- Mindaugas Samkus, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėdos uostas teisme siekia panaikinti paveldosaugininkų sprendimą išplėsti kultūros paveldo apsaugos teritoriją pietinėje uosto dalyje, ties XIX amžiuje atidarytu Karaliaus Vilhelmo kanalu.
Į paveldo apsaugos teritoriją pateko vienos didžiausių uosto krovos bendrovių Klaipėdos konteinerių terminalas naudojamas sklypas, kuriame įmonė numato plėtrą.
Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) rugpjūčio 23 dieną numato skelbti sprendimą byloje, kurioje Klaipėdos uosto direkcija siekia panaikinti pernai spalį Kultūros paveldo departamento Pirmosios nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos akto dalį, kuria Karaliaus Vilhelmo kanalo statinių komplekso teritorija išplečiama giliau į uostą, BNS informavo teismo atstovė Sigita Jacinevičienė-Baltaduonė.
Anot uosto direkcijos, papildomų apribojimų ir reikalavimų, susijusių su kultūros vertybės apsauga, nustatymas uosto teritorijos ribose riboja uosto ir jo naudotojų galimybes plėsti krovos ir jai būtinos infrastruktūros plėtrą. Uostas teismui nurodė, kad teritorija dar 2000 metais buvo pripažinta nesaugotina ir nevertinga.
Siekia išsaugoti galimybę naudotis kanalu
Sprendimą išplėsti kultūros paveldo apsaugos teritoriją priėmusios Pirmosios nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos pirmininkas Romas Pakalnis BNS teigė, kad toks sprendimas priimtas siekiant išsaugoti galimybę ateityje naudotis Karaliaus Vilhelmo kanalu.
Kodėl mes turime važiuoti į Lenkiją žiūrėti Augustavo kanalo? Kodėl pas mus čia niekas neplaukioja?
„Mes neabejojame, kad ūkinis gyvenimas kelia įvairiausių reikalavimų, bet svarbiausias dalykas yra tas, kad vykdant įvairius projektus nebūtų panaikinta kanalo jungtis su Malkų įlanka ir Kuršių mariomis, kad kanalas nebūtų padarytas uždaras. Jungtis turi išlikti“, – BNS sakė R. Pakalnis.
Anot jo, šiuo metu kanalas yra nenaudojamas, tačiau nereikėtų atmesti galimybės, kad ateityje juo vėl galės plaukti laivai.
„Siekiame, kad vienadienio intereso realizavimui nebūtų uždarytas kanalas, argumentuojant tuo, kad tuo kanalu šiandien niekas neplaukia. Ateityje galbūt plauks. Kodėl mes turime važiuoti į Lenkiją žiūrėti Augustavo kanalo? Kodėl pas mus čia niekas neplaukioja?“ – sakė R. Pakalnis.
Jo teigimu, dalis kanalo – apie 300 metrų – jau sunaikinta sovietmečiu gilinant Malkų įlanką.
Stebisi paveldosaugininkų sprendimu
Klaipėdos konteinerių terminalo vadovas Vaidotas Šileika BNS teigė nesuprantantis paveldosaugininkų sprendimo išplėsti saugomos teritorijos ribas.
„Mums keista, nes šita teritorija anksčiau niekada nebuvo kultūros paveldo teritorija. Ją mes naudojame krovos reikmėms, ten yra pastatytas tiltelis, jungiantis du terminalus. Tiltelis savo laiku buvo pastatytas be jokių kultūros paveldo apribojimų“, – BNS sakė V. Šileika.
Anot jo, bendrovė siekia didinti krovinių srautus Klaipėdos uoste ir šioje teritorijoje planavo nutiesti naują geležinkelį.
„Norėdami plėsti krovinių srautus ir investuoti į geležinkelio statybas, susidūrėme su tokiu reiškiniu, kad nieko neinformavus pernai šita teritorija, per kurią galvojome tiesti geležinkelį, tampa kultūros paveldo objektu. Saugomos teritorijos ribos išplėstos neinformavus nei uosto direkcijos, nei mūsų“, – sakė Klaipėdos konteinerių terminalo vadovas.
V. Šileikos teigimu, į praplėstą kultūros paveldo apsaugos zoną patenkanti Karaliaus Vilhelmo kanalo dalis šiuo metu negali būti naudojama, nes yra apleista. Kanalu, pasak jo, galima naudotis į pietus nuo Kairių gatvės, kur bendrovė jokių plėtros planų neturi.
Daugiau kaip 25 kilometrų ilgio Karaliaus Vilhelmo kanalas nuo Minijos upės iki Klaipėdos atidarytas 1873 metais, jį iškasė prancūzų karo belaisviai. Kanalas iškastas siekiant išvengti audrų Kuršių mariose, kai Nemunu į Klaipėdą buvo plukdoma mediena. Kanalu laivai nustojo plaukioti sovietmečiu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdiečiai vėl atakuoja savivaldybę: kiemuose – šimtai apleistų automobilių2
Klaipėdiečiai vėl atakuoja savivaldybę dėl kiemuose rūdijančių apleistų automobilių. Aiškėja, kad pernai surašyta daugiau nei 500 protokolų dėl apleistų mašinų. ...
-
Mažosios Lietuvos istorijos muziejus švenčia dvi sukaktis: pastato istorija – turtinga4
Šiemet Mažosios Lietuvos istorijos muziejus (MLIM) švenčia dvi sukaktis – pastato 250-metį ir muziejaus veiklos šimtmetį. Šiai progai paminėti čia vyks įvairūs renginiai, užsiėmimai, edukacijos, o kad būtų lengviau...
-
Vienoje judresnių uostamiesčio sankryžų – kvaištelėjęs šou9
Vienoje judresnių uostamiesčio sankryžų vairuotojams atvipo žandikauliai išvydus, ką išdarinėja paaugliai, važiuodami automobiliu. ...
-
Neringoje prasideda žvejų šventė „Žiobrinės“, parą už įvažiavimą į kurortą mokėti nereikės
Neringoje penktadienį prasideda pavasarinė žvejų šventė „Žiobrinės“, šia proga parą bus taikoma įvažiavimo į kurortą lengvata. ...
-
Šalia „Gilijos“ pradinės mokyklos – sporto aikštynas2
Už pusę milijono eurų iš miesto biudžeto šalia „Gilijos“ pradinės mokyklos įrengtas naujas sporto aikštynas. Iki tol šioje daugiau nei pusantro hektaro užimančioje mokyklos teritorijoje dažniausiai telkšo...
-
Automobilių stovėjimo aikštelės neįgaliojo vietoje – duobė
Baltijos prospekte prie parduotuvės esančioje automobilių stovėjimo aikštelėje, neįgaliesiems skirtoje vietoje – duobė. Dėl kokių priežasčių ji galėjo atsirasti, nežinoma, tačiau dėl to į parduotuvę atvykę negalią turintys klie...
-
Klaipėdos darbo inspekcijos vadovui – ieškinys5
Prokuratūra iš Kretingos rajono savivaldybės tarybos nario Vytauto Ročio, einančio ir Valstybinės darbo inspekcijos Klaipėdos teritorinio skyriaus vadovo pareigas, siekia priteisti per 10 tūkst. eurų. Įtariama, kad tokia suma nepagrįstai panau...
-
Už neviršytą greitį – bauda9
Klaipėdietis pateko į nepavydėtiną situaciją – gavo baudą už tai, kad Mokyklos gatve, kur dabar leidžiamas greitis 70 km/val., važiavo 62 km/val. Policija vyrą nubaudė. Miesto valdžia už tai, kad kažkas nepasirūpino laiku pakeisti kelio ...
-
Bendruomeniškiausios Lietuvos seniūnijos titulas – Priekulei1
Respublikinio bendruomenių konkurso „Bendruomenė – Švyturys 2023 – kelias į sėkmę“ apdovanojimuose nuskambėjo ir Klaipėdos rajono vardas. Priekulės seniūnija su bendruomenėmis, nevyriausybinėmis organizacijomis ir kult...
-
Naujosios Uosto ir Danės gatvių sankryžoje – ribojimai dėl statybos darbų1
Naujosios Uosto ir Danės gatvių sankryžoje – laikinai ribojamas eismas. Čia vykdomi vandentiekio ir buitinių nuotekų tinklų statybos darbai. Nors buvo planuota iki balandžio 26-osios šiuos darbus užbaigti, dėl nenumatytų aplinkybių to ...