- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiuo metu Lietuvos valdžios kabinetuose svarstomi Vidaus vandenų transporto kodekso pakeitimai.
Įvairūs pokyčiai
Įprasta, kad Lietuvoje pasikeitus valdžioms dažnai peržiūrimi ir taisomi buvusių valdžių priimti įstatymai. Tačiau yra ir kiti įstatymų keitimo „dirgikliai“ – noras įstatymus pritaikyti naujoms ES direktyvoms.
Aiškinama, kad viena iš priežasčių, kodėl koreguojamas Vidaus vandenų transporto kodeksas, yra ir ES juridinės bazės pokyčiai.
Keičiant 8 Vidaus vandenų transporto kodekso straipsnius ir dar 3 naikinant siekiama aiškiau reglamentuoti vidaus vandenų transporto priemonių klasifikaciją, avarijų saugos tyrimų procesą.
Įvedamas ir mokymo įstaigų, rengiančių vidaus vandenų transporto specialistus ir pramoginių laivų laivavedžius, akreditavimas. Siekiama patikslinti vidaus vandenų transporto specialistų kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų pavadinimus ir sąrašą.
Techninę priežiūrą perduos verslui
Naujovių bus ir dėl vidaus vandenų transporto priemonių techninių apžiūrų. Siekiama perduoti vidaus vandenų transporto priemonių, išskyrus burinių jachtų, techninių apžiūrų atlikimą atestuotiems juridiniams asmenims. Iki šiol techninę priežiūrą vykdė Lietuvos transporto saugos administracijos tarnautojai – laivybos inspektoriai.
Šios funkcijos siekiama atsisakyti todėl, kad ta pati administracija ir technines apžiūras vykdė, ir dokumentus išduodavo, ir pati save kontroliuodavo.
Kadangi Lietuvoje labai padaugėjo privačių laivų, prasidėjus laivybos sezonui inspektoriai nebespėdavo patikrinti visų laivų, plūstelėjo skundų lavina.
Manoma, kad, perdavus laivų technines apžiūras atestuotiems subjektams, jos vyktų sparčiau, privatus verslas pritrauktų daugiau reikiamą kvalifikaciją turinčių specialistų. Taip pat viliamasi, kad atestuotas privatus verslas įsigis ir reikiamą įrangą, prietaisus, kurie palengvins laivų techninių apžiūrų vykdymą.
Tai reiškia, kad laivų techninių apžiūrų sistema gali tapti panaši į automobilių apžiūros sistemą.
Išlieka esminis klausimas, kiek didės laivų techninių apžiūrų rinkliava.
Lietuvos transporto saugos administracijoje buvo aiškinama, kad už techninių apžiūrų atlikimą imama valstybės rinkliava nepadengia realių paslaugos suteikimo sąnaudų. Ši paslauga buvusi iš dalies finansuojama biudžeto lėšomis. Aišku, kad, perdavus technines apžiūras vykdyti privatiems subjektams, mokestis kils, nes valstybė privatininkų veiklai finansuoti tikrai neskirs pinigų.
Atskirs komercinę veiklą
Dar vienas esminis pokytis, susijęs su keleivių vežimu laivais reguliariais maršrutais. Kitaip tariant, komercinis vežimas vidaus vandenų laivais bus atskirtas nuo nekomercinio.
Visos, net ir žmogaus raumenų jėga varomos vandens plaukimo priemonės – valtys ar vandens dviračiai, privalės būti registruojami, jei bus naudojami komercinei veiklai arba jei bus eksploatuojami pasienio ruože.
Naujovė ir tai, kad reguliarūs vandens transporto maršrutai turės būti derinami su vietos savivaldybėmis, jei tai daroma vienos savivaldybės ribose. Jei tai daroma kelių savivaldybių ribose, maršrutą derinti jau reikės su Susisiekimo ministerija. Tokia tvarka įvedama tam, kad komercinė veikla būtų geriau matoma, nebūtų vengiama mokesčių.
Kodekse numatoma ir dar viena naujovė – pinigų už įsigytą išankstinį bilietą susigrąžinimo tvarka.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą4
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?20
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai20
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas5
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką6
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...
-
Klaipėdiečiai: ant šaligatvių virsta medžiai7
Draudimas kirsti ar genėti medžius įsigaliojo nuo kovo vidurio. Tad uostamiestyje iki šios datos jau turėjo būti viskas iškirsta ir išgenėta. Tačiau klaipėdiečiai stebisi virš šaligatvių pavojingai pasvirusiais ir b...
-
Klaipėdos savivaldybės pastate – darbuotojų evakavimo pratybos2
Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate, esančiame Liepų gatvėje, vyko darbuotojų evakavimo pratybos. Jų metu pastate buvo imituotas gaisras, sklido dūmai. Pasigirdus garsiniams signalams, žmonės evakavosi iš pastato į sutartą vietą ...