Malkų įlankoje – rimtų pertvarkų pradžia

Krovos verslo sąlygų gerinimas Malkų įlankoje apims ir Klaipėdos konteinerių terminalo pirso pertvarkymą.

Ilgą laiką šis pirsas, kur yra 127 ir 128 krantinės Klaipėdos uoste buvo bene intensyviausiai naudojamas. Visi uoste stebėdavosi, kai prie krantinės nedideliame plote intensyviai veikė konteinerių terminalas, o kartkartėmis būdavo iškraunama iš laivų ir sunki ratinė technika. Krantinės yra vienos sudėtingiausių uoste. Jos buvo pritaikytos krauti ne tik įvairiems kroviniams, pirmiausia konteineriams. Prie jų veikia ir ratinės technikos rampa.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija paskelbė konkursą šioms krantinėms pertvarkyti. Pirsas bus ne tik iš esmės atnaujintas, bet ir gerokai prailgintas - prie krantinės nr. 128 nuo 230 iki 260 metrų. Tai leis priimti iki 100 tūkst. tonų vandentalpos laivus. Planuojama, kad po rekonstrukcijos II etape prie naujų krantinių bus išgilinta iki 14 metrų. Toks gilinimas vyks po to, kai iki 14 metrų bus išgilinta pati malkų įlanka.

Taip pat planuojama rekonstruoti ir ratinės technikos rampą. Ji bus beveik 29 metrų darbinio pločio. Iš laivų švartuojamų prie šios rampos galės išriedėti ir įvairūs nestandartiniai sunkiasvoriai kroviniai.

Šiandien pagrindinis klausimas yra, kiek ilgai truks šio pirso pertvarkymo darbai. Buvo įvardintas dviejų metų laikotarpis. Bet tokie terminai krovos kompanijų netenkina. Stabdydamas dalį veiklos dvejus metus gali netekti ir dalies krovinių. Klaipėdos konteinerių terminalo vadovybė siekia, kad vykstant rekonstrukcijos darbams jai būtų sudarytos sąlygos kuo ilgiau naudotis krantine. Toks noras Klaipėdos uoste yra ne naujiena. Uosto krova intensyvėja, krovos kompanijų atstovų norai yra turėti naujesnes krantines su didesniais gyliais. Bet atnaujinimai turi vykti kuo mažiau pertraukiant krovos procesus.

Rekonstruoti 127 ir 128 krantines nebus taip paprasta. Jos yra netoli gyvenamųjų namų. Todėl polių kalimas tam tikru paros metu turės būti stabdomas. Numatyta, kad krantinės bus rekonstruojamos naudojantis statybine technika, kuri galės dirbti tiek nuo kranto, tiek nuo vandens. Sėkminga 127 ir 128 krantinių rekonstrukcija priklausys ir nuo to, kokio techninio pajėgumo rangovas laimės konkursą. Uosto direkcija norėtų, kad vykdyti rangos darbus į Klaipėdos uostą ateitų rimtos rangos kompanijos iš Vakarų Europos šalių. Tačiau be latvių ir lietuvių kompanijų krantinių statybos darbuose kitų rangovų kaip ir nėra. Rimtas užsienio kompanijas į uostą labiau traukia gilinimo darbai. 

Preliminari skaičiuojamoji krantinių pertvarkymo kaina, vertinant pagal įvairius variantus, įvardinta nuo 16 iki 22 mln. eurų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių