Klaipėdos autobusų parko vairuotojai – neįgaliųjų kailyje

  • Teksto dydis:

Uostamiesčio savivaldybės valdoma bendrovė Klaipėdos autobusų parkas surengė neįprastus mokymus trisdešimčiai mieste dirbančių vairuotojų – jie ne tik išklausė specialią psichologinę paskaitą, bet ir patys, sėdėdami neįgaliojo vežimėlyje, bandė įvažiuoti į autobusą.

"Kiekvienas vairuotojas yra įmonės veidas. Jo elgesys daro didžiulę įtaką paslaugos kokybei. O neįgaliųjų integracija į visuomenę yra nepaprastai svarbus uždavinys. Šie žmonės neturi jausti jokio diskomforto, jiems turi būti užtikrintas visavertis susisiekimas", – kodėl buvo surengti tokie mokymai, aiškino laikinai Klaipėdos autobusų parko generalinio direktoriaus pareigas einantis Vaidas Ramanauskas.

Pasak jo, visi įmonės turimi miestui skirti autobusai yra žemagrindžiai, o absoliuti jų dauguma turi ir specialius neįgaliesiems skirtus nuleidžiamus pandusus.

"Tik poroje autobusų tokios įrangos nėra, tačiau tai nereiškia, jog į šį autobusą neįgalusis nepateks – jam privalo padėti vairuotojas", – tikino V.Ramanauskas.

Klaipėdos autobusų parko kartu su viešąja įstaiga "Klaipėdos keleivinis transportas" surengti mokymai vairuotojams susidėjo iš dviejų dalių – teorinės ir praktinės.

Pastarosios metu vairuotojai ne tik galėjo stovėdami šalia stebėti, kaip neįgaliajam sekasi įvažiuoti į autobusą, bet ir vėliau patys sėdo į tokį vežimėlį bei viską pajuto savo kailiu.

"Net ir nuleidus pandusą įvažiuoti į autobusą, sėdint neįgaliojo vežimėlyje, yra gana sunku. Reikia mokėti išlaikyti pusiausvyrą – norint palinkti į priekį reikia daug jėgos, o jei sėdėsi įprastai, gali apsiversti aukštielninkas. Manau, kad visi šie 50 mokymus išklausiusių vairuotojų dabar į neįgaliuosius žiūrės visai kitaip", – sakė laikinasis Klaipėdos autobusų parko vadovas.

Iš viso įmonėje darbuojasi apie 120 vairuotojų, dirbančių mieste. Tad tokie mokymai netolimoje ateityje bus rengiami ir kitiems.

Klaipėdos autobusų parko vairuotojai jau mokėsi valdyti konfliktines situacijas, susipažino ir su dviračių eismo ypatumais.

Juos planuojama trumpam "paversti" ir dviratininkais, kad pajustų, ką reiškia, kai per arti privažiuoja autobusas ar jo vairuotojas panaudoja garsinį signalą, "spaudžia" prie gatvės bortelio.

Komentaras

Gintaras Neniškis

Viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius

Ne tik skatiname tokius mokymus, bet pagal galimybes ir prie jų prisidedame. Ir toliau taip darysime, nes siekiame, kad visiems keleiviams kelionės būtų malonios ir komfortiškos. O neįgaliesiems turi būti skiriamas ypatingas dėmesys. Šie keleiviai turėtų žinoti, kad teiginys, jog, "padedant" neįgaliajam, autobusas nukryps nuo grafiko – ne pasiteisinimas. Tokiems ir kitiems atvejams visada yra numatytas laiko rezervas tarp reisų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Sima

Sima portretas
Kaip tik šiandien viena moteriškė "vežė". Apsidžiaugiau, nes turiu patirties, kad moterys gerai vairuoja,yra pozityvesnės bei paslaugesnės ir t/t Ši kaip velnias dūšias pagavusi," prapluskino" mus per miestą su vėjeliu.Mums tik krepšiai pradėjo po autobusą skraidyti, o kol bandai susirinkti, tai žiūrėk jau ir stabdžius "mieloji" staigiai užspaudė.Čia ne man vienai taip. Išlipusi norėjau paklausi, kiek žmogus turi nekęsti to darbo ar žmonių, kad šitaip vulgariai dirbti, bet ...rūko ir nurūko. Aštuntas miesto autobusas, kuriame daug žmonių važiuoja į stotį, daug senesnio amžiaus ir kaimo žmonių, kuriems gal praktika nėra tokia kaip "susisgribti" ant posūkio",o ir nepratę...Aš kad ir kaip tvirta, greita, įpratusi, bet....Na siaubingai susinervinau, nes taip skaudžiai susitrenkiau kaktą.

Ita

Ita portretas
Prasymas ,sustokite arciau krasto ,nes seniems ir su skaudamais sanariais sunkoka islipant ,taip puikiai tvarkomas visuomeninis transportas ,saunuoliai

Lina

Lina portretas
Per raudoną lekia ne tik autobusai, lekia garbaus amžiaus pėstieji, nes jiems labai brangus laikas. Idėja pabūt neįgaliojo kaily - puiki.Gaila, kad neteko matyti praktikoje nė vieno taip vykstančio žmogaus.Pasipiltų ,,komplimentai,, sveikųjų, kaip jie vėluoja, nespės ir aplamai kokio velnio čia šitie grūdas.Ypač ,,geranoriški,, pensininkai.Šitie skuba visada.Kažin kur?
VISI KOMENTARAI 4
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Estakadą į Rusnę statys „Kauno tiltai“ ir Tiltų ekspertų centras
    Estakadą į Rusnę statys „Kauno tiltai“ ir Tiltų ekspertų centras

    Estakadą nuolat potvynių užliejamame kelyje Šilutė–Rusnė už 9,46 mln. eurų statys įmonių „Kauno tiltai“ ir Tiltų ekspertų centras konsorciumas. ...

    1
  • Ginklai nuo paniką sėjančios infekcijos – paprasti
    Ginklai nuo paniką sėjančios infekcijos – paprasti

    Meningokokinės infekcijos rizika padidėja žiemą, tad vis dažniau galima išgirsti pranešimų apie naujas aukas. Tačiau specialistai atkreipia dėmesį, kad nuo paniką sėjančios infekcijos kartais galima apsisaugoti paprastais būdais. ...

  • Miesto biudžetą teks mažinti
    Miesto biudžetą teks mažinti

    Klaipėdos tarybai bus teikiamas tvirtinti patikslintas miesto biudžetas. Jį siūloma mažinti 3,245 mln. eurų, nors vos prieš mėnesį jis buvo didinamas 1,15 mln. eurų. Didžiąją minėtos sumos dalį sudaro ES lėšos, kurių nepavyks įsi...

  • Kapines perkels į virtualią erdvę
    Kapines perkels į virtualią erdvę

    Miesto kapines ateityje planuojama perkelti ir į virtualią erdvę. Siekiama, kad internete žmonės galėtų rasti, kur palaidotas artimasis ar pažįstamas, informaciją, kaip pasiekti kapavietę. ...

    5
  • Vieno langelio principą – į laivyną
    Vieno langelio principą – į laivyną

    Biurokratija „skandina“ jūrininkus – laivyne turi būti mažinamas įvairių ataskaitų ir nereikalingos biurokratijos kiekis. ...

    2
  • Žvejams kaip ir jūrininkams – speciali sutartis
    Žvejams kaip ir jūrininkams – speciali sutartis

    Žvejai iki šiol laivuose laikyti tarsi žemesne kasta, prilyginti jūrininkams. ...

    4
  • Neliko grėsmės palikti ratus
    Neliko grėsmės palikti ratus

    Daugiabučių namų kiemuose, kur kasdien važinėja daugybė automobilių, netikėtai atsirandančios duobės gyventojams virsta galvos skausmu. Tačiau savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus darbuotojai tikina, kad mašinų ratų laužyti neverta. Gav...

  • Į šilumos ūkį investuos beveik 30 mln. eurų
    Į šilumos ūkį investuos beveik 30 mln. eurų

    Per penkerius metus įmonė "Klaipėdos energija" įrangai ir vamzdynams planuoja atseikėti apie 30 mln. eurų. Tai padės sumažinti šilumos gamybos sąnaudas ir nuostolius trasose, pagerinti energijos tiekimą vartotojams. ...

    4
  • Teismas: konteineriniai tualetai Palangoje buvo pastatyti nelegaliai
    Teismas: konteineriniai tualetai Palangoje buvo pastatyti nelegaliai

    Klaipėdos apygardos administracinis teismas paskelbė, kad konteineriniai tualetai Palangos paplūdimyje šią vasarą buvo pastatyti nelegaliai, antradienį pranešė „Lietuvos ryto“ televizija. ...

    12
  • Išrinktos uostamiesčio judriausios klasės
    Išrinktos uostamiesčio judriausios klasės

    Klaipėdos moksleiviai antrą kartą varžėsi dėl judriausios klasės titulo. Antradienį Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuras organizavo moksleivių konkurso „Judriausia klasė“ finalinį etapą. Šio konkurso tikslas ne&nbs...

Daugiau straipsnių