Iš Klaipėdos autobusų stoties norima prisiteisti pinigų

Keleivių pervežimu tarptautiniais autobusų maršrutais užsiimanti bendrovė „Eurolines Baltic“, kuriai Lietuvoje priklauso bendrovė „Tibus“, kreipėsi į teismą, reikalaudamos iš Vilniaus, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių tarpmiestines autobusų stotis valdančių įmonių priteisti lėšas, kurios buvo neteisėtai gautos 2002-2009 metais. 

Bendra autobusų stotis valdančioms bendrovėms pateikta ieškinių suma viršija 160 tūkstančių litų. Tiek pinigų, pažeidžiant galiojančius teisės aktus, iš „Eurolines Baltic“ bendrovių buvo pareikalauta už autobusų įvažiavimą į Vilniaus, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių stotis.

„Lietuvos Respublikos transporto kelių kodeksas numato, kad maksimalūs paslaugų tiekimo vežėjams tarifai turi būti nustatyti suderinus juos su Valstybine kainų ir energetikos kontrolės komisija. Komisijos 2002 metų sprendimu numatyta, kad už kiekvieną pagal tvarkaraštį autobuso įvažiavimą keleiviams įlaipinti į pirmos kategorijos autobusų stotį taikomas 3 Lt be PVM maksimalus mokesčio dydis. 2008 m. išimtis buvo padaryta tik Vilniaus autobusų stočiai, kur įvažiavimo maksimalus mokestis šiandien gali būti 6 litai“, - sako „Eurolines Baltic“ interesams atstovaujančios advokatų kompanijos „Smaliukas, Juodka, Beniušis ir partneriai“ vyresnysis partneris Robertas Juodka. 

Nepaisant šių galiojančių teisės aktų, bendrovės „Tolimojo susisiekimo kompanija“, „Klaipėdos autobusų parkas“, „Panevėžio autobusų parkas“ ir „Busturas“ valdančios, atitinkamai, Vilniaus, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių autobusų stotis, už vienkartinį įvažiavimą į stotį keleiviams įlaipinti vietoj 3 ar 6 litų mokesčio ėmė 10, 20 ar net 40 litų mokestį. 

„Tokie autobusų stotis valdančių bendrovių veiksmai ne tik pažeidė galiojančius teisės aktus bei padarė finansinę žalą, bet ir sudarė nelygias konkurencijos sąlygas“, - sako „Eurolines Baltic“ valdybos pirmininkas Hannes Saarpuu. 

Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių autobusų stotis valdo bendrovės, kurios taip pat vykdo tarptautinius keleivių pervežimus, ir tai, pasak H.Saarpuu, gali būti priežastis, kodėl konkuruojančioms bendrovėms yra sudaromos nelygios sąlygos. 

„Neteisėti mokesčiai už autobuso įvažiavimą į stotį yra tik vienas ir, sakyčiau, net ne pats svarbiausias tokios nesąžiningos, mūsų manymu, konkurencijos pavyzdys“, - sako „Eurolines Baltic“ vadovas. 

Pasak „Tibus“ direktoriaus Martino Lants, Lietuvos miestų autobusų stotyse bendrovės veiklai sudaromos pačios įvairiausios kliūtys. 

„Jau daugiau nei metus vykdome keleivių pervežimus maršrutu Klaipėda-Ryga, tačiau iki šiol Klaipėdos autobusų stotyje neparduodami bilietai į mūsų reisus. Ne kartą kreipėmės į „Klaipėdos autobusų parką“ šiuo klausimu, tačiau atsakymo taip ir nesulaukėme“, - pasakoja M.Lants. 

Pasak jo, panaši situacija susiklostė ir Vilniaus autobusų stotyje, kur keleiviams yra suteikiama neteisinga ar melaginga informacija apie „Tibus“ vykdomus reisus į Rygą bei Taliną. 

„Visi šie ir daugybė kitų pavyzdžių leidžia mums manyti, kad autobusų stotis valdančios ir kartu keleivių pervežimu užsiimančios bendrovės naudojasi dominuojančia padėtimi tam, kad pakenktų konkurentams ir sudarytų nelygias sąlygas. Blogiausia, kad to pasekoje kenčia klientai, kurie negali naudotis geriausiomis paslaugomis ir dažnai yra sąmoningai klaidinami“, - sako H.Saarpuu.

„Eurolines Baltic“ atstovai neatmeta galimybės, kad teisminis procesas prieš Vilniaus, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių autobusų stotis valdančias įmones bus tik pirmasis žingsnis. 

„Svarstome galimybę dėl situacijos keleivių pervežimo autobusais versle kreiptis į Konkurencijos tarnybą. Panaši situacija prieš keletą metų buvo susiklosčiusi ir Latvijoje, kur valstybės institucijoms ėmusis veiksmų, padėtis šioje rinkoje kardinaliai pasikeitė“, - sako H.Saarpuu. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Klaipėdos ir Chersono uostai stiprina bendradarbiavimą
    Klaipėdos ir Chersono uostai stiprina bendradarbiavimą

    Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pasirašė memorandumą su Chersono jūrų prekybos uostu. Šis memorandumas padės sustiprinti bendradarbiavimą tarp uostų ir dar efektyviau išnaudoti tarp šalių kursuojantį traukin...

  • Sprendžia Baltijos prospekto ir Šilutės plento sankryžos likimą
    Sprendžia Baltijos prospekto ir Šilutės plento sankryžos likimą

    Uostamiestyje aiškinamasi, kaip ateityje pasikeis Baltijos prospekto ir Šilutės plento sankryža. Šiuo metu jau įvertinti šiai sankirtai tenkantys transporto srautai, analizuojama, kuria kryptimi geriausia statyti estakadą. ...

    5
  • „Conrestos“ sėkmės formulė – išskirtinis dėmesys inovacijoms
    „Conrestos“ sėkmės formulė – išskirtinis dėmesys inovacijoms

    Veržlumas, spartus augimas ir darni komanda – tai vieni pagrindinių sėkmingą įmonę apibūdinančių veiksnių. Tačiau net ir pasiekus užsibrėžtus tikslus bei tapus vienais stipriausių savo sektoriuje, svarbu neužmigti ant laurų – ypa...

  • Piliakalnių atgimimą žlugdo biurokratija
    Piliakalnių atgimimą žlugdo biurokratija

    Daugiau nei prieš dešimtmetį gimusiems uostamiesčio planams sutvarkyti du Klaipėdos piliakalnius pagalius į ratus kiša biurokratiniai procesai. Viliamasi, kad šiemet pagaliau pavyks žengti Purmalių ar Žardės piliakalnių sut...

    3
  • Po poros skyrybų – šuns dalybos
    Po poros skyrybų – šuns dalybos

    Buvę mylimieji, planavę bendrą gyvenimą ir vos nežengę prie altoriaus, net ir praėjus dvejiems metams po išsiskyrimo negali pamiršti nuoskaudų. Visą šį laiką pora bylinėjasi ne dėl ko kito, o dėl šuniuko. Mielas ir bra...

    6
  • Klaipėdos mieste šalins griuvenas
    Klaipėdos mieste šalins griuvenas

    Klaipėdoje ketinama nugriauti keletą menkaverčių ir prastos būklės pastatų. Specialistų teigimu, vieni statiniai kelia pavojų žmonėms, o kitų vietoje ateityje turėtų atsirasti nauji objektai. ...

    4
  • Laukia etatų mažinimo vajus
    Laukia etatų mažinimo vajus

    Valstybės tarnautojai ir viešojo administravimo institucijos su nerimu laukia struktūrinių permainų, po kurių dalis savivaldybių darbuotojų neteks pareigų. Bus naikinami poskyriai, o mažieji skyriai jungiami. ...

    18
  • Turgavietei – milijoninės investicijos
    Turgavietei – milijoninės investicijos

    Skaičiuojama, kad Senojo turgaus aikštės ir jos prieigų tvarkybos darbams daugiau nei 2 mln. eurų nepakaks. Tikimasi gauti dar pusę milijono. ...

    2
  • Politikai ragino atsikratyti mokesčių
    Politikai ragino atsikratyti mokesčių

    Klaipėdos politikai vakar skambiai minėjo Laisvės nuo mokesčių dieną. Išsišokėlių elgesys sulaukė ir užsieniečių dėmesio. ...

    13
  • Menų akademijos bendruomenė stojo prieš krepšelių mažinimą
    Menų akademijos bendruomenė stojo prieš krepšelių mažinimą

    Klaipėdos universiteto Menų akademijoje pastaruoju metu tvyro slogios nuotaikos. Tvirtinama, kad aukštojo mokslo reforma visiškai numarins menus – šiemet visai akademijai skirti tik keturi studijų krepšeliai. ...

    6
Daugiau straipsnių