Klaipėdoje pastatytas keltas plaukios Alandų salyne

Šiandien, įmonėje „Vakaru laivų statykla” (VLS) įvyko pastatyto ledo klasės kelto „Skarven“ vardo suteikimo ceremonija. Automobilių ir keleivių keltas, dirbsiantis užšąlančioje Baltijos jūros dalyje, Klaipėdoje pastatytas pagal Alandų salų vyriausybės užsakymą, kurio vertė - daugiau nei 30 mln. litų.

Naujos kartos keltui „Skarven“ buvo keliami aukšti reikalavimai. Tai pirmasis keltas Baltijos jūros regione, kuris buvo įrengtas pagal Europos Sąjungos direktyvas, numatančias neįgalių žmonių aptarnavimo būtinybe. Laivui išduotas „žaliasis pasas“, patvirtinantis laivo gamybą aplinkos išsaugojimo sąlygose, o taip pat saugų laivo utilizavimą jo eksploatacijos laikotarpiui pasibaigus.

„Šio šiuolaikinio sudėtingo kelto statybos užbaigimas labai svarbus žingsnis kompanijai įsitvirtinant

automobilių ir keleivių gabenimui skirtų keltų statybos rinkoje“ - sakė „Vakarų laivų gamyklos“ generalinis direktorius Arnoldas Šileika.

1A ledo klasės keltas „Skarven“ atviroje jūroje išvystys 13,5 mazgų, t.y. 26 km/val. greitį. Jis yra 4,1 m grimzlės, 65,4 m ilgio, 13 m pločio. Naujo kelto denis buvo papildomai sustiprintas, kad galėtų aptarnauti apie 225 tonų bendro svorio. Jis plukdys iki 250 keleivių ir 60 transporto priemonių.

Kelto klasės projektą parengė garsi Suomijos konstruktorių kompanija „ILS OY”, o darbo techninį projektą - BLRT inžinerinis centras. Laive sumontuoti du pagrindiniai „Wartsila 9L20“ varikliai, kurių galingumas po 1800 kW, azimutiniai 2,4 m diametro laivo varytuvai, o taip pat sumontuotos tokių garsių pasaulyje kompanijų kaip „SAM elektronics“, „Rolls-Royce OY“, „Liferaft system“, „Novenco“ elektronikos, navigacinės, dinaminio pozicionavimo ir kitos sistemos.

Prie šio projekto įgyvendinimo prisidėjo daugiau nei 30 subrangovų kompanijų bei daugiau nei 150 darbuotojų. Automatizuotos modernios įrangos pagalba kelte dirbs tik keturių žmonių įgula.

Keltas „Skarven“ turės sugebėti dirbti labai atšiauriomis oro sąlygomis, kadangi jo maršrutas tarp Degerby ir Svino kerta svarbiausią keltų trasą tarp Turku ir Stokholmo. Didelio kelto praplaukimas per ledą išmeta ledo sienas kiekvienoje kilvaterio pusėje, tad naujasis keltas turės įveikti nemažus ledo barjerus.

Po kelto perdavimo užsakovui bus atliekama daug bandymų. Per bandymų serija, kurie truks keletą

mėnesių ateinančią žiemą ledo sąlygomis Baltijos jūroje, bus tiriami laivo korpuso ir varymo mechanizmų atsako į ledų smūgius matavimai.

Alandų salos - tai salynas, jungiantis daugiau kaip 6500 salų šiaurinėje Baltijos jūroje, kuris formuoja autonominę Suomijos sritį. Susisiekimą tarp salų vykdo dešimtys keltų, iš kurių šiuolaikiškiausias buvo pastatytas daugiau nei prieš dešimtmetį.


Šiame straipsnyje: VLGskarven

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Iš nuskendusio laivo iškeltas varpas tapo eksponatu
    Iš nuskendusio laivo iškeltas varpas tapo eksponatu

    Gegužės pradžioje iš netoli Lietuvos teritorinės jūros nuskendusio laivo iškeltas varpas tapo muziejaus eksponatu. Radinys, taip pat šūsnis geros kokybės nuotraukų bei filmuota medžiaga apie ekspediciją į Baltijos gelmes perduot...

  • Vietoj nuogalių pliažuose – šuniukai
    Vietoj nuogalių pliažuose – šuniukai

    Pakeitus higienos normą, kad paplūdimiuose savivaldybės turi numatyti zoną, kur būtų galima atsivesti šunis, neišvengiama nesusipratimų ir konfliktų. Gelbėtojai nespėja drausminti į oficialius pliažus besiveržiančių šeiminin...

  • Uostamiesčio politikas supykdė visuomenininkus
    Uostamiesčio politikas supykdė visuomenininkus

    Klaipėdos tarybos narys Vytautas Čepas užsitraukė grupelės visuomenininkų nemalonę. Jie kreipėsi į miesto Etikos komisiją, prašydami įvertinti, ar politikas nenusižengė taikomiems etikos standartams. ...

    2
  • Metų jūrininkas ramybės nemėgsta
    Metų jūrininkas ramybės nemėgsta

    Klaipėdietis jūrų kapitonas Juozas Liepuonius neseniai grįžo iš misijos prie Afrikos krantų – vadovavo karinei fregatai, saugančiai vienos Libijoje dirbančios korporacijos inžinierius. Ši šalis vis dar apimta sumaišti...

  • Laukia vėsokas savaitgalis
    Laukia vėsokas savaitgalis

    Šis savaitgalis maloniais orais pajūrio nelepins. Šeštadienį numatomi krituliai, tikėtina perkūnija, stiprokas vėjas. Sekmadienį lietus taip smarkiai nebemerks, tačiau išskirtinės šilumos sinoptikai nežada. ...

  • Raktas menant slogią praeities mįslę
    Raktas menant slogią praeities mįslę

    Pašto vokas su brolio atvaizdu, išsaugotas net Sibiro tremtyje, šiandien tapo raktu menant slogią giminės mįslę. Tik po beveik aštuonių dešimtmečių ima ryškėti jūrininko Igno Dziko, tarnavusio ir karo laive &q...

  • Karklėje – festivalininkų apgultis
    Karklėje – festivalininkų apgultis

    Karklę užtvindė muzikos ir linksmybių ištroškusio jaunimo banga. Į čia vykstantį muzikos ir menų festivalį dalyviai pradėjo plūsti penktadienį ryte. ...

  • Tauralaukio gyventojų tvorų griauti nevers
    Tauralaukio gyventojų tvorų griauti nevers

    Kitąmet turėtų startuoti Tauralaukio gatvių rekonstrukcijos antrasis etapas. Jo metu asfalto danga bus paklota septyniose gatvėse. Pėsčiųjų ir dviračių takų teks palaukti ilgiau. ...

    2
  • Prie poliklinikos uostamiestyje – pokyčiai
    Prie poliklinikos uostamiestyje – pokyčiai

    Greta Klaipėdos sveikatos priežiūros centro įsibėgėja teritorijos tvarkymo darbai. Tarp iki žiemos numatomų įgyvendinti darbų – ir klaipėdiečius dažnai piktinusių laiptų remontas. Juos žadama pritaikyti neįgaliesiems ir vaikų vežimėli...

    4
  • Spūstys persikėlė į kitą vietą
    Spūstys persikėlė į kitą vietą

    P.Lideikio, Pamario ir Audros gatvių sankryžoje baigiamas rengti turbožiedas. Kai eismas juo leidžiamas beveik be apribojimų, net ir karštomis dienomis nebelieka transporto spūsčių Pamario gatvėje. Tačiau automobilių vairuotojai įstringa kit...

    2
Daugiau straipsnių