Iš Klaipėdos autobusų stoties norima prisiteisti pinigų

Keleivių pervežimu tarptautiniais autobusų maršrutais užsiimanti bendrovė „Eurolines Baltic“, kuriai Lietuvoje priklauso bendrovė „Tibus“, kreipėsi į teismą, reikalaudamos iš Vilniaus, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių tarpmiestines autobusų stotis valdančių įmonių priteisti lėšas, kurios buvo neteisėtai gautos 2002-2009 metais. 

Bendra autobusų stotis valdančioms bendrovėms pateikta ieškinių suma viršija 160 tūkstančių litų. Tiek pinigų, pažeidžiant galiojančius teisės aktus, iš „Eurolines Baltic“ bendrovių buvo pareikalauta už autobusų įvažiavimą į Vilniaus, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių stotis.

„Lietuvos Respublikos transporto kelių kodeksas numato, kad maksimalūs paslaugų tiekimo vežėjams tarifai turi būti nustatyti suderinus juos su Valstybine kainų ir energetikos kontrolės komisija. Komisijos 2002 metų sprendimu numatyta, kad už kiekvieną pagal tvarkaraštį autobuso įvažiavimą keleiviams įlaipinti į pirmos kategorijos autobusų stotį taikomas 3 Lt be PVM maksimalus mokesčio dydis. 2008 m. išimtis buvo padaryta tik Vilniaus autobusų stočiai, kur įvažiavimo maksimalus mokestis šiandien gali būti 6 litai“, - sako „Eurolines Baltic“ interesams atstovaujančios advokatų kompanijos „Smaliukas, Juodka, Beniušis ir partneriai“ vyresnysis partneris Robertas Juodka. 

Nepaisant šių galiojančių teisės aktų, bendrovės „Tolimojo susisiekimo kompanija“, „Klaipėdos autobusų parkas“, „Panevėžio autobusų parkas“ ir „Busturas“ valdančios, atitinkamai, Vilniaus, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių autobusų stotis, už vienkartinį įvažiavimą į stotį keleiviams įlaipinti vietoj 3 ar 6 litų mokesčio ėmė 10, 20 ar net 40 litų mokestį. 

„Tokie autobusų stotis valdančių bendrovių veiksmai ne tik pažeidė galiojančius teisės aktus bei padarė finansinę žalą, bet ir sudarė nelygias konkurencijos sąlygas“, - sako „Eurolines Baltic“ valdybos pirmininkas Hannes Saarpuu. 

Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių autobusų stotis valdo bendrovės, kurios taip pat vykdo tarptautinius keleivių pervežimus, ir tai, pasak H.Saarpuu, gali būti priežastis, kodėl konkuruojančioms bendrovėms yra sudaromos nelygios sąlygos. 

„Neteisėti mokesčiai už autobuso įvažiavimą į stotį yra tik vienas ir, sakyčiau, net ne pats svarbiausias tokios nesąžiningos, mūsų manymu, konkurencijos pavyzdys“, - sako „Eurolines Baltic“ vadovas. 

Pasak „Tibus“ direktoriaus Martino Lants, Lietuvos miestų autobusų stotyse bendrovės veiklai sudaromos pačios įvairiausios kliūtys. 

„Jau daugiau nei metus vykdome keleivių pervežimus maršrutu Klaipėda-Ryga, tačiau iki šiol Klaipėdos autobusų stotyje neparduodami bilietai į mūsų reisus. Ne kartą kreipėmės į „Klaipėdos autobusų parką“ šiuo klausimu, tačiau atsakymo taip ir nesulaukėme“, - pasakoja M.Lants. 

Pasak jo, panaši situacija susiklostė ir Vilniaus autobusų stotyje, kur keleiviams yra suteikiama neteisinga ar melaginga informacija apie „Tibus“ vykdomus reisus į Rygą bei Taliną. 

„Visi šie ir daugybė kitų pavyzdžių leidžia mums manyti, kad autobusų stotis valdančios ir kartu keleivių pervežimu užsiimančios bendrovės naudojasi dominuojančia padėtimi tam, kad pakenktų konkurentams ir sudarytų nelygias sąlygas. Blogiausia, kad to pasekoje kenčia klientai, kurie negali naudotis geriausiomis paslaugomis ir dažnai yra sąmoningai klaidinami“, - sako H.Saarpuu.

„Eurolines Baltic“ atstovai neatmeta galimybės, kad teisminis procesas prieš Vilniaus, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių autobusų stotis valdančias įmones bus tik pirmasis žingsnis. 

„Svarstome galimybę dėl situacijos keleivių pervežimo autobusais versle kreiptis į Konkurencijos tarnybą. Panaši situacija prieš keletą metų buvo susiklosčiusi ir Latvijoje, kur valstybės institucijoms ėmusis veiksmų, padėtis šioje rinkoje kardinaliai pasikeitė“, - sako H.Saarpuu. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Paroda „Sveikata 2019“ – ne tik apie fizinę sveikatą
    Paroda „Sveikata 2019“ – ne tik apie fizinę sveikatą

    Ar gali būti geresnis laikas pasirūpinti savo ir artimųjų sveikata negu pavasaris? Orui vis šylant, mes irgi pradedame busti iš žiemos miego bei susimąstome, jog atėjo laikas pradėti daugiau judėti, sveikiau maitintis ir vasarą pasitikt...

  • Merų rinkimų siurprizai
    Merų rinkimų siurprizai

    Artimiausius ketverius metus trečią kadenciją uostamiesčiui vadovaus buvęs liberalas Vytautas Grubliauskas, kurį palaikė dauguma balsavusių klaipėdiečių. Dar vienai kadencijai tas pats meras išrinktas ir Šilutės rajone, o štai ...

    20
  • Klaipėdos bendruomenę vėl suvienys maldos pusryčiai
    Klaipėdos bendruomenę vėl suvienys maldos pusryčiai

    Tradicija tapusi iniciatyva – Klaipėdos miesto bendruomenės maldos pusryčiai vyks pirmąjį gegužės šeštadienį ir į vieną vietą pakvies skirtingų konfesijų aukšto rango dvasininkus, verslo, politikos, teisėsaugos, &scaron...

    12
  • Medelyno kvartale projektuojamos gatvės
    Medelyno kvartale projektuojamos gatvės

    Rengiant Medelyno kvartalo techninį projektą, svarstoma, kaip efektyviai išvystyti teritorijos infrastruktūrą. Užbaigus šiuos darbus, bus sprendžiama dėl tolesnių procesų finansavimo tvarkos. ...

    3
  • Palangos tualetams žiebiama žalia šviesa
    Palangos tualetams žiebiama žalia šviesa

    Daugybės diskusijų ir valstybinių institucijų dėmesio sulaukę viešieji tualetai Palangos paplūdimyje turi šansų išlikti. ...

    3
  • Depolitizuos savivaldybių įmonių valdymą
    Depolitizuos savivaldybių įmonių valdymą

    Klaipėdos savivaldybė skelbia trijų savivaldybės įmonių valdybos ir stebėtojų tarybos narių atrankas. Siekiama surasti nepriklausomus valdybos narius ir depolitizuoti kolegialius įmonių valdymo organus. ...

    5
  • Gargždų mieste – nauji suoliukai atokvėpiui
    Gargždų mieste – nauji suoliukai atokvėpiui

    Pastarosiomis dienomis Gargžduose buvo pastatyta 20 naujų suoliukų, skirtų atsikvėpti sunkiau vaikštantiems, negalią turintiems, senyvo amžiaus asmenims, mamoms su mažais vaikais bei kitiems miestiečiams, kuriems, einant tolimesnį atstumą, re...

    4
  • V. Grubliauskas: paukščių takui – ministerijos pritarimas
    V. Grubliauskas: paukščių takui – ministerijos pritarimas

    Dienraštis "Klaipėda" tęsia rubriką "Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai", kur tradiciškai skelbia miesto mero ir savivaldybės administracijos atsakymus į skaitytojų klausimus. Šį kartą į juos atsako Vytautas ...

    30
  • Kadetų mokykla – jūrinės valstybės viltis?
    Kadetų mokykla – jūrinės valstybės viltis?

    Po daugiau nei dešimtmečio grupės entuziastų atkaklių pastangų Klaipėdoje įsteigti Jūrų kadetų mokyklą, ši idėja pagaliau įgauna realius kontūrus. Rugsėjo 1-ąją uostamiestyje duris turėtų atverti ugdymo įstaiga, su kuria ne be...

    14
  • Kaip tolimųjų reisų vairuotojams nepatekti į nesąžiningų darbdavių pinkles?
    Kaip tolimųjų reisų vairuotojams nepatekti į nesąžiningų darbdavių pinkles?

    Per pastaruosius metus Lietuvoje įsikūrė rekordiškai daug krovinių vežimo veiklą vykdančių įmonių. Tačiau tuo pačiu padaugėjo ir verslininkų, vengiančių su darbuotojais atsiskaityti, nuolat bankrutuojančių, statusą keičiančių ar ir...

    2
Daugiau straipsnių