Klaipėdoje – bažnytinės muzikos seminaras

Rugpjūčio 9 - 16 d. Lietuvos evangeliškos bažnytinės muzikos sandrauga  jau  14-ąjį kartą Klaipėdoje organizuoja bažnytinės muzikos seminarą. Šio seminaro tema: „Bažnytinė chorinė bei pučiamųjų instrumentų muzika“.

Kasmetinių bažnytinės muzikos seminarų  pagrindinis tikslas ir idėja yra skatinti jaunimą savo muzikiniais gabumais prisidėti prie bažnytinės veiklos, ugdyti norą patiems susikurti savo bažnyčiose kūrybinę erdvę, kur galėtų atsiskleisti jauni talentai praturtindami jau ir taip įsisenėjusias ir jaunimui nusibostančias tradicijas. Taip pat skatinimas groti instrumentais, išmokti juos prižiūrėti, puoselėti. Šis projektas yra tęstinis, ir  be pertraukų Klaipėdoje vyksta kasmet jau nuo 1995 m.

Seminare sulaukiama apie 30 choristų (jaunimo bei vyresniųjų) iš visos Lietuvos: Vilniaus, Kauno, Marijampolės, Jurbarko, Tauragės, Šilutės, Klaipėdos ir kt. miestų bei rajonų. Jungtiniame pučiamųjų orkestre groja 25 instrumentalistai iš Šilutės, Klaipėdos, Plikių Dovilų bei Marijampolės evangeliškų bažnyčių orkestrų, bei šiaip mėgėjai. Seminaro pabaigą vainikuoja du koncertai visuomenei: rugpjūčio 14 d. (penktadienį) 19 val. Klaipėdos evangelikų liuteronų bažnyčioje (Pylimo g. 2) ir rugpjūčio 15 d. (šeštadienį) 17 val. Nidos ev. liuteronų bažnyčioje.

Vienas iš pagrindinių muzikinių akcentų Felikso Mendelsono Bartoldi, (1809 -1847) 200-sios  gimimo metinės. Feliksas Mendelsonas Bartoldis - vokiečių kompozitorius, pianistas, vargonininkas, dirigentas, gimė 1809 m. vasario 3d. Hamburge, augo pasiturinčioje žydų prekybininkų šeimoje, kartu su savo seserimi Fanny buvo krikščioniškai auklėjamas ir 1816 m. pakrikštytas evangeliškoje bažnyčioje. Mendelsonas yra vienas žymiausių 19 a. pirmosios pusės kompozitorių. Gausybė bažnytinės muzikos kompozicijų - motetų chorams, vargoninių kūrinių ir šiandieną byloja apie aukštą bažnytinės muzikos lygį Vokietijoje. Pasibaigus nacionalizmo laikmečiu įvestam Mendelsono muzikos draudimui, visi jo darbai jau dešimtmečius išgyvena renesansą.

Kompozitoriaus garbei šiais metais Muzikos Sandraugoje surinkome ir  išleidome specialų sąsiuvinį su Felikso Mendelsono Bartoldi chorine vokaline muzika. Daugelį kompozitoriaus motetų sąsiuvinyje pateikiami originalia versija ir tonacija, skirta aštuonių balsų chorams arba dvigubam chorui. Kad šiuos motetus galėtų atlikti ir mažesni bažnytiniai chorai, juos aranžavome (pritaikėme) keturių balsų chorui ir keturių balsų pučiamųjų instrumentų orkestrui. Dėl tos pačios priežasties transponuoti ir kai kurie kūriniai, skirti pučiamiesiems instrumentams. Žinoma, pučiamiesiems pritaikytą muziką, akompanuojant giedančiųjų chorui, galima atlikti ir fortepijonu arba vargonais.

Tai paplitusi praktika, kuri suteikia puikias galimybes mažesniesiems bažnytiniems chorams atlikti šią nuostabią muziką. Kūriniai išversti iš vokiečių kalbos į lietuvių, - gimtąja kalba skambanti muzika bei Dievo Žodis giliau prasiskverbia į klausytoją. Seminare darbui su choru pakviestas vargonininkas, sąsiuvyje esančių kūrinių aranžuotojas, choro vadovas iš Vokietijos Dieteris Frahmas (Hamburgas) darbui su pučiamųjų orkestru saksonijos pučiamųjų orkestrų misijos atstovas Andreas Altmannas (Drezdenas). Vasaros seminaro choro bei pučiamųjų orkestro intensyvios repeticijos vyksta visą savaitę nuo ryto iki vakaro S.Šimkaus bendrabučio koncertų salėje bei S.Dacho namuose.

Daugelis seminaro dalyvių yra moksleiviai, studentai, kaimuose ir miesteliuose giesme ar vargonavimu ar pučiamųjų instr. muzika padedantys atlikti bažnytinius patarnavimus. Tik nedaugelis jų yra ragavę muzikos mokslų, o prisiliesti prie didžiosios visame pasaukyje gerai žinomos Felikso Mendelsono Bartoldi muzikos - tai tikra sielos atgaiva bei didžiule meninė patirtis, bei akiračio praplėtimas. Tikimės, kad ateityje šie muzikantai bus įkvėpti rimtesnėms bažnytinės muzikos studijoms.


Šiame straipsnyje: bažnytinė muzika

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių