Klaipėdoje - problemos dėl pagalbos numerio 112

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorė Judita Simonavičiūtė susitiko su Priešgaisrinės apsaugos gelbėjimo departamento direktoriaus pavaduotoju Vygandu Kurkuliu, Klaipėdos apskrities priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos viršininku Gedeminu Karaliumi, bendrosios pagalbos centro atstovais dėl bendrojo pagalbos centro (BPC) Klaipėdos padalinyje veiklos problemų. Direktorė informuota, kad Klaipėdos greitosios medicinos pagalbos stotis iki šiol neįsijungė į bendrąją pagalbos centro sistemą ir nevykdo Vyriausybės direktyvų šiuo klausimu.

Bendrojo pagalbos centro regioninis padalinys Klaipėdoje veikia nuo vasario 18 d. Jo darbuotojai  dirba naujose patalpose, kuriose įrengta 60 operatorių darbo vietų ir įdiegta nauja moderni informacinė sistema. Padalinys laipsniškai perima pagalbos skambučių administravimo funkcijas iš pusės Lietuvos teritorijos (Klaipėdos, Telšių, Tauragės, Šiaulių ir Panevėžio apskričių) bei operatyviojo priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų ir greitosios medicinos pagalbos pajėgų valdymo funkcijas Klaipėdos, Telšių ir Tauragės apskričių teritorijose. Naudodamiesi naująja informacine sistema, Bendrojo pagalbos centro operatoriai gali tiksliau įvertinti numeriu 112 gautus pagalbos prašymus, matyti skambinančiojo vietą skaitmeniniame žemėlapyje ir greičiau išsiųsti pagalbos tarnybas į nelaimės vietą. Pagal numatytus planus BPC apjungė priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų ir policijos pajėgų valdymo funkcijas. Tačiau jei paskambinęs trumpuoju numeriu 112 žmogus prašo skubios medicininės pagalbos, BP centro dispečeris priverstas pirma skambinti į greitosios medicinos pagalbos centrą numeriu 03. GMP stotyje esančioms dispečerėms perduodama informacija, o tuomet į pagalbą siunčiami stoties medikai.

„GMP stoties vadovas jau anksčiau buvo sutaręs su BPC dėl bendradarbiavimo, kur medikams yra įrengtos puikios darbo vietos. Apjungus visas pajėgas (policijos, priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos ir greitosios medicinos pagalbos) pagalba žmonėms būtų teikiama greičiau, o be to išnyktų bet kokios prielaidos įvairiems piktnaudžiavimams ir nesusipratimams, - įsitikinusi administracijos direktorė J. Simonavičiūtė.- Todėl paprašiau, kad BPC vadovai parašytų man oficialų raštą, dėl kokių priežasčių greitosios medicinos pagalbos stotis vis dar neįsiliejo į bendrą informacinę sistemą. Tuomet galėsime imtis veiksmų ir užbaigti BPC pajėgų apjungimą.“

Bendrasis pagalbos centras veiklą Lietuvoje pradėjo 2004 m. rugsėjo 1 d. Jo įkūrimo tikslas – modernizuoti pagalbos numerio 112 paslaugų sistemą, sujungiant ugniagesių, greitosios medicinos pagalbos tarnybos ir policijos dispečerinių funkcijas naudojant šiuolaikines informacines ir ryšių technologijas.

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas ir Bendrasis pagalbos centras vykdo ES finansuojamą projektą, kurio lėšomis atnaujinama ir plečiama BPC informacinė sistema. ES paramos suma – 20 mln. litų (5,8 mln. eurų). Valstybės biudžeto lėšos – 4 mln. litų (1,16 mln. eurų).


Šiame straipsnyje: 112Judita Simonavičiūtė

NAUJAUSI KOMENTARAI

zurnalistams

zurnalistams portretas
straipsni patys skaitet ar bent permetet akimis?? Man nesinori net skaityt toki blogai atspausdinta straipsni.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių