Klaipėdos simboliui „Meridianui“ – viltis dalyvauti regatoje

Klaipėdos simboliu vadinamą burlaivį „Meridianas“ norima restauruoti taip, kad jis galėtų plaukioti ar net dalyvauti prestižinėje regatoje „The Tall Ships' Races“.

Šiandien burlaivio „Meridianas“ paramos fondo direktorius Artūras Žičkus Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisijai pristatė artimiausius darbus, padėsiančius išsaugoti unikalų laivą.

Anot A.Žičkaus, dar šiais metais ketinama „Meridianą“ išgabenti remontuoti. Doke jis bus pakeltas, kad specialistai galėtų įvertinti burlaivio būklę.

„Mūsų fondo vizija yra tokia, kad „Meridianas“ Danėje būtų prišvartuotas ne tik dėl vaizdo, bet jį suremontuoti taip, kad jis galėtų plaukioti. Jei tai pavyktų pasiekti, „Meridianas“ būtų vienintelis pasaulyje tokio dydžio medinis burlaivis, kuris plaukia. Turime ir tokį ambicingą tikslą - gal burlaivis galėtų dalyvauti ir regatoje „The Tall Ships'Races“. Tačiau tam, kad jis plauktų, laivą būtina kapitaliai restauruoti“, - teigė A.Žičkus.

„Meridianas“ prieš daugiau nei 60 metų yra pastatytas Suomijoje. Todėl kreiptąsi į šios šalies ekspertus, kad jie padėtų gauti visą dokumentaciją, reikalingą restauruoti laivą.

„Nemažai burlaivio detalių yra pakeistos. Pavyzdžiui, mediniai stiebai virto metaliniais, metalo atsirado ir laivo korpuse. Restauruojant laivą reikėtų atkurti visą tai, kas autentiška“, - tvirtino A.Žičkus.

Anot Mažosios Lietuvos istorijos muziejaus direktoriaus Jono Genio, kuris padėjo susisiekti su ekspertais iš Suomijos, preliminariai yra sutarta, kad kai „Meridianas“ bus nugabentas į doką, atvyks du suomiai ekspertai, kurie įvertins laivo būklę. Tuomet ir paaiškės, kiek gali kainuoti visa laivo restauracija.

„Jei norime, kad jis plauktų, kalba eitų apie kelis milijonus eurų. Jei bus nuspręstą laivą tik aplopyti, tuomet ir išlaidos bus mažesnės“, - skaičiavo Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisijos narys Vidmantas Plečkaitis.

Dar viena komisijoje nuskambėjusi idėja - „Meridianą“ rekonstruoti tiesiog Danės upėje, joje įrengus sausumos doką. Esą taip gal  būtų net pigiau, nes doko nuomos para laivų remonto įmonėje kainuoja apie tūkstantį litų.

Jei paaiškėtų, kad „Meridiano“ restauracijai prireiks kelių milijonų eurų, jų bus dairomasi tarptautiniuose fonduose. Paramą jau yra pažadėję ir Suomijos verslininkai.

Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisijos nariai šiandien sutarė, jog artimiausiame miesto tarybos posėdyje reikia paskelbti deklaraciją, jog „Meridianas“ yra Klaipėdos miestui labai svarbus objektas. Tuomet esą bus lengviau gauti pinigų jį remontuoti.


Šiame straipsnyje: Meridianas

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Dviračių tako tęsiniui iškilo grėsmė?
    Dviračių tako tęsiniui iškilo grėsmė?

    Siekiant nutiesti dviračių ir pėsčiųjų tako tęsinį nuo Klaipėdos gatvės tilto iki miesto ribos gali kilti nesklandumų. Per kelerius metus suaugę medžiai numatomo tako trasoje gali priversti keisti miesto planus, o galbūt jų net atsisakyti. ...

    3
  • Karklės kelyje – kantrybės išbandymas
    Karklės kelyje – kantrybės išbandymas

    Kelionė Karklės keliu vairuotojams tampa tikru kantrybės išbandymu. Dėl remonto darbų eismo sąlygos čia sudėtingos. ...

    2
  • Baigia seniau pradėtus darbus
    Baigia seniau pradėtus darbus

    Šiomis dienomis K.Donelaičio gatvėje plušėjo darbininkai. Čia buvo atliekami prieš kurį laiką pradėti ir nebaigti darbai. ...

  • Ieškos uostamiesčio baseino valdytojo
    Ieškos uostamiesčio baseino valdytojo

    Dar šią vasarą ketinama paskelbti naujojo baseino koncesijos konkursą. Jo sąlygas miesto tarybai tvirtinti ketinama pateikti liepą, o jas patvirtinus jau būtų skelbiamas konkursas. Tikimasi, kad baseino valdytojas bus išrinktas dar iki pas...

  • Jūros tiltai būna ir su užraktais
    Jūros tiltai būna ir su užraktais

    Palangoje turime nuostabų dalyką – visiems atvirą jūros tiltą ir net nepagalvojame, kad prie tos pačios Baltijos jūros tiltai gali būti mokami. ...

    6
  • Tirs laivybą Malkų įlankos prieigose
    Tirs laivybą Malkų įlankos prieigose

    Dėl Klaipėdos uoste nuolat atsirandančių naujų terminalų, gerėjančių laivybos ypatumų, kartas nuo karto koreguojamos ir Uosto laivybos taisyklės. ...

    2
  • Darnus miškas – darnaus turizmo praktika
    Darnus miškas – darnaus turizmo praktika

    Jau praėjo beveik metai kaip Žemaitijos nacionalinio parko direkcija pradėjo įgyvendinti projektą „Darnus kietųjų lapuočių miškų valdymas – darnaus turizmo vystymo praktika“. ...

  • Dėl naktinio triukšmo – pyktis
    Dėl naktinio triukšmo – pyktis

    Žvejybos uosto gyventojai jau kelintą parą kenčia didelį triukšmą, sklindantį iš bendrovės "Klaipėdos Smeltė" teritorijos. Įmonės generalinis direktorius patvirtino, jog taip triukšmingai į laivą kraunamas metalo la...

    5
  • Sportininkų vaistinė: tarybą pasieks pakoreguoti pasiūlymai
    Sportininkų vaistinė: tarybą pasieks pakoreguoti pasiūlymai

    Dienraštis "Klaipėda" tęsia rubriką "Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai", kurioje tradiciškai skelbia miesto mero Vytauto Grubliausko ir savivaldybės administracijos atsakymus į skaitytojų klausimus. ...

  • Tauralaukyje pluša kelininkai
    Tauralaukyje pluša kelininkai

    Tauralaukyje įsibėgėja gatvių rekonstrukcijos darbai. Remontas prasidėjo Akmenų gatvėje. Klojami lietaus nuotekų tinklai, pradėta įrenginėti pagrindus. ...

    12
Daugiau straipsnių