame gavę daugiau nei 70 istorijų iš vartotojų, kurie yra sėkmingai pasinaudoję savo teisėmis perkant internetu, imant vartojimo kreditą, keliaujant ar kitose srityse. Šiuo metu rinkimų komisija, kurią sudaro vartotojų teisių ekspertai, žiniasklaidos atstovai, renka tris geriausias istorijas finalistes“, - pasakoja Mykolas Okulič-Kazarinas, vartotojų informavimo kampanijos „Žinok savo teises ir laimėk“ ekspertas. 

Atrinktos istorijos bus patalpintos kampanijos tinklalapyje www.ecc.lt/zinokteises, kur visi interneto lankytojai galės balsuoti už jiems labiausiai patinkantį pasakojimą nuo rugsėjo 21 d. iki spalio 11 d. Autorius, kurio istorija surinks daugiausia balsų, taps nugalėtoju. Jis gaus apdovanojimo statulėlę bei vaizdo kamerą. Visiems rinkimų dalyviams bus įteikti diplomai ir kampanijos suvenyrai. Be to, vienas atsitiktinės atrankos būdu pasirinktas interneto vartotojas, kuris balsuos už sumaniausią vartotoją, taip pat laimės vaizdo kamerą. 

Daugiausiai skundų dėl netinkamos kokybės prekių 

2008 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba gavo daugiau nei 8300 vartotojų skundų dėl netinkamos ne maisto prekių ir paslaugų kokybės. Tai sudarė daugiau nei 67 proc. visų gautų skundų. Dažniausiai vartotojai kreipėsi dėl netinkamos kokybės baldų, telefonų, buitinių elektros prietaisų, kompiuterių ir avalynės. 

Jeigu vartotojas mano, kad jo teisės buvo pažeistos, reikėtų kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją, Vartotojų teisių apsaugos tarnybą ar vartotojų nevyriausybines organizacijas. Jie patars, padės bei tarpininkaus ginčo metu. 


Šiame straipsnyje: vartotojų teisės

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių