Klaipėdos uostui - milijoninės investicijos

Gerinant krovinių ir keleivių aptarnavimo infrastruktūrą Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste, iki 2015 metų planuojama investuoti 722,9 mln. litų. Iš jų 473,8 mln. litų sudarys Europos Sąjungos sanglaudos fondo parama. Šios investicijos bus atliekamos įgyvendinant 14 ES remiamų valstybės projektų, kurių sąrašą patvirtino susisiekimo ministras Eligijus Masiulis. 

Devyni iš minėtų projektų skirti IXB tarptautinio transporto koridoriaus jungčiai su Klaipėdos uostu gerinti - Klaipėdos geležinkelio mazgo plėtrai. Iki 2015 metų bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ įgyvendins Klaipėdos, Rimkų ir Draugystės geležinkelio stočių bei jų kelynų, taip pat Pauosčio kelyno rekonstrukcijos ir plėtros projektus. Bendra šių projektų vertė - 456,3 mln. litų, jiems skiriama 326 mln. litų ES parama.

Geras techninis Klaipėdos geležinkelio mazgo infrastruktūros lygis padės užtikrinti saugų ir nepertraukiamą krovinių vežimą į Klaipėdos uostą ir iš jo. Tai taip pat svarbu siekiant integruotis į ES transporto tinklus, įgyvendinti techninės sąveikos reikalavimus bei užtikrinti aukštą transporto paslaugų kokybę. 

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija įgyvendins keturis projektus, skirtus privažiavimo keliams į multimodalinius krovinių terminalus pietinėje uosto dalyje sutvarkyti. Dabartinė kelių būklė nėra pritaikyta intensyviam sunkiojo transporto eismui, todėl ardoma kelio danga, susidaro transporto spūstys, didėja avarijų tikimybė, oro tarša ir triukšmas.

Sutvarkius privažiavimo kelius, pagerės jų pralaidumas ir saugumas, bus skatinama transporto rūšių sąveika, pagerės laivybos linijų jungtis su europine magistrale Vilnius-Kaunas-Klaipėda. Įgyvendinant šiuos projektus, iš viso bus rekonstruota 4,5 km privažiuojamųjų kelių bei automobilių tiltas per Klaipėdos kanalą. Šie darbai kainuos apie 94 mln. litų, jiems bus skirta 56,5 mln. litų ES parama. 

Vienas iš didžiausių numatytų projektų - keleivių ir krovinių terminalo infrastruktūros Klaipėdos uoste įrengimas. Įgyvendinant 172,6 mln. litų vertės projektą, bus įrengta beveik kilometras krantinių. Šiems darbams suteikiama 91,3 mln. litų ES parama. Šiuolaikiškas keleivių ir krovinių terminalas su išplėtota infrastruktūra leis aptarnauti daugiau laivų, transporto priemonių, keleivių. Bus sukurtos geresnės sąlygos verslui, pagerės keleivių aptarnavimas. 

Įgyvendinant šiuos projektus, Klaipėdos valstybinis jūrų uostas bus modernizuojamas kaip neatskiriama IXB tarptautinio transporto koridoriaus sudedamoji dalis. Minėti projektai yra įtraukti į valstybės projektų sąrašą, atitinkantį 2007-2013 metų laikotarpio Ekonomikos augimo veiksmų programos priemonę „Krovinių ir keleivių aptarnavimo infrastruktūros plėtra Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste“.


Šiame straipsnyje: uostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių