„Mikriukai“ pageidauja keleivius vežti pigiau - už 2 litus

Uostamiesčio savivaldybės parengtai viešojo transporto sistemos reformai besipriešinantys maršrutinių taksi atstovai davė atkirtį – jie pateikė pasiūlymą sumažinti bilietų kainas.

Bilietas – 2 litai

Pasiūlymą, adresuotą miesto tarybai, Klaipėdos merui Rimantui Taraškevičiui ir jo pavaduotojai Juditai Simonavičiūtei, pasirašė 11 maršrutų aptarnaujančių „mikriukų“ įmonių vadovai.

Jie prašo leisti dieną keleivius vežti už 2 litus, o naktį – už 2,5 lito. Dabar dieną važiuoti „mikriuku“ kainuoja 2,5 lito, o naktį nuo 1 iki 6 val. – 3,4 lito.

Maršrutinių taksi įmonių vadovai taip pat prašo kuo skubiau sukurti lengvatinius bilietus „mikriukuose“. Siekiama, kad neįgalieji, pensininkai, moksleiviai ir studentai jais galėtų važiuoti už pusantro lito.

Vežėjai kreipėsi į savivaldybę, nes ši nustato maršrutinių taksi bilietų kainas.

„Apie kainas kol kas nebuvo jokios kalbos. Diskutuojame tik dėl viešojo transporto sistemos koncepcijos. Nuo tada, kai ji buvo viešai paskelbta, gavome aštuonis maršrutinių taksi vežėjų pasiūlymus iš įvairių sferų. Visus juos reikia analizuoti, kviesti žmones kalbėtis, nes popierius juk nekalba“, - teigė uostamiesčio mero pavaduotoja Judita Simonavičiūtė.

Tačiau ji abejojo „mikriukininkų“ ketinimais mažinti bilietų kainas, nes reikia išanalizuoti jų pateiktas finansines ataskaitas.

„Aišku, jei nemoka mokesčių, ar važiuoja vogtu benzinu, tai gal ir galima vežti už litą. Bet visos kainos turi būti pagrįstos“, - tvirtino vicemerė, pridūrusi, jog iš maršrutinių taksi vežėjų gautus pasiūlymus žiniasklaidai plačiau komentuos tik penktadienį.

Mokėtų už 1 km

Maršrutinių taksi vežėjų norą mažinti bilietų kainas paskatino uostamiesčio savivaldybės planuojama viešojo transporto sistemos reforma. Numatyta, kad būtų skelbiami konkursai aptarnauti priemiestinius maršrutus – jais turėtų kursuoti tik „mikriukai“, o ne didieji autobusai. Konkurso esmė – išrinkti nugalėtoją, kuris pasiūlytų mažiausią 1 kilometro kainą. Tokiu būdu „mikriukai“ esą būtų integruoti į viešojo transporto sistemą, jiems mokant už nuvažiuotus kilometrus.

Įgyvendinus reformą, „mikriukai“ būtų beveik išstumti iš miesto centrinių gatvių. Jų paskirtis liktų tik privežti keleivius iš šalutinių gatvelių ir priemiesčių iki miesto magistralių.

Svarstoma, jog maršrutiniuose taksi ir didžiuosiuose autobusuose galiotų tie patys bilietai, tačiau kokia būtų jų kaina – kol kas neaišku.

Dar vienas reformos punktas – miestą suskirstyti zonomis, kuriose galiotų vienas bilietas, tačiau kitoje zonoje jau tektų pirkti antrąjį. Paprasčiau tariant, iš norint iš Vingio gatvės patekti į ligoninių miestelį reikėtų pirkti du viešojo transporto bilietus.

Reformos kaina – 400 tūkst. litų.

Apklausė gyventojus

Maršrutinių taksi vežėjai reikalauja nutraukti tolimesnį tokios pertvarkos kūrimą, nes ją įgyvendinus esą darbo netektų 300 žmonių, o biudžetas prarastų apie 2 mln. kasmet sumokamų mokesčių.

„Mikriukų“ įmonių vadovai paprašė savivaldybės juos įtraukti į darbo grupes, kuriose būtų sprendžiama, kaip aptarnauti priemiesčius.

Norėdami įtikinti savivaldybę, kad jos kuriama reforma yra nenaudinga žmonėms, maršrutinių taksi vežėjai atliko uostamiesčio gyventojų apklausą. Nuomonę pareiškė 3 tūkst. klaipėdiečių. Vos trys iš jų pasisakė už savivaldybės kuriamą viešojo transporto reformą, visi kiti yra įsitikinę, jog „mikriukai“ turi važiuoti tais maršrutais, kaip važiavę, tik galėtų mažėti bilietų kainos.


Šiame straipsnyje: mikroautobusaimikriukai

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Klaipėdos regionas formuos plėtros strategiją
    Klaipėdos regionas formuos plėtros strategiją

    Klaipėdos regiono savivaldybės formuos vieningą turizmo ir žemės ūkio sektorių viziją 2030 m. – pradedamas pusmetį truksiantis sektorių plėtros studijos rengimo procesas, kuris suformuos integralią Klaipėdos regiono turizmo ir žemės ...

  • Klaipėdos uosto direkcijos pelnas – 20 proc. didesnis
    Klaipėdos uosto direkcijos pelnas – 20 proc. didesnis

    Klaipėdos uosto rezultatai ir toliau viršija lūkesčius. 2018 m. sausio–birželio mėn. Klaipėdos uoste krauta 22,2 mln. t krovinių, tai 7,6 proc. arba 1 566,0 tūkst. t daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį. ...

    1
  • Spręs dėl „Klaipėdos energijos“ investicijų
    Spręs dėl „Klaipėdos energijos“ investicijų

    Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija penktadienio posėdyje turėtų suderinti šilumos tiekėjos „Klaipėdos energijos“ šių metų investicijas, kurių numatoma suma – 1,35 mln. eurų. ...

  • Pokyčiai Palangoje: „Laukinių vakarų salūne“ ribojama naktinė alkoholio prekyba
    Pokyčiai Palangoje: „Laukinių vakarų salūne“ ribojama naktinė alkoholio prekyba

    Palangos savivaldybės taryba ketvirtadienio posėdyje po ilgų diskusijų apribojo naktinę prekybą alkoholiu kurorto bare „Laukinių vakarų salūnas“. ...

    2
  • Klaipėdos paplūdimyje – tarptautinis futbolo turnyras
    Klaipėdos paplūdimyje – tarptautinis futbolo turnyras

    Tradicinis, šiemet mėgėjų jau aštuntąjį kartą Klaipėdoje rengiamas paplūdimio futbolo turnyras, įgavo tarptautinių varžybų statusą – jame pirmą kartą dalyvaus komanda iš užsienio. ...

  • Ar pakeis mėgėjai Kuršių marių žvejus?
    Ar pakeis mėgėjai Kuršių marių žvejus?

    Kuršių mariose gali nelikti žvejų verslininkų ir visa žvejyba būtų perduota į mėgėjų rankas. ...

  • Klaipėdos universiteto kuluaruose – kovos
    Klaipėdos universiteto kuluaruose – kovos

    Atimta Menų akademija, atsistatydinęs rektorius, nuolatinė įtampa dėl sujungimo su kita aukštąja mokykla, mažėjantis pirmakursių skaičius ir nerimas dėl kai kurių studijų programų perspektyvos – tokiomis nuotaikomis šiandien g...

  • Klaipėdiečiai nori gyventi saugiai
    Klaipėdiečiai nori gyventi saugiai

    Klaipėdiečiai vis didesnį dėmesį skiria saugumui gyvenamojoje aplinkoje užtikrinti. Daugiabučiuose namuose, kvartaluose steigiamos saugios kaimynystės grupės, rengiamos vaizdo stebėjimo kameros. Taip gyventojai prisideda prie saugaus miesto kūrimo. ...

    3
  • Susikibo dėl A. Ramanausko-Vanago atminimo įamžinimo Klaipėdoje
    Susikibo dėl A. Ramanausko-Vanago atminimo įamžinimo Klaipėdoje

    Adolfo Ramanausko-Vanago dukters pasiūlymu Klaipėdoje įamžinti jos tėvo atminimą patenkinti ne visi. Lietuvos rusų sąjungos atstovas Viačeslavas Titovas viešai išpeikė šią mintį pareikšdamas, kad pats A. Ramanauskas-Vana...

    126
  • Krūmeliai sukėlė klaipėdiečių aistras
    Krūmeliai sukėlė klaipėdiečių aistras

    Už nebaigtas genėti gyvatvores gyventojams sąskaitą išrašęs namo administratorius "Vitės valdos" įsiutino žmones. Jie kėlė klausimą, ar pusė apkirptų krūmų, kurie ir toliau želia, yra verti 121 euro. ...

    3
Daugiau straipsnių