- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Praėjusių metų viduryje jūrininkus neva įdarbinantys sukčiai į savo tinklą bandė įtraukti jūrų kapitonus, o šiemet imtasi laivų mechanikų apgaulės.
Sukčių pasiūlymai mechanikams
Šiomis dienomis vienas klaipėdietis laivo mechanikas gavo pasiūlymą iš Kipro kompanijos apie fantastiškai geras darbo sąlygas, atlyginimą laive ir įdarbinimą laivybos kompanijoje ne trumpesniam nei penkerių metų laikui. Tik viena detalė – paprašyta sumokėti iš anksto už draudimo dokumentų įforminimą.
Gavęs pasiūlymą laivų mechanikas pasikonsultavo su Klaipėdoje esančia jūrininkų įdarbinimo kompanija. Kilo įtarimas, kad pasiūlymą galėjo pateikti sukčiai.
„Apie tą atvejį gavau pranešimą iš Klaipėdos jūrininkų įdarbinimo bendrovės „Gretimybė“. Su jos vadovu jau anksčiau teko aiškintis įvairius niuansus apie sukčiavimo schemas įdarbinant jūrininkus“, - teigė jūrų kapitonas, Jūrų kapitonų asociacijos pirmininkas Juozas Liepuonius. Su „Gretimybe“ jis konsultavosi, kai pats buvo gavęs įdarbinimo pasiūlymą iš, kaip paaiškėjo, sukčiais apsimetusios neva pasaulyje garsios laivybos kompanijos.
Šiuo metu aiškinamasi, ar laivo mechanikui atsiųstas pasiūlymas iš tiesų yra sukčių spendžiamos pinklės. Taip pat bus bandoma išsiaiškinti, kiek ir kam panašių „kabliukų“ dar buvo numesta Klaipėdoje.
Naudojosi „Brexit“ korta
Tai gali būti antra sukčiavimo banga Lietuvoje siūlant įdarbinti jūrininkus.
Pirmoji banga buvo pernai birželį. Tada panašias sąlygas buvo gavęs jūrų kapitonas J.Liepuonius neva nuo pasaulyje žinomos laivybos kompanijos „K Line“.
Žadant mėnesinį 15,5 tūkst. svarų atlyginimą jo už draudimą iš anksto buvo paprašyta 600 svarų sterlingų. Aiškinta, kad neva Didžioji Britanija išstojanti iš ES, todėl ir reikalingas išankstinis draudimas.
Jis paprašė atsiųsti pasirašyti darbo sutartį ir netgi ją gavo. Sutartyje buvo nurodyta, kad jis „K Line“ kompanijoje dvejų metų laikotarpiui būtų įdarbinamas jūrų kapitonu.
Įtarimus, jog veikia sukčiai, labiausiai sustiprino tai, kad neva iš „K Line“ skambinęs atstovas angliškai kalbėjo pernelyg švariai, be anglams būdingų žodžių trumpinimų. Jis tai žinojo iš darbo patirties piratų zonoje apsaugos laivuose, kur buvo britų jūrų pėstininkų.
Kad veikė sukčiai galutinai paaiškėjo po to, kai oficialiai buvo kreiptasi į kompaniją „K Line“ iš kur gautas atsakymas, kad ji jokio pasiūlymo jūrų kapitonui iš Lietuvos nesiuntusi. Paaiškėjo, kad jos holograma ant pasiūlymo lapo buvusi falsifikuota.
Sukčius išduodantys požymiai
Kai jūrų kapitonas J.Liepuonius pernai viešai paskelbė žinią apie sukčių bandymą jį apgauti, į jį kreipėsi dar septyni Lietuvos jūrininkai, kurie buvo gavę įtartinus pasiūlymus dėl darbo įvairiose kompanijose.
Rimtos kompanijos laiškus siunčia naudodamos savo specialius elektroninių paštų adresus.
„Pirmasis požymis, kad gali veikti sukčiai yra pats pasiūlymo siuntimas. Jei pasiūlymas yra atsiųstas iš elektroninio pašto su „yahoo“, „gmail“ ar kažkokiomis kitomis bendro pobūdžio „galūnėmis“, tai yra požymis, kad ne viskas švaru. Įprasta, kad rimtos kompanijos laiškus siunčia naudodamos savo specialius elektroninių paštų adresus“, - teigė J.Liepuonius.
Kitas pakankamai rimtas sukčiavimo požymis - tai, jei už ką nors prašoma iš anksto sumokėti pinigus. Dažnai būna taip, kad nurodomas koks nors dokumentas už kurį reikia sumokėti, nors iš tiesų pagal tarptautinius reikalavimus toks dokumentas nėra reikalingas.
Dar vienas požymis gali būti tai, kad jūrininkui daromas spaudimas tvarkyti dokumentus ir pinigus pervesti greitai, nes laivas negalintis jo ilgai laukti.
„Įprasta, kad jūrininkų įdarbinimo sukčiai yra pakankamai gerai išstudijavę įvairias aplinkybes, yra įtarimų, kad jie turi nukopijavę Lietuvos jūrininkų duomenų bazes. Manoma, kad gali veikti sukčiai ne tik iš Afrikos, pagrinde Nigerijos, bet ir pačios Lietuvos“, - svarstė J.Liepuonius.
Jo teigimu, gavę bet kokį pasiūlymą jūrininkai turėtų jį įdėmiai vertinti, analizuoti ne tik kompaniją, bet ir laivus, kuriuose siūloma įsidarbinti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą4
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?18
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai20
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas4
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką5
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...
-
Klaipėdiečiai: ant šaligatvių virsta medžiai7
Draudimas kirsti ar genėti medžius įsigaliojo nuo kovo vidurio. Tad uostamiestyje iki šios datos jau turėjo būti viskas iškirsta ir išgenėta. Tačiau klaipėdiečiai stebisi virš šaligatvių pavojingai pasvirusiais ir b...
-
Klaipėdos savivaldybės pastate – darbuotojų evakavimo pratybos2
Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate, esančiame Liepų gatvėje, vyko darbuotojų evakavimo pratybos. Jų metu pastate buvo imituotas gaisras, sklido dūmai. Pasigirdus garsiniams signalams, žmonės evakavosi iš pastato į sutartą vietą ...