Klaipėdoje viešės Italijos karinių jūrų pajėgų laivas

  • Teksto dydis:

Lapkričio 19–25 dienomis Klaipėdos jūrų uoste su draugišku vizitu lankysis Italijos karinių jūrų pajėgų eskadrinis minininkas „Caio Duilio“, dalyvavęs lapkričio pradžioje vykusiose NATO greitojo reagavimo pajėgų pratybose „Steadfast Jazz 2013“.  

Šis nuo 2009 metų Italijos karinėse jūrų pajėgose tarnaujantis technologiškai pažangus laivas yra išskirtinis tuo, kad jis bus varomas aplinką tausojančiu dyzeliniu kuru. Laivas dalyvauja biologinio kuro laivams sertifikavimo projekte, kurio ilgalaikis tikslas – sukurti unikalų kurą, turintį savybių,  taip pat tinkančių lėktuvams ir sausumos transportui. 

Pastaruoju metu NATO ir Europos Sąjungos valstybių kariuomenėse vis daugiau dėmesio skiriama iniciatyvoms ir priemonėms, didinančioms karinį energetinį efektyvumą. Tai atveria galimybes ne tik taupyti energijos išteklius ir finansinius resursus, bet ir mažinti neigiamą poveikį aplinkai.

Viešnagės Klaipėdoje metu Lietuvos krašto apsaugos ministerijos, kariuomenės, kitų Lietuvos institucijų atstovams bus pristatytos laivo kuro naudojimo galimybės ir pranašumai.

Laivą apžiūrėti galės ir klaipėdiečiai bei miesto svečiai.   

Italijos karinių jūrų pajėgų laivas „Caio Duilio“ Klaipėdoje prie Kruizinių ir karo laivų terminalo krantinių švartuosis lapkričio 19 d. 14 val. , o atviras visuomenei bus lapkričio 22-24 dienomis nuo 14 iki 18 val. 

ESKADRINIS MINININKAS "Caio Duilio"

VARDAS IR ISTORIJA

Laivas pavadintas romėnų karvedžio Caio Duilio, kuris 260 m. pr. Kr. pastatydino 120 laivų (turinčių mobilų trapą su kabliais) laivyną, kad sugebėtų pasipriešinti galingam priešiškam Kartaginos laivynui, vardu. Kartaginos laivynas buvo sutriuškintas.

Eskadrinis minininkas Caio Duilio yra ketvirtas Italijos karinio jūrų laivyno laivas, kuris pavadintas šiuo istoriniu vardu. Pirmasis buvo šarvuotas laivas, kuris tarnavo 1886-1909 m. Laive buvo įrengtos 450 mm patrankos ir jis tapo vienu galingiausių to meto karinių laivų.

Antrasis buvo karo laivas, nuleistas į vandenį 1913 m. ir modernizuotas 1937 m., o trečiasis buvo raketinis kreiseris, nuleistas į vandenį 1960 m. ir tarnavęs iki 1990 m.
Nave Duilio pradėjo tarnauti 2009 m. balandžio 3 d. O 2001 m. rugsėjo mėnesį laivas oficialiai tapo Italijos Karinių jūrų pajėgų dalimi, gavęs kovinę vėliavą.

Per savo neilgą karjerą laivas Caio Duilio 2011 m. vasarį dalyvavo Proud Manta pratybose, dalyvavo amfibijų pratybose “Amphex” 2012 m. gegužę. Taip pat dalyvavo pirmoje operacijoje su dislokacija Viduržemio jūros rytinėje dalyje “Medor” 2013 m. vasarį-kovą.

Neseniai dalyvavo NATO pratybose Brillant Mariner.

2013 m. spalį laivas pirmą kartą išvyko už Viduržemio jūros ribų, pirmą kartą perplaukė Gibraltaro sąsiaurį, vėliau vykdamas per Lamanšo kanalą ir Kylio kanalą, galiausiai pasieks Baltijos jūrą, kur dalyvaus NATO pratybose „Steadfast Jazz2013“, aplankydamas Gdynios, Helsinkio ir Klaipėdos uostus.

ŠŪKIS “Nomen Numen”

Laivo Caio Duilio šūkis yra “Nomen Numen”, kurį galima išversti: “vardas reiškia galią”. Tikriausiai šis šūkis buvo sukurtas, prisimenant galią, siejamą su karvedžio Duilio vardu.

LAIVO SAVYBĖS

Kaip ir jo dvynys Andrea Doria bei prancūzų laivai Forbin ir Chevalier Paul, eskadrinis minininkas Caio Duilio yra daugiafunkcinis karo laivas, turintis išsiskiriančias priešlėktuvines savybes, trumpo ir vidutinio nuotolio gynybinį pajėgumą, galintis efektyviai veikti taip pat ir esant kitoms kovos formoms (veiksmai jūros paviršiuje ir priešpovandeniniai veiksmai).

Laivas gali plukdyti sraigtasparnius EH 101 arba SH90. Kampanijai Šiaurės Europoje plukdo sraigtasparnį SH-90.

Laivas Duilio gali apimti platų veiklos jūroje spektrą: nuo labai intensyvių karinių veiksmų iki Maritime Security operacijų. Pagrindinės misijos, kurias laivas gali atlikti, yra šios:
- lėktuvnešio smogiamosios grupės arba prekybinių konvojų lydėjimas;
- vadovavimas operacijoms jūroje ir visų tipų koviniams veiksmams tarp skirtingų pajėgų rūšių ir tarptautiniu lygmeniu bei jų kontrolė;
- pagalbinis arba integruotas vadovavimas jūroje, organizuojant nacionalinę priešlėktuvinę gynybą;
- visuomenei naudingos operacijos stichinių nelaimių atveju.

Svarbi savybė, projektuojant laivą, buvo kruopštus darbas, siekiant laivą padaryti sunkiai aptinkamą radarais (stealth), numatant laivo korpusui ir patalpoms virš pagrindinio denio specialiai parinktas technologines formas ir sprendimus. Tuo pačiu metu buvo optimizuotas gebėjimas išlaikyti pusiausvyrą jūroje, siekiant užtikrinti maksimalų operatyvumą ir komfortą įgulai, esant nepalankioms meteorologinėms sąlygoms dviejų porų stabilizatorių dėka.

Buvo sumažintas ne tik aptikimas radarais, bet ir akustinėmis priemonėmis, tinkamai parenkant įrengimus bei inžinerinius sprendimus ir nuo pat projektavimo etapo kontroliuojant skleidžiamo triukšmo intensyvumą. Tiek pat dėmesio skirta infraraudonųjų spindulių (IR) emisijai, sumažinant variklio deginių temperatūrą.
Laivas varomas 2 dyzeliniais varikliais, kurių kiekvieno galia 5800 AG, pasiekiant iki 18 mazgų greitį, o naudojant 2 dujų turbinas, kurių galia 27500 AG, pasiekiamas iki 29 mazgų greitis.
Laive esantys elektros generatoriai gali pagaminti iš viso 6400 kW, o tai atitinka elektros kiekį, reikalingą aprūpinti maždaug 6500 gyventojų miestelį.
Laivas turi didelius logistinius gebėjimus: gali užtikrinti tris maitinimus per dieną daugiau kaip 250 asmenų, nepasipildydamas maisto atsargų maždaug 35 dienas.

BIO-76 SERTIFIKAVIMO PROGRAMA

Karinis jūrų laivynas, bendradarbiaudamas su ENI (Nacionaliniu angliavandenilių institutu), šiuo metu vykdo biologinio kuro laivams sertifikavimo projektą, kurio ilgalaikis tikslas – sukurti unikalų kurą, kuris turėtų taip pat savybes, kurios reikalaujamos kurui F44 (lėktuvams) ir F54 (žemės transportui). Karinis jūrų laivynas vykdo eksperimentus su mišiniu, kurio 50% sudaro tradicinis F76 (iškastinis kuras) ir 50% ekologiškas dyzelinis kuras (Green Diesel). Pirmame etape numatyti darbai su mišiniu ENI laboratorijoje (San Donato Milanese), o vėlesniame etape - bandymai laive (numatomas laikotarpis – š.m. lapkritis/gruodis).
Šio ypatingo tipo kuro naudojimo galimybės ir pranašumai bus paaiškinti Lietuvos institucijų atstovams, kai laivas Duilio bus apsistojęs Klaipėdos uoste.
Šiam procesui naudojamos sėjamosios judros sėklos. Tai – augalas, kuris nėra maistinis ir auga sąlygose, kurios nėra tinkamos augti kitiems augalams, taigi tausoja aplinką, nes šio augalo auginimas ir derliaus nuėmimas nesudaro kliūčių maistiniams ištekliams.

Italijos ambasados Lietuvoje informacija



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių