Klaipėdoje - unikalūs laivo statymo darbai

Bendrovės „Vakarų laivų gamykla“ (VLG) teritorijoje praėjusią savaitę baigti sudėtingi bei techniškai unikalūs laivo „WindLiftI“ atraminių konstrukcijų („kojų“) montavimo darbai. Pirmą kartą Lietuvoje statomo vėjo jėgainių parko Šiaurės jūroje statymui ir aptarnavimui skirto laivo darbai prasidėjo 2007 m. viduryje ir baigsis šių metų birželį.

Keturių laivo „kojų“, kurių kiekvienos ilgis siekia po 71 metrą, montavimo darbai truko dvi savaites. Darbus vykdė 1500 tonų keliamosios galios plaukiojantis kranas iš Olandijos „Matador-3“. Unikali beveik po 350 tonų sveriančių keturių atraminių „kojų“ montavimo operacija sulaukė didelio visų VLG specialistų dėmesio. Kartu su „kojomis“ buvo keliama ir montuojama viena stambiausių laivo dalių - 500 tonų keliamosios galios kranas.

„Visi šios operacijos veiksmai buvo kruopščiai suplanuoti ir daugybę kartų patikrinti. Darbai vyko sklandžiai, operatyviai ir pagal numatytą planą“, - pasakojo bendrovės „Vakarų laivų statykla“ projekto vadovas Dmitrijus Tiutikovas.

Montuojant „kojas“, dėl itin didelio konstrukcijų aukščio, šios operacijos metu darbo turėjo ir  pramoninio alpinizmo specialistai - aukštalipiai, kurių pagalba buvo nukabinti lynai bei atlikti kiti darbai.

Keturios „kojos“ turės išlaikyti visą daugiau nei 6000 tonų sveriantį laivą su galingais kranais ir kita sudėtinga įranga bei maždaug 50-imčia ten dirbsiančių žmonių. Todėl atraminių konstrukcijų gamybai buvo naudojamas itin patvarus, aukštos, retai naudojamos F690 QL klasės plienas. Specialių suvirinimo technologijos paslapčių VLG suvirintojus mokė plieno gamintojai iš Vokietijos ir suvirinimo medžiagų gamybos konsultantai iš JAV bei Austrijos.

Anksčiau, t.y. vasario mėnesio pabaigoje, vyko dviejų po 2300 tonas sveriančių „WindLiftI“ laivo korpuso dalių sujungimo operacija ant vandens. Korpuso dalių sujungimo darbai truko apie dešimt dienų. Darbus atliko specialiai šiai operacijai parengta metalinių laivų korpusų surinkėjų komanda.

Laivo korpusai buvo sujungiami ant vandens įmonės akvatorijoje prie krantinės naudojant specialiai šiam projektui paruoštą technologiją, kuri buvo sukurta Ukrainoje Sevastopolio mieste įsikūrusiame garsiame projektavimo institute „Koral“. Šios technologijos pagalba, montuojant korpusus, dalis darbų buvo atliekama ir po vandeniu.

Vėliau, po korpuso sujungimo, 300 tonų keliamosios galios plaukiojančio krano „Maja“ pagalba buvo montuojamas ir laivo anstatas. Šios operacijos metu milimetrų tikslumu 300 tonų sverianti konstrukcija buvo montuojama ant jau sujungto 101,8 metrų ilgio laivo korpuso. Šiuo metu atliekami laivo elektros įrangos, hidraulinės sistemos montavimo darbai.

Visus laivo „WindLiftI“ statybos darbus prižiūri tarptautinės klasifikacinės bendrovės „Germanisher Lloyd“ stebėtojai, laivo užsakovo atstovai, Vakarų laivų gamyklos kokybės vadybos tarnyba. Siekiant išvengti nenumatytų atvejų ir deramai pasirengti sudėtingiems darbų etapams, vasario pradžioje laivo anstate buvo surengti ir papildomi kontrolės tarnybos vidiniai mokymai.

Projektas unikalus visais proporcijų, naudojamos technikos ir technologiniais parametrais.

„Iki rakto“ statomo laivo „WindLiftI“ statyboje dalyvauja per 300 darbuotojų iš įvairių pasaulio šalių, tarp jų darbuotojai iš Vokietijos, Olandijos, Ukrainos ir kitur. Kartu su VLG grupės įmonėmis prie projekto dirba apie 30 subrangovų kompanijų.

BARD įmonių grupei „iki rakto“ statomas pasikeliantis laivas bus varomas keturių besisukančių vairo-sraigto mechanizmų pagalba, kurių kiekvieno galingumas yra 1100 kw. Laive bus sumontuoti vienas pagrindinis 500 t keliamosios galios ir du pagalbiniai 25 t kranai, malūnsparnio nusileidimo aikštelė. Taip pat bus sumontuotos tokių garsių pasaulyje kompanijų kaip „Wartsila“, „SAM elektronics“, „Bosch Rextroth“ bei „Gusto“ elektronikos, hidraulinės, navigacinės, dinaminio pozicionavimo ir kitos sistemos. Laivo grimzlė 3,5 m, greitis 8 mazgai, o jo statybai bus sunaudota apie 6000 tonų plieno.

„WindLiftI” bus registruotas Kukshaveno (Cuxhaven) uoste Vokietijoje. Po pridavimo laivas pradės 400 megavatų vėjo jėgainių parko, nutolusių atviroje jūroje apie 100 km. nuo žemyno, montavimo darbus.


Šiame straipsnyje: VLGwindlift

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

  • Prieš Velykas – Kryžiaus kelio eisena
    Prieš Velykas – Kryžiaus kelio eisena

    Šiandien, Didįjį penktadienį, uostamiesčio gatvėmis klaipėdiečiai neš maždaug šešių metrų kryžių. Šis Kristaus kančios apmąstymams skirtas Kryžiaus kelias tikintiesiems yra vienas svarbiausių įvykių prie&sca...

    1
  • Klaipėda puošiasi šventėms
    Klaipėda puošiasi šventėms

    Uostamiestis pamažu ruošiasi Velykoms. Kai kur prie daugiabučių namų matyti kiaušiniais papuoštos medžių šakos, prie Kultūros centro Žvejų rūmų – velykinė instaliacija, o parduotuvių vitrinose irgi yra velykinių ...

  • „Palangos dienos“ kviečia paminėti dvi kurortui svarbias datas
    „Palangos dienos“ kviečia paminėti dvi kurortui svarbias datas

    Penktadienį Palangoje prasideda savaitę truksiančios kurorto dienos, kurios įprasmins Palangos krašto prijungimą prie Lietuvos prieš daugiau kaip šimtmetį bei paminės kurorto gimtadienį. ...

  • Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą
    Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą

    Kretingos valdžia nepritarė Danijos atsinaujinančios energetikos kompanijos „European Energy“ planams rajone statyti žaliojo kuro gamyklą. ...

    8
  • Naudojimui nebetinkamas padangas galite atiduoti nemokamai!
    Naudojimui nebetinkamas padangas galite atiduoti nemokamai!

    1. Jei perkate naujas padangas parduotuvėje ir servise, ten galite nemokamai atiduoti ir senąsias. Tik turi atitikti perkamų–paliekamų padangų kiekis ir tipas: jei perkate lengvojo automobilio padangas, traktoriaus ar sunkvežimio padangų palikti n...

    5
  • „Smiltynės perkėla“ – svarbių pokyčių kelyje
    „Smiltynės perkėla“ – svarbių pokyčių kelyje

    Milijonai keleivių, šimtai tūkstančių transporto priemonių. Praėję metai bendrovei „Smiltynės perkėla“ buvo darbingi ne vien perkėlimų skaičiumi. Ilgametes marių laivybos tradicijas puoselėjanti įmonė įgyvendina ambicingus p...

    5
  • Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais
    Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais

    Pernai pradėjęs kursuoti traukinys Vilnius–Ryga stojo Šiauliuose, o jau nuo balandžio sustos dar dviejuose Lietuvos miestuose. Uostamiesčio gyventojams iš Klaipėdos tiesiogiai pasiekti Latvijos sostinę traukiniu dar nepavyks, bet, pas...

    12
  • Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras
    Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras

    Liepojos gatvės pradžioje pokyčiai stebina ir tempu, ir mastais – metų pradžioje pagaliau nugriautas apleistas baltų plytų statinys ir greta jo veikusi parduotuvė. Dabar milžiniškoje statybų aikštelėje verda darbas. ...

    13
  • Ant Dangės upės kranto – benamių „sanatorija“
    Ant Dangės upės kranto – benamių „sanatorija“

    Prie Dangės upės klaipėdiečiai aptiko nelegaliai suręstą namelį. Jie įtaria, kad buveinę sumeistravo benamiai. Artėjant sutemoms čia susirenka lėbautojų būrys, kuris neduoda ramybės kitapus upės gyvenantiems žmonėms. ...

    2
  • Klaipėdoje – pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos centras
    Klaipėdoje – pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos centras

    Klaipėdoje duris atvėrė jau ketvirtasis Lietuvoje JAV pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos IAA aukcionų centras, kuriame automobilių prekybos verslu užsiimančios įmonės ir privatūs pirkėjai nuo šiol gaus užtikrintą paslaugą, impor...

    9
Daugiau straipsnių