Klaipėdos uostą tobulinti nori užsieniečiai

Ketvirtadienį buvo atplėšti vokai su konkursiniais pasiūlymais atlikti 2 didelės apimties darbus – uosto įplaukos kanalo tobulinimą ir mažųjų bei pramoginių laivų prieplaukos statybą bei akvatorijos gilinimą. Abu konkursai šiems darbams atlikti buvo paskelbti 2011 m. gegužės 11 dieną.

Atplėšus atviro konkurso „Uosto akvatorijos gilinimo darbai objektuose: „Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įplaukos kanalo tobulinimas“ ir „Klaipėdos valstybinio jūrų uosto Malkų įlankos gilinimas. 2 etapas – akvatorijos prie krantinės Nr. 144 gilinimas“ vokus, buvo gauti 5 pasiūlymai. Visus šiuos pasiūlymus pateikė užsienio kompanijos.

Minėto konkurso laimėtojas, pasirašęs sutartį dėl Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įplaukos kanalo tobulinimo, privalės juos atlikti per 120 dienų (nuo sutarties pasirašymo).

Šis atviras konkursas paskelbtas turint tikslą, nekeičiant projektinių gylių, pagerinti laivybos sąlygas Klaipėdos uoste. Šių gilinimo darbų metu įplaukos kanalas bus praplatintas septyniose įplaukos kanalo vietose. Praplatinus įplaukos kanalą lauks kitas etapas – uosto įplaukos kanalo gilinimas.

Orientacinis kasamo grunto kiekis (pagal šį paskelbtą atvirą konkursą) – 461 076 kub. m. Remiantis techniniu projektu, gilinamoje akvatorijoje numatoma iškelti riedulių, kurių didžiausias diametras nuo 0,8 m iki 1,5 m – apie 399 vnt.; riedulių, kurių didžiausias diametras didesnis negu 1,5 m – apie 189 vnt.

Atplėšus atviro konkurso „Objekto „Mažųjų ir pramoginių laivų prieplaukos statyba ir akvatorijos gilinimas, Kairių g. 17, skaidant statybą į keturis statybos etapus: I statybos etapas – apsauginių molų įrengimas; II statybos etapas – krantinės įrengimas; III statybos etapas – akvatorijos gilinimo ir farvaterio formavimo darbai; IV statybos etapas – tiltelių ir švartavimo sistemos įrengimas“ statybos darbai“ vokus, taip pat buvo gauti 5 pasiūlymai. Juos pateikė užsienio kompanijos. Viename iš šių pasiūlymų nurodomas subrangovas – Lietuvos įmonė.

Minėto konkurso laimėtojas, pasirašęs sutartį dėl Mažųjų ir pramoginių laivų prieplaukos statybos ir akvatorijos gilinimo, privalės juos atlikti per 30 mėnesių (nuo sutarties pasirašymo).

Šis konkursas paskelbtas turint tikslą pasirūpinti saugia ir tinkama jachtų, katerių, valčių ir kitų mažųjų laivų švartavimosi vieta bei navigacija, nes tai yra svarbu bei aktualu kiekvienam uostui. Todėl mažųjų ir pramoginių laivų prieplaukos statyba – svarbus žingsnis šiems tikslams įgyvendinti.

Naujoji prieplauka bus pastatyta ypač patogioje uosto vietoje: pietinėje dalyje, toliau nuo esamo laivybos kanalo. Tokiu atveju mažiesiems laivams plaukiant į Kuršių marias nereikės kirsti intensyvios navigacijos laivybos kanalo ir keltų apsisukimo rato. 11 hektarų bendrojo ploto prieplauka, tikimasi, pritrauks ne tik Lietuvos laivų savininkus. Numatomų statybos darbų apimtys: šiaurinio ir pietinio apsauginių molų ilgis – 656,4 m, bendras krantinės kordono linijos ilgis – 595,6 m, pagrindinės krantinės ilgis – 396,2 m, orientacinis iškasamo grunto kiekis 300 000 kub. m.

Planuojama, kad aukštos kokybės paslaugas teiksianti prieplauka taps patraukli ir užsienio klientams.

Ši mažųjų ir pramoginių laivų prieplauka, kuri bus iš dalies finansuojama iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų, Uosto direkcijai kainuos apie keliasdešimt milijonų litų. Pagal Ekonomikos augimo veiksmų programą įgyvendinamo projekto metu bus įrengta apie 400 vietų prieplauka. Rinkliavos iš šioje prieplaukoje būsiančių mažųjų ir pramoginių laivų (iki 8 metrų ilgio) nebus renkamos. Svarbus šio objekto indėlis visuomenei – čia įsikursianti buriavimo mokykla.



NAUJAUSI KOMENTARAI

klaipėdietis

klaipėdietis portretas
beveik kaip MAXIMOJ akmenys suskaičiuoti: 399 ir 189)))
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių