Klaipėdoje - unikalūs laivo statymo darbai

Bendrovės „Vakarų laivų gamykla“ (VLG) teritorijoje praėjusią savaitę baigti sudėtingi bei techniškai unikalūs laivo „WindLiftI“ atraminių konstrukcijų („kojų“) montavimo darbai. Pirmą kartą Lietuvoje statomo vėjo jėgainių parko Šiaurės jūroje statymui ir aptarnavimui skirto laivo darbai prasidėjo 2007 m. viduryje ir baigsis šių metų birželį.

Keturių laivo „kojų“, kurių kiekvienos ilgis siekia po 71 metrą, montavimo darbai truko dvi savaites. Darbus vykdė 1500 tonų keliamosios galios plaukiojantis kranas iš Olandijos „Matador-3“. Unikali beveik po 350 tonų sveriančių keturių atraminių „kojų“ montavimo operacija sulaukė didelio visų VLG specialistų dėmesio. Kartu su „kojomis“ buvo keliama ir montuojama viena stambiausių laivo dalių - 500 tonų keliamosios galios kranas.

„Visi šios operacijos veiksmai buvo kruopščiai suplanuoti ir daugybę kartų patikrinti. Darbai vyko sklandžiai, operatyviai ir pagal numatytą planą“, - pasakojo bendrovės „Vakarų laivų statykla“ projekto vadovas Dmitrijus Tiutikovas.

Montuojant „kojas“, dėl itin didelio konstrukcijų aukščio, šios operacijos metu darbo turėjo ir  pramoninio alpinizmo specialistai - aukštalipiai, kurių pagalba buvo nukabinti lynai bei atlikti kiti darbai.

Keturios „kojos“ turės išlaikyti visą daugiau nei 6000 tonų sveriantį laivą su galingais kranais ir kita sudėtinga įranga bei maždaug 50-imčia ten dirbsiančių žmonių. Todėl atraminių konstrukcijų gamybai buvo naudojamas itin patvarus, aukštos, retai naudojamos F690 QL klasės plienas. Specialių suvirinimo technologijos paslapčių VLG suvirintojus mokė plieno gamintojai iš Vokietijos ir suvirinimo medžiagų gamybos konsultantai iš JAV bei Austrijos.

Anksčiau, t.y. vasario mėnesio pabaigoje, vyko dviejų po 2300 tonas sveriančių „WindLiftI“ laivo korpuso dalių sujungimo operacija ant vandens. Korpuso dalių sujungimo darbai truko apie dešimt dienų. Darbus atliko specialiai šiai operacijai parengta metalinių laivų korpusų surinkėjų komanda.

Laivo korpusai buvo sujungiami ant vandens įmonės akvatorijoje prie krantinės naudojant specialiai šiam projektui paruoštą technologiją, kuri buvo sukurta Ukrainoje Sevastopolio mieste įsikūrusiame garsiame projektavimo institute „Koral“. Šios technologijos pagalba, montuojant korpusus, dalis darbų buvo atliekama ir po vandeniu.

Vėliau, po korpuso sujungimo, 300 tonų keliamosios galios plaukiojančio krano „Maja“ pagalba buvo montuojamas ir laivo anstatas. Šios operacijos metu milimetrų tikslumu 300 tonų sverianti konstrukcija buvo montuojama ant jau sujungto 101,8 metrų ilgio laivo korpuso. Šiuo metu atliekami laivo elektros įrangos, hidraulinės sistemos montavimo darbai.

Visus laivo „WindLiftI“ statybos darbus prižiūri tarptautinės klasifikacinės bendrovės „Germanisher Lloyd“ stebėtojai, laivo užsakovo atstovai, Vakarų laivų gamyklos kokybės vadybos tarnyba. Siekiant išvengti nenumatytų atvejų ir deramai pasirengti sudėtingiems darbų etapams, vasario pradžioje laivo anstate buvo surengti ir papildomi kontrolės tarnybos vidiniai mokymai.

Projektas unikalus visais proporcijų, naudojamos technikos ir technologiniais parametrais.

„Iki rakto“ statomo laivo „WindLiftI“ statyboje dalyvauja per 300 darbuotojų iš įvairių pasaulio šalių, tarp jų darbuotojai iš Vokietijos, Olandijos, Ukrainos ir kitur. Kartu su VLG grupės įmonėmis prie projekto dirba apie 30 subrangovų kompanijų.

BARD įmonių grupei „iki rakto“ statomas pasikeliantis laivas bus varomas keturių besisukančių vairo-sraigto mechanizmų pagalba, kurių kiekvieno galingumas yra 1100 kw. Laive bus sumontuoti vienas pagrindinis 500 t keliamosios galios ir du pagalbiniai 25 t kranai, malūnsparnio nusileidimo aikštelė. Taip pat bus sumontuotos tokių garsių pasaulyje kompanijų kaip „Wartsila“, „SAM elektronics“, „Bosch Rextroth“ bei „Gusto“ elektronikos, hidraulinės, navigacinės, dinaminio pozicionavimo ir kitos sistemos. Laivo grimzlė 3,5 m, greitis 8 mazgai, o jo statybai bus sunaudota apie 6000 tonų plieno.

„WindLiftI” bus registruotas Kukshaveno (Cuxhaven) uoste Vokietijoje. Po pridavimo laivas pradės 400 megavatų vėjo jėgainių parko, nutolusių atviroje jūroje apie 100 km. nuo žemyno, montavimo darbus.


Šiame straipsnyje: VLGwindlift

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Atskleidė kuršių ir žemaičių piliakalnių išskirtinumą
    Atskleidė kuršių ir žemaičių piliakalnių išskirtinumą

    Mažosios Lietuvos istorijos muziejuje atidaryta Sauliaus Gudo fotografijų paroda „Pagoniška Lietuva: kuršių ir žemaičių piliakalniai“, skirta Piliakalnių metams. ...

  • Startavo Liepų gatvės dalies remontas <span style=color:red;>(ribojamas eismas)</span>
    Startavo Liepų gatvės dalies remontas (ribojamas eismas)

    Uostamiesčio vairuotojų laukia nauji iššūkiai. Šeštadienį pradėtas remontuoti Liepų gatvės ruožas nuo J.Karoso iki Liepų, Manto ir Naujojo Sodo gatvių sankryžos. ...

    6
  • Kviečia pašventinti ir automobilius, ir vežimėlius
    Kviečia pašventinti ir automobilius, ir vežimėlius

    Ratuoti klaipėdiečiai sekmadienį kviečiami į Marijos Taikos Karalienės bažnyčią, esančią Rumpiškės gatvėje. ...

    1
  • Palanga švenčia Baltų vienybės dieną
    Palanga švenčia Baltų vienybės dieną

    Šiandien Palangoje – ypatinga šventė. Tarpvalstybiniu lygiu minėdamas Baltų vienybės dieną, didžiausias šalies kurortas tapo tiltu, jungiančiu dvi baltų valstybės ­– Lietuvą ir Latviją. ...

    3
  • Pietinėje miesto dalyje – permainos
    Pietinėje miesto dalyje – permainos

    Gražėja viešosios erdvės, dėl kurių klaipėdiečiai reikšdavo kone didžiausią nepasitenkinimą. Veikiausiai jau lapkritį bus sutvarkyta teritorija prie vadinamosios trečiosios poliklinikos, taip pat ir Žardininkų aikštė. ...

    3
  • Fantastas, pagaliau sugrįžęs namo
    Fantastas, pagaliau sugrįžęs namo

    Steampunk'as – nuo realybės kiek nutolęs fantastikos žanras, kilęs iš Viktorijos epochos laikų. Lietuvoje šios kultūros puoselėtojų, ko gero, tėra vienas kitas. Vienas tokių – Andrius Tapinas, būtent steampunk’o s...

  • Į pajūrį įsiverš bobų vasara
    Į pajūrį įsiverš bobų vasara

    Pajūrį merkę stiprūs lietūs pasitrauks. Juos pakeis šilti, saulėti, sausi ir malonūs orai – prasidės gyventojų taip laukta bobų vasara. Tačiau, kaip ir šiųmetė vasara, ji nestebins šilumos rekordais. ...

    1
  • Karo klajūnų odisėja
    Karo klajūnų odisėja

    Kelios senos fotografijos ir nedidelis albumas su palinkėjimais tada dar septynmetei mergaitei – tai beveik ir viskas, kas šiandien mena internuotų lenkų karininkų ir karių buvimą Lietuvos pajūryje. Keturiems tūkstančiams kariški...

  • Pėsčiųjų tunelis – patvinęs ir tamsus
    Pėsčiųjų tunelis – patvinęs ir tamsus

    Klaipėdiečiams nerimą kelia pėsčiųjų perėja po Pilies tiltu. Ją jau spėjo nusiaubti chuliganai – dėl sudaužytų žibintų vaikščioti tapo nesaugu. ...

    10
  • Lenktynėse autobusas vėl liko trečias
    Lenktynėse autobusas vėl liko trečias

    Diena be automobilio uostamiestyje prasidėjo tradicinėmis lenktynėmis miesto gatvėmis. Varžytasi, kas greičiau – autobuso keleivis, automobilio ar elektromobilio vairuotojai ar dviratininkas – pasieks kelionės tikslą. ...

    2
Daugiau straipsnių