Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija

Jau nuo kitos savaitės gyventojai važinėsis naujais mikroautobusais, kuriuose įdiegta moderniausia Lietuvoje elektroninio bilieto sistema. Pastaroji keleiviams leis patogiau pasiekti kelionės tikslą – naudotis ta pačia kortele bus galima keliaujant ir miesto autobusais, ir maršrutiniais taksi.

Vienintelė, užbaigusi reformą

Artėjantį pirmadienį į Klaipėdos gatves išriedės mėlynos spalvos maršrutiniai taksi. Naujos bus ne tik transporto priemonės, bet ir paslauga.

Viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius Gintaras Neniškis pasakojo, kad pasiektas kitas miesto transporto etapas – jau netrukus "mikriukai" bus integruoti į bendrą viešojo transporto sistemą.

Dėl to keleiviams taps kur kas paprasčiau keliauti pasirinktu maršrutu – naudojantis viena elektroninio bilieto kortele bus galima važiuoti ir miesto bei priemiesčio autobusais, ir maršrutiniais taksi.

"Nueitas ilgas kelias, žvelgiant istoriškai maršrutiniai taksi Klaipėdoje startavo dar su senosiomis "Latvijomis". Tai buvo nauja, prabangesnė viešojo transporto rūšis. Šiais laikais diskutuojant apie viešojo transporto modelį, nuspręsta, kad tokia transporto rūšis – mažesnės talpos ir didesnio komforto – yra reikalinga ir ji turėtų likti. Tik, žinoma, kur kas patogesnė, prieinama platesniam keleivių srautui, taip pat ir neįgaliesiems", – akcentavo direktorius.

G.Neniškio teigimu, Klaipėda šalyje yra pirmasis miestas, užbaigęs viešojo transporto reformą. Vežėjai – Kauno ir Šiaulių bendrovės "Kautra" ir "Ridvija" – parinkti konkurso būdu.

"Tai reiškia, kad už geriausią kainą yra gaunama geriausia paslauga. Ir keleiviai galės patys tuo įsitikinti", – šypsojosi pašnekovas.

Keleiviams – naujas maršrutas

Gyventojų, kasdien keliaujančių viešuoju miesto transportu, laukia naujovės.

Pasak G.Neniškio, mikroautobusai kursuos panašiais maršrutais, kaip ir iki šiol, keisis tik jų pavadinimai.

Vietoje 9 "mikriuko" važiuos M8, kurio maršrutas bus toks pat.

Vietoj 6-ojo važiuos M6, kurio trasa taip pat lieka beveik nepakitusi. Mieste šie maršrutiniai taksi važiuos taip pat kaip ir dabar, o Melnragėje šiek tiek trumpiau – iki Audros ir Molo gatvių sankryžos žiedo.

Esminis pokytis tas, kad maršrutiniai taksi važinės ir Šilutės plentu. Atsiras naujas maršrutas – M5, kuris pakeis 8 "mikriuką" ir kursuos Šilutės plentu, Kauno gatve, Taikos prospektu iki Šiaurės prospekto.

"Sugrįžtame į Šilutės plentą su naujuoju maršrutiniu taksi, nes manome, kad ši paslauga reikalinga. Nebelieka buvusio 8-ojo, kuris važiuodavo į autobusų stotį. Išanalizavę keleivių srautus nematėme poreikio šiam maršrutui, ten reikėtų organizuoti susisiekimą autobusais", – aiškino direktorius.

Nuo kito pirmadienio į gatves išriedėsiantys 22 mėlyni mikroautobusai yra pažymėti šachmatine taksi juosta, kuri skiria juos nuo privežamaisiais maršrutais važiuojančių autobusiukų.

Maršrutiniai taksi galės sustoti visur, kur nedraudžia kelių eismo taisyklės, bet tvarkos gatvėse esą bus daugiau. Mat nuo šiol vežėjams bus mokama už nuvažiuotus kilometrus, tad sustoti bet kur norint paimti keleivį vairuotojai nebeturės intereso.

Keisis kainos

Nuo pirmadienio maršrutiniuose taksi galios ta pati elektroninio bilieto kortelė kaip ir autobusuose, tik ją reikės papildyti pasirinkta pinigų suma (nuo 1 iki 99 eurų).

Už kelionę bus galima atsiskaityti elektroniniais pinigais.

"Pasipildžius elektroniniais pinigais ir nuskaičius elektroninį bilietą kelionė bus pigesnė nei iki šiol. Kainuos ne eurą, o 0,95 centro. Atsiranda ir naujas maršrutinių taksi dienos bilietas, kurio kaina – 3,80 euro", – komentavo G.Neniškis.

Įlipus į maršrutinį taksi, elektroninio bilieto kortelę reikės glausti prie skaitytuvo, kuris ir nuskaičiuos reikiamą pinigų sumą už kelionę. Tuo pačiu elektroniniu bilietu bus galima mokėti ir už bendrakeleivių kelionę.

Bendrų miesto viešojo transporto mėnesio bilietų, kuriais bus galima važiuoti tiek maršrutiniu taksi, tiek ir miesto autobusu, darbo dienų bilietas kainuoja 35 eurus, o visų savaitės dienų – 50 eurų.

Galimybė atsiskaityti grynaisiais pinigais maršrutiniame taksi įsigyjant popierinį bilietą išliks, tačiau bilietai atrodys kitaip.

Elektroniniu bilietu naudotis bus pigiau nei popieriniu.

Prie vairo – ir moterys

Anot Klaipėdos mero Vytauto Grubliausko, miestas toliau diktuoja madas šioje rinkoje.

"Klaipėdos viešojo transporto sistema ir toliau išlieka pavyzdžiu visai Lietuvai. Nuo šiol maršrutinių taksi paslauga keičiasi iš esmės – keleiviams siūlomas naujas komforto lygis, nauji atsiskaitymo būdai bei atnaujinti maršrutai. Su naujų maršrutinių taksi pasirodymu gatvėse baigiame jų integraciją į viešojo transporto sistemą. Tai labai didelis žingsnis į priekį. Klaipėda maršrutinių taksi paslaugą išsaugo ir siūlo naują kokybę: ši paslauga, mano manymu, iškeliama į vieną geriausių Lietuvoje lygį", – sakė meras.

Naujieji maršrutiniai taksi yra pritaikyti judėjimo negalią turintiems žmonėms bei mamoms su vežimėliais.

Nemaža dalis senųjų "mikriukų" vairuotojų pereis prie naujųjų mikroautobusų. Tarp jų – nemažai moterų. Klaipėdietės džiaugėsi naujomis darbo sąlygomis ir apskritai galimybe siekti karjeros. Mat, jų žodžiais, darbdaviai dažniausiai vengia moterų vairuotojų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

ŽIAURIAI

ŽIAURIAI portretas
Blogai jog nevažiuoja į stotį..Turi būti paliktas 8A,ir mes keleiviai renkamės.Kur rinka,kur konkurencija.Palaukit,bus rinkimai.Manau ,rinkėjai primins viską.

chi chi

chi chi portretas
kur mikrikų kaina ir kur taxsi.Tikra ka asils yr

tam asilui

tam asilui portretas
jei skauda kojos, skubi, blogai jautiesi - kviesk taxi ar greitąją asile
VISI KOMENTARAI 13

Galerijos

Daugiau straipsnių