Klaipėdoje vykusioje diskusijoje apie šeimą – karšti ginčai

Uostamiestyje surengtoje konferencijoje apie šeimai kylančius iššūkius kilo karštos diskusijos, tačiau platesnio visuomenės susidomėjimo renginys nesulaukė.

Miesto tarybos narė Zita Šličytė, vadovaujanti grupei „Už tradicinę šeimą“, surengė konferenciją „21 amžiaus iššūkiai šeimai“, kurią skyrė Lietuvos Respublikos Konstitucijos priėmimo 20-osioms metinėms paminėti.

Į Universiteto didžiąją aulą, talpinančią daugybę žmonių, penktadienio rytą susirinko ne daugiau 70-ties žmonių. Dalyvavo miesto savivaldybės, Vaikų teisių apsaugos tarnybos, socialinių tarnybų darbuotojai, sulaukta Kovo 11-osios signatarų Liudviko Narcizo Rasimavičiaus – Rasimo, Petro Ginioto, Stasio Malkevičiaus, Algimanto Ulbos, Jono Liaučiaus. Tačiau iš Klaipėdos universiteto, kuriame yra Socialinių mokslų fakultetas, rengiami medikai ir pedagogai, neatėjo nė vienas dėstytojas ar studentas.

Konferencijos metu skirtingus požiūrius į šių dienų šeimą išsakė Seimo narė, profesorė Aušrinė Marija Pavilionienė bei visi kiti pasisakiusieji.

Argumentuotas bei logiškas A.M.Pavilionienės pranešimas turėjo vieną pagrindinę mintį – gyvenimas yra pasikeitęs, o tradicinės šeimos samprata jau atgyveno, todėl valstybės pagrindu dabar turėtų būti pripažinta laiminga, šiuolaikinė, lygių partnerių šeima; nėra svarbu kas ją sudaro, svarbu, kad žmogus šeimoje būtų laimingas.

Tokia nuostata sulaukė audringos ne tik kitų pranešėjų, bet ir klausytojų reakcijos. Kai kurie diskusijų dalyviai balansavo ant etiško kalbėjimo ribos.

Konferencijos dalyviai pasirašė kreipimąsi į Seimo pirmininkę Ireną Degutienę, Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininką Stasį Šedbarą ir visus Seimo narius. Jame teigiama, kad kreipimąsi pasirašiusieji susirūpinę stebi Lietuvoje plintančias pavojingas pastangas desakralizuoti, paniekinti  ir net sabotuoti tradicinę šeimą. Apgailestaujama, kad Konstitucinis teismas, pripažinęs, kad tiktai santuokos pagrindu sukurtos šeimos samprata prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai, nesuprato tikrosios tautos valios.


Šiame straipsnyje: šeimos sampratašeima

NAUJAUSI KOMENTARAI

Menininkas

Menininkas portretas
Jisai priekinėje eilėje toks protingas atrodo

j

j portretas
seima - tai moteris+ vyras lygu - vaikai

Prichvatizacija

Prichvatizacija portretas
Kai kyla ginčai šeimos tema, retkarčiais atrodo, kad tai paskutinis bastionas kurio dar neprichvatizavo nusikalstamos grupuotės. Kodėl sakau kad "nusikalstamos", - nes labai jau jos aršiai gina tą šeimos modulį, lyg tai būtų mirties ar gyvybės klausimas. Nenorėčiau su tais "kariais" kur nors tamsoj susidurti. Šiurpu. Išties tai ne šeimos apibrėžimo klausimas, o labai paprastas klausimas- ar gali vaikas Lietuvoje būti laimingas, ar jam valstybė garantuos finansiškai jo laimingą vaikystę, ar pajėgi jį apginti nuo neigiamų įtakų, teisiškai garantuoti, kad jo teisės nebus pažeistos? Atsakymas jau beveik gautas- ne. Tiek laiko neatsiranda nė vieno žmogaus galinčio labai motyvuotai apibrėžti šeimos formulę taip kad toji šeima jaustųsi gerai ir namie ir visuomenėj. Mūsų visuomenė mosuoja kardais, ir kovoja net su savo pačių vaikais, negi nebeliko nė lašelio tolerancijos kitaip mąstantiems, kitaip galvojantiems? Kur dingo tolerancija?
VISI KOMENTARAI 23

Galerijos

Daugiau straipsnių