Klaipėdos uoste – didžiausi laivai

Pasaulyje laivai nuolat statomi vis didesni, uostai modernizuojami ir prisitaiko juos priimti. Šiuo metu Baltijos jūros regione tarsi vyksta lenktynės, kuris uostas priims didžiausią laivą. Neoficialiai pirmauja Lenkijos Gdansko uostas, kuris sugebėjo priimti 18 tūkst. TEU konteinerių atgabenusį 399 metrų ilgio laivą "Maersk Mc-Kinney Moller".

Klaipėdos uoste – didžiausi laivai

Prieš kokį dešimtmetį Klaipėdos uostas siekė pasirengti priimti "Panamax" tipo laivus iki 300 metrų ilgio. Kai tai įvyko, iškeltas naujas siekis – "Post Panamax" tipo laivai, kurių ilgis būtų per 300 metrų ir plotis per 40 metrų. Dabar jau iškeltas ir naujas siekis – priimti didžiausius į Baltijos jūrą galinčius įplaukti "Baltmax" laivus.  

Šiuo metu į Baltijos jūrą gali įplaukti laivai, kurių maksimali grimzlė yra 16,5 metro. Atskirais atvejais į Baltijos jūrą Belto sąsiauriu „pravedami“ laivai, kurių grimzlė siekia iki 17 metrų.

Dar vienas apribojimas į Baltijos jūrą plaukiantiems laivams yra tilto per Belto sąsiaurį, jungiančio Danijos Zelando ir Fiūno salas, aukštis, kuris siekia apie 65 metrus.

Laivų, plaukiančių į Baltijos jūrą, ilgio ir pločio apribojimų nėra. Zundo sąsiauriu į Baltijos jūrą ir iš jos plaukiantys laivai šiuo metu turi tik laivo grimzlės apribojimą iki 8 metrų. Nei Zundo, nei Belto sąsiaurių Danijos jūrų administracija bent iki 2050 metų neplanuoja gilinti. Ekspertų teigimu, nėra ir prasmės tai daryti. Ateities laivybos perspektyvos bus tokios, kad laivai platės – jie galės gabenti krovinių daugiau, tačiau grimzlė nebedidės.

Šiuo metu į Baltijos jūrą įplaukiantys laivai gali gabenti 150 tūkst. tonų, atskirais atvejais netgi iki 170 tūkst. tonų krovinių. Šiuo metu Klaipėdos uosto rekordas – tanklaiviu išgabenti beveik 92 tūkst. tonų naftos produktų, sausakrūviu laivu – per 77 tūkst. tonų trąšų. Konteinerinių laivų atgabentų krovinių kiekio rekordai kol kas yra mažareikšmiai – į uostą plaukiantys fideriniai konteinervežiai gabena palyginti mažus kiekius konteinerių. Planuojama, kad kitais metais įrengus MSC konteinerių skirstymo centrą, į Klaipėdą pradės plaukti iki 360 metrų ilgio "Post

Panamax" konteinervežiai su konteinerių kiekiu iki 11,5 tūkst. TEU. Tokių laivų gramzda – apie 13 metrų. Jau dabar jie galėtų plaukti ir apsisukti Klaipėdos uosto laivybos kanale. Jų nebūtų galima švartuoti prie krantinių, nes jos neišgilintos.    

Klaipėdos uoste – didžiausi laivai

Norint priimti pačius didžiausius į Baltijos jūrą įplaukiančius laivus (SUAECMAX) teoriškai uoste turėtų būti krantinių, šalia kurių būtų 18 metrų arba netgi 18,5 metro gylis, kaip

Klaipėdoje, kur nustatytas klirencas (atstumas tarp laivo dugno ir akvatorijos dugno) yra 1,5 metro laivybos kanale ir 1 metras prie krantinių.

Dabar Klaipėdos uoste didžiausias gylis yra 14,5–15 metrų. Gylius, kurie leistų priimti didžiausius į Baltiją įplaukiančius laivus, Baltijos jūros baseine turi Gdansko, Mugos (Talino), Ust Lugos, Primorsko, Geteborgo uostai. Didžiausios gramzdos tanklaivį gali priimti ir Būtingės naftos terminalas, kur gylis prie plūduro yra 20 metrų.

Šiuo metu atliekama analizė, ar bus galima gilinti dabartinį Klaipėdos uostą iki 16,5–17 metrų. Toks gylis nesudarytų sąlygų priimti pačių didžiausių į Baltijos jūrą galinčių įplaukti laivų, tačiau jis leistų Klaipėdos uostui išlaikyti žymią dalį Baltijos jūros rytinės dalies krovinių srauto. Prognozuojama, kad Klaipėdos uosto krovinių srautai nuolat augs. Ekspertų vertinimu Klaipėdos uosto krova per artimiausius 20 metų pakils iki 65 mln. tonų per metus. Dar optimistiškesni krovos kompanijų atstovų vertinimai. Jie 2035 metams prognozuoja net iki 90 mln. tonų per metus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Miesto fontanams – sezono pabaiga
    Miesto fontanams – sezono pabaiga

    Per šią savaitę planuojama išjungti visus mieste veikiančius fontanus. Baiminamasi, kad šie nesprogtų, nes artinasi šalnos. Tiesa, kai kurie fontanai nustos čiurlenti ilgam – išmontuoti žadama ne tik Danės skvere...

    1
  • Be asfalto nebus ir medžių
    Be asfalto nebus ir medžių

    Tauralaukio gyventojai nori ne tik išasfaltuotų gatvių, bet ir lapuočių. Miesto valdžios atstovai teigė, kad kol kas tai būtų per didelė prabanga. Dabar pagrindinis siekis – išasfaltuoti visas gyvenvietės gatves. ...

    8
  • Pajūrį nusės žvejų „prieplaukos“
    Pajūrį nusės žvejų „prieplaukos“

    Žemės ūkio ministerija rengia planus, kad pajūryje atsirastų daugybė žvejų laivų ištraukimo ir žuvų iškrovimo vietų.   ...

    5
  • Dėl remonto – nepatogumai
    Dėl remonto – nepatogumai

    Klaipėdos savivaldybės Socialinės paramos skyriaus filiale, esančiame Laukininkų gatvėje, rugsėjo pabaigoje užvirs remonto darbai. Klientai bus aptarnaujami tik antrajame pastato aukšte. ...

  • Nebeliko ir pašto dėžutės
    Nebeliko ir pašto dėžutės

    Sportininkų rajono gyventojai nebeturi ne tik pašto skyriaus, bet ir dėžutės, į kurią buvo galima įmesti norimus išsiųsti laiškus. Ji nukabinta ir išvežta. ...

  • Į stadioną – tik su valtimi
    Į stadioną – tik su valtimi

    Juokinga ir sykiu graudi situacija Alksnynės kvartale Statybininkų prospekte, kur gyventojus į neviltį varo patvinęs stadionas. Didele bala virtusioje vietoje galima užsiiminėti nebent vandens sportu – skęsta ir bėgimo takas, ir fitneso treniruo...

  • Medikų žaidynėse – neįkainojama patirtis
    Medikų žaidynėse – neįkainojama patirtis

    Rugsėjo 21–22 d. Palangoje greitosios medicinos pagalbos ekipažų buvo daugiau nei kada nors yra matę palangiškiai, pajūryje vaitojo sužaloti žmonės, jų gelbėti skubėjo ne tik lietuviškai kalbantys medikai. Kurorte vyko vienuolikt...

  • Birių krovinių terminalas planuoja naują plėtrą
    Birių krovinių terminalas planuoja naują plėtrą

    Baltarusijos trąšų bendrovės "Belaruskalij" trąšas Klaipėdos uoste kraunanti verslininko Igorio Udovickio kontroliuojama bendrovė Birių krovinių terminalas planuoja naują plėtrą, rašo "Verslo žinios". ...

    2
  • Liepų gatvės dalyje – remontas
    Liepų gatvės dalyje – remontas

    Uostamiesčio vairuotojų laukia nauji iššūkiai. Pradėtas remontuoti Liepų gatvės ruožas nuo J.Karoso iki Liepų, Manto ir Naujojo Sodo gatvių sankryžos. ...

    3
  • Klaipėdoje – nemokami pažintiniai renginiai
    Klaipėdoje – nemokami pažintiniai renginiai

    Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centras kviečia visus klaipėdiečius daugiau sužinoti apie savo miestą, jo istoriją ir kultūrą. Visi Pasaulinės turizmo dienos renginiai ir ekskursijos – nemokami. ...

    1
Daugiau straipsnių