Klaipėdos uoste – didžiausi laivai

Pasaulyje laivai nuolat statomi vis didesni, uostai modernizuojami ir prisitaiko juos priimti. Šiuo metu Baltijos jūros regione tarsi vyksta lenktynės, kuris uostas priims didžiausią laivą. Neoficialiai pirmauja Lenkijos Gdansko uostas, kuris sugebėjo priimti 18 tūkst. TEU konteinerių atgabenusį 399 metrų ilgio laivą "Maersk Mc-Kinney Moller".

Klaipėdos uoste – didžiausi laivai

Prieš kokį dešimtmetį Klaipėdos uostas siekė pasirengti priimti "Panamax" tipo laivus iki 300 metrų ilgio. Kai tai įvyko, iškeltas naujas siekis – "Post Panamax" tipo laivai, kurių ilgis būtų per 300 metrų ir plotis per 40 metrų. Dabar jau iškeltas ir naujas siekis – priimti didžiausius į Baltijos jūrą galinčius įplaukti "Baltmax" laivus.  

Šiuo metu į Baltijos jūrą gali įplaukti laivai, kurių maksimali grimzlė yra 16,5 metro. Atskirais atvejais į Baltijos jūrą Belto sąsiauriu „pravedami“ laivai, kurių grimzlė siekia iki 17 metrų.

Dar vienas apribojimas į Baltijos jūrą plaukiantiems laivams yra tilto per Belto sąsiaurį, jungiančio Danijos Zelando ir Fiūno salas, aukštis, kuris siekia apie 65 metrus.

Laivų, plaukiančių į Baltijos jūrą, ilgio ir pločio apribojimų nėra. Zundo sąsiauriu į Baltijos jūrą ir iš jos plaukiantys laivai šiuo metu turi tik laivo grimzlės apribojimą iki 8 metrų. Nei Zundo, nei Belto sąsiaurių Danijos jūrų administracija bent iki 2050 metų neplanuoja gilinti. Ekspertų teigimu, nėra ir prasmės tai daryti. Ateities laivybos perspektyvos bus tokios, kad laivai platės – jie galės gabenti krovinių daugiau, tačiau grimzlė nebedidės.

Šiuo metu į Baltijos jūrą įplaukiantys laivai gali gabenti 150 tūkst. tonų, atskirais atvejais netgi iki 170 tūkst. tonų krovinių. Šiuo metu Klaipėdos uosto rekordas – tanklaiviu išgabenti beveik 92 tūkst. tonų naftos produktų, sausakrūviu laivu – per 77 tūkst. tonų trąšų. Konteinerinių laivų atgabentų krovinių kiekio rekordai kol kas yra mažareikšmiai – į uostą plaukiantys fideriniai konteinervežiai gabena palyginti mažus kiekius konteinerių. Planuojama, kad kitais metais įrengus MSC konteinerių skirstymo centrą, į Klaipėdą pradės plaukti iki 360 metrų ilgio "Post

Panamax" konteinervežiai su konteinerių kiekiu iki 11,5 tūkst. TEU. Tokių laivų gramzda – apie 13 metrų. Jau dabar jie galėtų plaukti ir apsisukti Klaipėdos uosto laivybos kanale. Jų nebūtų galima švartuoti prie krantinių, nes jos neišgilintos.    

Klaipėdos uoste – didžiausi laivai

Norint priimti pačius didžiausius į Baltijos jūrą įplaukiančius laivus (SUAECMAX) teoriškai uoste turėtų būti krantinių, šalia kurių būtų 18 metrų arba netgi 18,5 metro gylis, kaip

Klaipėdoje, kur nustatytas klirencas (atstumas tarp laivo dugno ir akvatorijos dugno) yra 1,5 metro laivybos kanale ir 1 metras prie krantinių.

Dabar Klaipėdos uoste didžiausias gylis yra 14,5–15 metrų. Gylius, kurie leistų priimti didžiausius į Baltiją įplaukiančius laivus, Baltijos jūros baseine turi Gdansko, Mugos (Talino), Ust Lugos, Primorsko, Geteborgo uostai. Didžiausios gramzdos tanklaivį gali priimti ir Būtingės naftos terminalas, kur gylis prie plūduro yra 20 metrų.

Šiuo metu atliekama analizė, ar bus galima gilinti dabartinį Klaipėdos uostą iki 16,5–17 metrų. Toks gylis nesudarytų sąlygų priimti pačių didžiausių į Baltijos jūrą galinčių įplaukti laivų, tačiau jis leistų Klaipėdos uostui išlaikyti žymią dalį Baltijos jūros rytinės dalies krovinių srauto. Prognozuojama, kad Klaipėdos uosto krovinių srautai nuolat augs. Ekspertų vertinimu Klaipėdos uosto krova per artimiausius 20 metų pakils iki 65 mln. tonų per metus. Dar optimistiškesni krovos kompanijų atstovų vertinimai. Jie 2035 metams prognozuoja net iki 90 mln. tonų per metus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Akiplėšoms uostamiestyje – gėdos ženklas
    Akiplėšoms uostamiestyje – gėdos ženklas

    Dėl vietos po saule savo transporto priemonėms klaipėdiečiai demonstruoja neregėtą išmonę – akiplėšų automobiliai ne tik apmėtomi kiaušiniais ar apkaišomi įvairiausiais rašteliais, įžūliausieji savo ma&sca...

    12
  • Sporto metai išjudino sporto bazių tvarkymą
    Sporto metai išjudino sporto bazių tvarkymą

    Dienraštis "Klaipėda" tęsia rubriką "Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai", kur tradiciškai skelbia miesto mero Vytauto Grubliausko ir savivaldybės administracijos atsakymus į skaitytojų klausimus. Šį kartą į s...

    5
  • Kur išmesti saldainio popieriuką?
    Kur išmesti saldainio popieriuką?

    Kaip rūšiuoti, mokykliniuose vadovėliuose nerašoma, todėl žinios apie atliekų tvarkymą moksleivius pasiekia per specialias paskaitas. ...

  • Uosto direkcijai socialiniai reikalai neberūpės
    Uosto direkcijai socialiniai reikalai neberūpės

    Vyriausybėje svarstytas įstatymų paketas dėl dalies valstybės įmonių, tarp jų ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, pertvarkymo į akcines bendroves. ...

    7
  • Uostamiesčio kapinėse – konteinerių ralis
    Uostamiesčio kapinėse – konteinerių ralis

    Klaipėdiečiai ir aplinkinių miestų gyventojai jau gerą savaitę traukia į uostamiesčio kapines tvarkyti artimųjų kapų. Uostamiesčio savivaldybės Kapinių priežiūros skyrius perspėja gyventojus, jog lapkričio 1-ąją, Visų šventųjų die...

    6
  • Lietuvius vilioja darbas prestižiniuose laivuose
    Lietuvius vilioja darbas prestižiniuose laivuose

    Užsienyje atsiveria naujos galimybės Lietuvos verslui ir atsakingiems žmonėms. ...

    7
  • Klaipėda neteks ES paramos?
    Klaipėda neteks ES paramos?

    Po susitikimo su vidaus reikalų viceministru Dariumi Urbonu Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas liko sukrėstas. Pasirodo, ES projektams įgyvendinti skirtos lėšos vis dar neįsisavintos, o uostamiesčiui iškilo reali grėsmė netekti paramo...

    107
  • Klaipėdoje pradedamas šildymo sezonas
    Klaipėdoje pradedamas šildymo sezonas

    Klaipėdoje pradeda šilti ir gyventojų radiatoriai. Savivaldybės administracijai paskelbus apie oficialią šildymo sezono pradžią prižiūrėtojai šilumą daugiabučiuose namuose paprastai įjungia per vieną ar dvi dienas. ...

    40
  • Kruiziniai laivai atsisveikino su Klaipėda
    Kruiziniai laivai atsisveikino su Klaipėda

    Paskutinio kruizinio laivo „Marco Polo“ apsilankymu penktadienį Klaipėdoje uždarytas 2018 m. kruizinių laivų turizmo sezonas. ...

    5
  • Gatvės lenktynes nutraukė lietus
    Gatvės lenktynes nutraukė lietus

    Šeštadienį Taikos prospekte, netoli prekybos centro "BIG", grėsmingai riaumojo motociklų ir automobilių varikliai, garsiai cypė padangos. Paskutinį kartą šiais metais vyko gatvės automobilių lenktynės, kurias užbaigti ...

    7
Daugiau straipsnių