Lietuviško verslo grimasos: nevalgysi – negausi ir alaus

Viename pamario restorane tik gėrimais panorę pasivaišinti klaipėdiečiai buvo priblokšti, kai iš maitinimo įstaigos buvo mandagiai išprašyti.

 

Viename pamario restorane tik gėrimais panorę pasivaišinti klaipėdiečiai buvo priblokšti, kai iš maitinimo įstaigos buvo mandagiai išprašyti. Esą tik kavą ar alų gurkšnojantys klientai čia nelaukiami.

"Jei neužsisakote pagrindinio patiekalo, negalime duoti ir alaus", – tokią frazę išgirdo klaipėdietis Donatas, pakeliui į Ventės ragą su šeima užsukęs į vieną vietos restoraną.

Anot pašnekovo, sutrikusiems klientams pareiškusi, kad čia galioja tokios taisyklės, padavėja paskelbė nuosprendį: "Deja, jūsų aptarnauti negalėsime".

"Niekada anksčiau neteko su tuo susidurti, nežinau, ar galima taip daryti. Tačiau keista, kad pirmą kartą atėjusi padavėja tokios informacijos nesuteikė, o tiesiog paklausė, ką užsisakysime.

Mes paprašėme gėrimų ir svarstėme – užsisakyti valgyti ar ne. Vėliau to paties paklausė dar vienas padavėjas. Galiausiai sugrįžo ankstesnioji darbuotoja. Sužinojusi, kad maisto neužsisakysime, ji atsisakė atnešti ir alaus", – pasakojo Donatas.

Klaipėdietis mano, jog tokie klientai įstaigai buvo tiesiog nenaudingi. "Galbūt personalas norėjo atlaisvinti vietas ateinantiems užsieniečiams, kurie būtų galėję išleisti daugiau pinigų", – savo ir bendražygių pasvarstymais dalijosi pašnekovas.

Pasak jo, pasiteiravus padavėjos, ar čia užsukusi didesnė žmonių kompanija, sugalvojusi išgerti kavos ar atsigaivinti alumi, būtų aptarnauta, šioji laikėsi savo pozicijos ir dar pridūrė, jog esą dėl grupių aptarnavimo reikėtų apskritai susitarti iš anksto.

Jau į kitą restoraną vos už kilometro nuvykusi kompanija buvo aptarnauta be jokių problemų. "Kai padavėjos paklausėme, ar atneš mums gėrimų, jei nieko nevalgysime, ji tik nusijuokė ir bemat pristatė mūsų užsakymą", – pasakojo vyras.

Paties restorano, kuriame klaipėdiečiai patyrė akibrokštą, savininkė Asta Žemaitienė tvirtino puikiai prisimenanti šį atvejį.

Pasak jos, restoranas nėra aludė ar kavinė, kur būtų galima visą dieną gurkšnoti vieną bokalą alaus.

"Čia žmonės ateina pavalgyti, o už kelių metrų esančiame bare gali išgerti", – aiškino A.Žemaitienė, pripažinusi, jog tokias taisykles įstaiga nusistatė pati.

Paklausta, kodėl nėra jokios šią žinią nurodančios informacijos, savininkė nusijuokė. "Nejau kam nors kyla klausimų, kodėl atėjus į ligoninę neatnešama kavos?" – retoriškai klausė ji.

Pašnekovė neneigė, jog tokiai tvarkai turėjo įtakos ir intensyvūs klientų srautai bei ribotas vietų kiekis visiems norintiems lankytojams priimti. Kaip patikino A.Žemaitienė, savo strategijos įstaiga atsisakyti neketina.

Komentaras
Vitas Jonas Ūsas
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos viešųjų ryšių vyriausiasis specialistas

Kadangi šiuo atveju vartojimo santykių dar nebuvo, padavėja vartotojų teisių nepažeidė. Kiek kitaip galima žvelgti į etikos normas, tačiau jei vidiniai nuostatai skelbia, jog klientai, kurie apsiriboja tik taure vyno ar alumi, nėra aptarnaujami, tai turėtų būti parašyta arba nurodoma vos atėjus. Tikrai neprofesionalu priėmus užsakymą vėliau jį atšaukti. Žmonės, besirūpinantys savo verslu, turėtų būti suinteresuoti, kad vartotojas išeitų patenkintas, o kitą kartą sugrįžęs užsisakytų sotų ir restoranui pelningą patiekalą.

Zita Lukoševičienė

Klaipėdos senamiesčio verslininkų sąjungos pirmininkės pavaduotoja visuomeninio maitinimo klausimais

Manau, tai likusi tarybinių laikų tvarka, kai atėjus į restoraną jau matydavai staltiese padengtus stalus, sudėtas lėkštes bei įrankius. Tada nevalgyti būdavo negražu, nemandagu. Tačiau dabar viskas kitaip. Kaip verslininkė, netikiu, jog dar kažkas turi tokį sovietinį mąstymą ir gali neįleisti klientų vidun. Man tokios taisyklės nesuprantamos, o kaip verslo idėja – visiškai netikusi. Verslininkai turi džiaugtis kiekvienu žmogumi ir neturi teisės jo išvaryti. Net jei klientas pageidautų tik sriubos, reikia deramai jį aptarnauti, kad kitą kartą lankytojas norėtų užsisakyti ko nors daugiau.



NAUJAUSI KOMENTARAI

XxX

XxX portretas
jeigu esu restorano savininkas tai nusistatau savo taisykles, jeigu nepatinka rinkitės kitą vietą. Kiekvienas restoranas, kavinė, baras turi savo taisykles ir jomis vadovaujasi, tad ir nieko nepažeidžia, nes čia ne vieša įstaiga, o privati.

Nesvarbu 123

Nesvarbu 123 portretas
Ko norėt.... Idiotu šalis!!!!

viliuke

viliuke portretas
Kokie galejo buti,anot V.J.Uso,vartojimo santykiai,jeigu buvo atsisakyta atnesti tai,ka galima vartoti,kaip siuo atveju - alaus ar kavos? Ir cia skaitosi,kad santykiu nebuvo? Ka cia tauskia tas vartotoju teisiu apsaugos tarnybos vyr.specialistas Usas. Iseina,kad kavines savininkas gali nesiskaityti su klijentais ir nieko jam uz tai nebus? Cia tai bent,dasigyvenome! Tegul gerb.ponas atsako,kaip ivykdyti tuos darbinius santykius,jei ju nevykde patys kavines ar baro darbuotojai,siuo atveju - padavejai? Laukiu atsakymo!
VISI KOMENTARAI 6
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių