Iš Klaipėdos autobusų stoties norima prisiteisti pinigų

Keleivių pervežimu tarptautiniais autobusų maršrutais užsiimanti bendrovė „Eurolines Baltic“, kuriai Lietuvoje priklauso bendrovė „Tibus“, kreipėsi į teismą, reikalaudamos iš Vilniaus, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių tarpmiestines autobusų stotis valdančių įmonių priteisti lėšas, kurios buvo neteisėtai gautos 2002-2009 metais. 

Bendra autobusų stotis valdančioms bendrovėms pateikta ieškinių suma viršija 160 tūkstančių litų. Tiek pinigų, pažeidžiant galiojančius teisės aktus, iš „Eurolines Baltic“ bendrovių buvo pareikalauta už autobusų įvažiavimą į Vilniaus, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių stotis.

„Lietuvos Respublikos transporto kelių kodeksas numato, kad maksimalūs paslaugų tiekimo vežėjams tarifai turi būti nustatyti suderinus juos su Valstybine kainų ir energetikos kontrolės komisija. Komisijos 2002 metų sprendimu numatyta, kad už kiekvieną pagal tvarkaraštį autobuso įvažiavimą keleiviams įlaipinti į pirmos kategorijos autobusų stotį taikomas 3 Lt be PVM maksimalus mokesčio dydis. 2008 m. išimtis buvo padaryta tik Vilniaus autobusų stočiai, kur įvažiavimo maksimalus mokestis šiandien gali būti 6 litai“, - sako „Eurolines Baltic“ interesams atstovaujančios advokatų kompanijos „Smaliukas, Juodka, Beniušis ir partneriai“ vyresnysis partneris Robertas Juodka. 

Nepaisant šių galiojančių teisės aktų, bendrovės „Tolimojo susisiekimo kompanija“, „Klaipėdos autobusų parkas“, „Panevėžio autobusų parkas“ ir „Busturas“ valdančios, atitinkamai, Vilniaus, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių autobusų stotis, už vienkartinį įvažiavimą į stotį keleiviams įlaipinti vietoj 3 ar 6 litų mokesčio ėmė 10, 20 ar net 40 litų mokestį. 

„Tokie autobusų stotis valdančių bendrovių veiksmai ne tik pažeidė galiojančius teisės aktus bei padarė finansinę žalą, bet ir sudarė nelygias konkurencijos sąlygas“, - sako „Eurolines Baltic“ valdybos pirmininkas Hannes Saarpuu. 

Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių autobusų stotis valdo bendrovės, kurios taip pat vykdo tarptautinius keleivių pervežimus, ir tai, pasak H.Saarpuu, gali būti priežastis, kodėl konkuruojančioms bendrovėms yra sudaromos nelygios sąlygos. 

„Neteisėti mokesčiai už autobuso įvažiavimą į stotį yra tik vienas ir, sakyčiau, net ne pats svarbiausias tokios nesąžiningos, mūsų manymu, konkurencijos pavyzdys“, - sako „Eurolines Baltic“ vadovas. 

Pasak „Tibus“ direktoriaus Martino Lants, Lietuvos miestų autobusų stotyse bendrovės veiklai sudaromos pačios įvairiausios kliūtys. 

„Jau daugiau nei metus vykdome keleivių pervežimus maršrutu Klaipėda-Ryga, tačiau iki šiol Klaipėdos autobusų stotyje neparduodami bilietai į mūsų reisus. Ne kartą kreipėmės į „Klaipėdos autobusų parką“ šiuo klausimu, tačiau atsakymo taip ir nesulaukėme“, - pasakoja M.Lants. 

Pasak jo, panaši situacija susiklostė ir Vilniaus autobusų stotyje, kur keleiviams yra suteikiama neteisinga ar melaginga informacija apie „Tibus“ vykdomus reisus į Rygą bei Taliną. 

„Visi šie ir daugybė kitų pavyzdžių leidžia mums manyti, kad autobusų stotis valdančios ir kartu keleivių pervežimu užsiimančios bendrovės naudojasi dominuojančia padėtimi tam, kad pakenktų konkurentams ir sudarytų nelygias sąlygas. Blogiausia, kad to pasekoje kenčia klientai, kurie negali naudotis geriausiomis paslaugomis ir dažnai yra sąmoningai klaidinami“, - sako H.Saarpuu.

„Eurolines Baltic“ atstovai neatmeta galimybės, kad teisminis procesas prieš Vilniaus, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių autobusų stotis valdančias įmones bus tik pirmasis žingsnis. 

„Svarstome galimybę dėl situacijos keleivių pervežimo autobusais versle kreiptis į Konkurencijos tarnybą. Panaši situacija prieš keletą metų buvo susiklosčiusi ir Latvijoje, kur valstybės institucijoms ėmusis veiksmų, padėtis šioje rinkoje kardinaliai pasikeitė“, - sako H.Saarpuu. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Ruošiamasi restauruoti Evangelikų liuteronų bažnyčią Nidoje
    Ruošiamasi restauruoti Evangelikų liuteronų bažnyčią Nidoje

    Neringos savivaldybė ieško, kas restauruotų Nidos Evangelikų liuteronų bažnyčią. ...

  • Ar prijungti Slengius prie Klaipėdos?
    Ar prijungti Slengius prie Klaipėdos?

    Dalies slengiškių iniciatyva prijungti Slengių kaimą prie Klaipėdos pasiekė ir šalies Vyriausybę. Prieš savaitę vykęs balsavimas parodė, kad iš 223 apklaustųjų 122 Slengiuose gyvenantys suaugusieji teigiamai vertina galim...

    1
  • Peticija prieš gėjų eitynes
    Peticija prieš gėjų eitynes

    Klaipėdiečiai savo pašto dėžutėse rado skrajučių, kurias išplatino viena viešoji įstaiga, prašydama gyventojus palaikyti jų siekį uždrausti kitų metų birželį planuojamas gėjų eitynes Vilniuje. Lietuvos gėjų lygos ...

    8
  • Tėvai kilo į kovą su įstatymais
    Tėvai kilo į kovą su įstatymais

    Į Atgimimo aikštę sekmadienį susirinkęs būrys klaipėdiečių reiškė nepasitenkinimą dėl vaikų teisių apsaugos tarnybų. Tėvai reikalavo nustoti esą piktybiškai ardyti šeimas ir žaloti vaikų psichiką. Klaipėdiečiai ...

    16
  • Klaipėdos paplūdimiuose zuja darbininkai
    Klaipėdos paplūdimiuose zuja darbininkai

    Paplūdimius jau pradėta ruošti vasaros sezonui. Kad lankytojai galėtų mėgautis netrukdomu poilsiu, darbininkai plušės žiemą. Planuojama  suremontuoti tualetus, pastatyti daugiau suoliukų, atnaujinti gelbėtojų namelius. ...

    6
  • Pagerbs eismo įvykių aukas
    Pagerbs eismo įvykių aukas

    Sekmadienį klaipėdiečiai raginami prisiminti eismo įvykiuose žuvusius artimuosius. ...

    2
  • Orai: klaipėdiečiai sulauks šalnų
    Orai: klaipėdiečiai sulauks šalnų

    Artėjanti savaitė uostamiestyje bus sausa ir vėsi. Termometrų stulpeliai gali nusiristi iki penkių laipsnių žemiau nulio. ...

    1
  • Rinkimų kampanija Klaipėdos rajone – santūri
    Rinkimų kampanija Klaipėdos rajone – santūri

    Uostamiestyje savivaldybių tarybų ir mero rinkimuose šįkart veikiausiai dalyvaus rekordinis skaičius politinių jėgų, o Klaipėdos rajone stabiliai ramu ir didelių permainų bent jau rinkimų kampanijoje nesimato. Į mero postą ketina pretenduot...

    2
  • Uostuose nyks naftos produktai iš Baltarusijos
    Uostuose nyks naftos produktai iš Baltarusijos

    Grasinusi baltarusiškus krovinius perkelti į savo uostus, Rusija surado būdą, kaip mažinti Baltarusijos naftos produktų eksportą. ...

    16
  • Užsieniečių priekaištai dėl žlugusios laivininkystės
    Užsieniečių priekaištai dėl žlugusios laivininkystės

    Nors Lietuvos jūrų laivininkystė 2016 m. bankrutavo, o šiuo metu jau ir likviduota, vis dar tęsiasi teismų šleifas dėl jos laivų gelbėjimo. ...

    13
Daugiau straipsnių