LJL sunkumai jau praeityje: prasidės laivyno pertvarka

Šį mėnesį buvo paskelbta apie "Lietuvos jūrų laivininkystės" (LJL) laivų "Skalva" ir "Asta" pardavimą. Kai kurie žmonės tai susiejo su pradėtu bendrovės turto išpardavimu.

Šį mėnesį buvo paskelbta apie "Lietuvos jūrų laivininkystės" (LJL) laivų "Skalva" ir "Asta" pardavimą. Kai kurie žmonės tai susiejo su pradėtu bendrovės turto išpardavimu.

Parduoda neefektyviausius laivus

"Tai yra šių metų šešių mėnesių mūsų veiklos dėl šių laivų rezultatas. Tiesiog taip sutapo, kad su abiejų laivų pirkėjais spalio mėnesį pasirašėme sutartis. Esame numatę planą, kaip pertvarkyti laivyną", – tikino Lietuvos jūrų laivininkystės bendrovės direktorius Audronius Lubys.

"Skalva" yra 28 metų laivas. Anot A.Lubio, jo eksploatacija tapo nebeefektyvi. "Asta" yra mažiausiai efektyvus bendrovės laivas.

"Šiandien bendrovės laivai yra skirstomi į tris grupes: iki šešių tūkst. tonų dedveito, iki 10 tūkst. tonų dedveito ir iki 25 tūkst. tonų dedveito. Mes planuojame parduoti mažiausiai efektyvius laivus iš pirmosios ir antrosios grupių ir įsigyti naudotų laivų į trečiąją grupę ne senesnių kaip 2000 metų statybos", – aiškino A.Lubys.

Anot jo, tai reiškia, kad ir 2014, ir 2015 metais bus parduodami mažieji laivai "Audrė", "Akvilė", "Daina", "Alka" ir vietoje jų įsigyjami didesni ir efektyvesni. Už du parduotus mažus laivus ketinama įsigyti vieną didesnį.

Ateityje Lietuvos jūrų laivininkystė rinkoje turi būti pristatoma, kaip balkerinių laivų iki 25 tūkst. tonų dedveito kompanija.     

Vietoje šiemet parduotų laivų "Skalva" ir "Asta" nauji laivai dar nebus perkami. Pinigai bus naudojami apyvartiniam kapitalui ir paskoloms dengti.

"Mažiausiai efektyvių laivų pardavimas turėtų būti gera žinia Lietuvos jūrų laivininkystės akcijų valdytojams. Bendrovė atsikrato neefektyvių laivų tam, kad spręstų susidariusias finansines problemas. Žvelgiant į ilgesnę perspektyvą tai pakels akcijų vertę", – tvirtino A.Lubys.

Planuose – nauji laivai

Lietuvos jūrų laivininkystės laivyno pertvarkymas vykdomas pagal strateginį planą, kuris suformuotas įvertinus bendrovės kelių metų veiklos rezultatus, balkerinių laivų veikos rinkoje besiklostančią situaciją.

"Mes gauname laivybos konsultantų kompanijos analitinę medžiagą. Ji akivaizdžiai byloja, kad pasaulyje auga didesnių balkerinių laivų paklausa. Turime koncentruotis į efektyviausiai dirbančių laivų segmentą", – aiškino B.Lubys.

Situacija laivybos rinkoje pasaulyje išlieka sudėtinga.

"Pasaulyje yra labai daug bankrutuojančių laivybos kompanijų. Į pardavimo rinką išmesta daug pigių laivų. Nepaisant to, už "Skalvą" mes gavome didesnę kainą nei yra jo likutinė vertė.

"Astos" rinkos kaina – mažesnė nei likutinė vertė. Tai lėmė, jog laivas yra nedidelis.", – teigė A.Lubys.

Vadovaujantis tuo pačiu dėsniu, kad rinkoje yra daug nebrangių laivų, ir bus stengiamasi atnaujinti laivyną.

Po suplanuoto Lietuvos jūrų laivininkystės laivų rokiruočių, jų kiekis sumažės, tačiau bendras laivų dedveitas išliks toks pat, kaip dabar. Tai leis kalbėti apie veiklos efektyvinimą.

"Turint kelių dydžių laivus yra sunkiau formuoti ir įgulas. Mažais laivais plaukiojantys jūrininkai baiminasi eiti į didesnius laivus. Kai visi laivai bus maždaug panašaus dydžio, įgulų formavimas bus paprastesnis", – tvirtino A.Lubys, pats dirbęs laivo kapitonu. 

Daugiau pasirinkimo laisvės

"Sunkiausią situaciją "Lietuvos jūrų laivininkystė" išgyveno 2012 metų pabaigoje ir šių metų pradžioje. Tuomet mūsų grupės laivų fraktų "Baltic Dry" indeksai buvo žemiausi. Nuo metų pradžios iki šio mėnesio jų augimas sudarė 45 procentus. Tai jau žymus atokvėpis mūsų verslui", – tikino "Lietuvos jūrų laivininkystės" vadovas.

Svarbiausia žinia yra tai, kad "Baltic Dry" indeksai kilo ir kitose balkerinių laivų grupėse. Pirmiausia jie kilo didžiausių laivų segmente. Kai indeksai buvo maži ir trūko krovinių, didieji laivai plaukiojo pusiau pakrauti taip "nupešdami" krovinius nuo mažesniųjų laivų. Dabar rinka jau baigia susireguliuoti. Užsakymų nuolat turi iki 25 tūkst. tonų dedveito balkeriniai laivai, kuriuos valdo "Lietuvos jūrų laivininkystė". 

"Mes su savo laivais turime daugiau pasirinkimo laisvės. Jie yra daugiafunkciniai – gali gabenti ir plieną, ir didmaišius, ir granuliuotus produktus ar trąšas. Didžiausi balkeriai tokio plataus pasirinkimo neturi. Be to, mūsų klasės laivams taikomi mažesni nei gryniesiems balkeriams aplinkosauginiai reikalavimai", – dėstė A.Lubys.

Jo nuomone, Lietuvos jūrų laivininkystė labai gerą žingsnį žengė, kai didžiąją daugumą laivų, kurie buvo nuomojami, pradėjo operuoti pati. Per šiuos metus pajamos iš laivų nuomos sumažėjo trigubai. Tačiau trigubai didesne pinigine išraiška jos ir pakilo dėl to, kad laivams krovinių ieškojo pati bendrovė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

serega

serega portretas
da kozli polnie,rebiata nado kak mi v itf obratisia cerez 2 casa vsia valiuta i liti za 4 mesiaca srazu bili.

Sedoj

Sedoj portretas
Nu skoljko mno duritj liudej.Kogo vi pitaetesj obmanutj?Kak prisel v parohodstvo Bogocenkas i nacaloj....Odni obmani,sto parohodstvo horoso rabotaet,sto raz peredelivali otceti,stob horoso vigledetj,igralisj so stoimostjiu sudov,vse pitalisj pokazatj,sto horoso rabotaete.I eto prodolzaetsia daljse.Kak mozno sravnimatj ne sravnimie velicini.Imeetsia v vidu dohodi 2012 goda i 2013 goda.Vedj metodika uceta bila drugaja.Vidno v parohodstve ne ostalosj ne buhalterov normaljnih ni ekonomistov.Glavnij buhalter toljko kopiruet otcet iz odnogo kvartala v drugoj.On sto,ne ponimaet sto tak delatj neljzia.Dohodi rastut...Smesno.Eto to ze samoe ,sto sravnivatj pesok i sahar.

aaaa

aaaa portretas
jus uzmokiekit algos zmonems paskui darykit pertvarka
VISI KOMENTARAI 4
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Kruiziniai laivai atsisveikino su Klaipėda
    Kruiziniai laivai atsisveikino su Klaipėda

    Paskutinio kruizinio laivo „Marco Polo“ apsilankymu penktadienį Klaipėdoje uždarytas 2018 m. kruizinių laivų turizmo sezonas. ...

    5
  • Gatvės lenktynes nutraukė lietus
    Gatvės lenktynes nutraukė lietus

    Šeštadienį Taikos prospekte, netoli prekybos centro "BIG", grėsmingai riaumojo motociklų ir automobilių varikliai, garsiai cypė padangos. Paskutinį kartą šiais metais vyko gatvės automobilių lenktynės, kurias užbaigti ...

    7
  • „Sodo diena“ suvienijo Priekulės bendruomenę
    „Sodo diena“ suvienijo Priekulės bendruomenę

    Šeštadienį Priekulės kultūros centre vyko sodo dienai paminėti skirtas renginys, kurio metu gyventojai įsigijo įmantrių veislių obelų ir paragavo 16 skirtingų rūšių obuolių. ...

    3
  • Kruiziniame terminale – audinės šou
    Kruiziniame terminale – audinės šou

    Klaipėdiečiai ir miesto svečiai visą pusdienį stebėjo Kruizinių laivų terminale apsigyvenusios kanadinės audinės kasdienybę. Laukinis žvėrelis, įsitaisęs po terminalo aikštės stendais, smaguriavo žvejų sugautomis žuvimis, šmiri...

    4
  • Keliautojams motociklu – pirmi išbandymai
    Keliautojams motociklu – pirmi išbandymai

    Klaipėdietį Aurimą Mockų ir televizijos laidų kūrėją, žurnalistą Rimą Bružą kaimyniniame Kaliningrado (Karaliaučiaus) krašte nustebino pasienyje išrikiuota karinė technika. Keliautojai penktadienio vakarą jau žadėjo leisti Var&s...

    7
  • Vidury gatvės išdygo duobė
    Vidury gatvės išdygo duobė

    Penktadienį ryte I.Kanto gatvės pradžioje atsirado ženklai, rodantys, kad gatve važiuoti nepavyks. Jos viduryje iškasta duobė bylojo apie čia atliekamus rimtus darbus. ...

    4
  • Skulptūrų parką gaubia paslaptys
    Skulptūrų parką gaubia paslaptys

    Vietinės rinktinės eilinis Vaclovas Šulcas lygiai prieš 70 metų mirė nukankintas saugumiečių skerdykloje – MVD Klaipėdos kalėjime. Kūnas užkastas be karsto tuometėse uostamiesčio kapinėse. Ir nors jo kapas per 30 metų sulygint...

    50
  • Vaiko bėrimas – po popietės lauke?
    Vaiko bėrimas – po popietės lauke?

    Dukros iš darželio pasiimti atvykusi klaipėdietė liko šokiruota išvydusi smarkiai išbertą trimetę. Mama įtaria, jog bėrimai ant dukros kūno atsirado po lauke praleistos popietės, mat tądien oro tarša lauke vir&scaro...

    10
  • Auksinis ruduo pajūryje baigėsi
    Auksinis ruduo pajūryje baigėsi

    Gerais orais iki šiol lepinusi gamta artėjančią savaitę pradeda tikrąjį, niūrųjį, vėluotąjį rudenį. Prognozuojamos žvarbios ir lietingos dienos. ...

    2
  • Kodėl savaitgaliais nedirba turizmo informacijos centrai?
    Kodėl savaitgaliais nedirba turizmo informacijos centrai?

    Sumanymas paskatinti domėtis savo kraštu, lankytis ir atokiose vietovėse, parsivežti iš ten magnetukų, kuriais galima sudėlioti Lietuvos žemėlapį, virto prekybos centrų akcijas primenančiu vajumi. Tačiau savaitgaliais, kai dirbantys ...

    6
Daugiau straipsnių