„Mikriukai“ pageidauja keleivius vežti pigiau - už 2 litus

Uostamiesčio savivaldybės parengtai viešojo transporto sistemos reformai besipriešinantys maršrutinių taksi atstovai davė atkirtį – jie pateikė pasiūlymą sumažinti bilietų kainas.

Bilietas – 2 litai

Pasiūlymą, adresuotą miesto tarybai, Klaipėdos merui Rimantui Taraškevičiui ir jo pavaduotojai Juditai Simonavičiūtei, pasirašė 11 maršrutų aptarnaujančių „mikriukų“ įmonių vadovai.

Jie prašo leisti dieną keleivius vežti už 2 litus, o naktį – už 2,5 lito. Dabar dieną važiuoti „mikriuku“ kainuoja 2,5 lito, o naktį nuo 1 iki 6 val. – 3,4 lito.

Maršrutinių taksi įmonių vadovai taip pat prašo kuo skubiau sukurti lengvatinius bilietus „mikriukuose“. Siekiama, kad neįgalieji, pensininkai, moksleiviai ir studentai jais galėtų važiuoti už pusantro lito.

Vežėjai kreipėsi į savivaldybę, nes ši nustato maršrutinių taksi bilietų kainas.

„Apie kainas kol kas nebuvo jokios kalbos. Diskutuojame tik dėl viešojo transporto sistemos koncepcijos. Nuo tada, kai ji buvo viešai paskelbta, gavome aštuonis maršrutinių taksi vežėjų pasiūlymus iš įvairių sferų. Visus juos reikia analizuoti, kviesti žmones kalbėtis, nes popierius juk nekalba“, - teigė uostamiesčio mero pavaduotoja Judita Simonavičiūtė.

Tačiau ji abejojo „mikriukininkų“ ketinimais mažinti bilietų kainas, nes reikia išanalizuoti jų pateiktas finansines ataskaitas.

„Aišku, jei nemoka mokesčių, ar važiuoja vogtu benzinu, tai gal ir galima vežti už litą. Bet visos kainos turi būti pagrįstos“, - tvirtino vicemerė, pridūrusi, jog iš maršrutinių taksi vežėjų gautus pasiūlymus žiniasklaidai plačiau komentuos tik penktadienį.

Mokėtų už 1 km

Maršrutinių taksi vežėjų norą mažinti bilietų kainas paskatino uostamiesčio savivaldybės planuojama viešojo transporto sistemos reforma. Numatyta, kad būtų skelbiami konkursai aptarnauti priemiestinius maršrutus – jais turėtų kursuoti tik „mikriukai“, o ne didieji autobusai. Konkurso esmė – išrinkti nugalėtoją, kuris pasiūlytų mažiausią 1 kilometro kainą. Tokiu būdu „mikriukai“ esą būtų integruoti į viešojo transporto sistemą, jiems mokant už nuvažiuotus kilometrus.

Įgyvendinus reformą, „mikriukai“ būtų beveik išstumti iš miesto centrinių gatvių. Jų paskirtis liktų tik privežti keleivius iš šalutinių gatvelių ir priemiesčių iki miesto magistralių.

Svarstoma, jog maršrutiniuose taksi ir didžiuosiuose autobusuose galiotų tie patys bilietai, tačiau kokia būtų jų kaina – kol kas neaišku.

Dar vienas reformos punktas – miestą suskirstyti zonomis, kuriose galiotų vienas bilietas, tačiau kitoje zonoje jau tektų pirkti antrąjį. Paprasčiau tariant, iš norint iš Vingio gatvės patekti į ligoninių miestelį reikėtų pirkti du viešojo transporto bilietus.

Reformos kaina – 400 tūkst. litų.

Apklausė gyventojus

Maršrutinių taksi vežėjai reikalauja nutraukti tolimesnį tokios pertvarkos kūrimą, nes ją įgyvendinus esą darbo netektų 300 žmonių, o biudžetas prarastų apie 2 mln. kasmet sumokamų mokesčių.

„Mikriukų“ įmonių vadovai paprašė savivaldybės juos įtraukti į darbo grupes, kuriose būtų sprendžiama, kaip aptarnauti priemiesčius.

Norėdami įtikinti savivaldybę, kad jos kuriama reforma yra nenaudinga žmonėms, maršrutinių taksi vežėjai atliko uostamiesčio gyventojų apklausą. Nuomonę pareiškė 3 tūkst. klaipėdiečių. Vos trys iš jų pasisakė už savivaldybės kuriamą viešojo transporto reformą, visi kiti yra įsitikinę, jog „mikriukai“ turi važiuoti tais maršrutais, kaip važiavę, tik galėtų mažėti bilietų kainos.


Šiame straipsnyje: mikroautobusaimikriukai

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Klaipėda rengiasi įdiegti dviračių dalijimosi sistemą
    Klaipėda rengiasi įdiegti dviračių dalijimosi sistemą

    Jei viešųjų pirkimų procedūros neužtruks, antroje šių metų pusėje klaipėdiečiai ir miesto svečiai jau galės naudotis dviračių dalijimosi sistema. Pirminė idėja – mieste įdiegti dviračių stotelių tinklą. Vienoje stotel...

    1
  • Ieško pinigų muziejaus ekspozicijai
    Ieško pinigų muziejaus ekspozicijai

    Klaipėdos piliavietės šiaurinėje kurtinoje vykstančius statybos darbus planuojama užbaigti kitąmet. Šiuo metu sukama galvą, kaip gauti trūkstamą apie 200 tūkst. eurų sumą vidaus įrengimo darbams. ...

    1
  • Mokyklų direktoriai rotacijos idėją palaiko
    Mokyklų direktoriai rotacijos idėją palaiko

    Uostamiesčio švietimo įstaigų vadovai pritaria siekiams įteisinti mokyklų direktorių rotaciją. Tiesa, manoma, kad naują tvarką dar reikia tobulinti ir dėl to ketinama kreiptis į šalies valdžią. ...

    5
  • Įsigaliojo draudimas lipti ant Kuršių marių ledo
    Įsigaliojo draudimas lipti ant Kuršių marių ledo

    Priimtas Neringos savivaldybės administracijos direktorius įsakymas, kuriuo draudžiama lipti ant Kuršių marių ledo. Draudimas įsigalioja šiandien, sausio 23-iają, nuo 15 val. ...

    4
  • Aukcioną ministras norėtų privatizuoti
    Aukcioną ministras norėtų privatizuoti

    Gavęs ES paramą Klaipėdos žuvininkystės produktų aukcionas atsidūrė nepavydėtinoje situacijoje – jo ekonominė padėtis ne gerėja, o blogėja. ...

  • Herkaus Manto gatvė susiaurės
    Herkaus Manto gatvė susiaurės

    Netrukus naujomis spalvomis nušvisiantis geležinkelio viadukas virš Herkaus Manto gatvės bus atnaujintas ir viršuje, ir apačioje. Remonto darbai pareikalaus klaipėdiečių kantrybės, mat dėl jų teks apriboti eismą po juo esančia p...

    5
  • Uostamiesčiui – aplinkos ministro dėmesys
    Uostamiesčiui – aplinkos ministro dėmesys

    Klaipėdoje išrinkto Seimo nario Dainiaus Kepenio iniciatyva penktadienį uostamiestyje viešėjęs aplinkos ministras Kęstutis Navickas domėjosi uostamiestyje veikiančių įmonių darbu, numatoma jų plėtra. Tarp gausybės ministro ir klaip...

  • Narų laivą Klaipėdai statys estai
    Narų laivą Klaipėdai statys estai

    Uosto direkcija užsakė pastatyti naują narų laivą, nes dabar naudojamas vienas iš laivų jau yra moraliai pasenęs. ...

    5
  • Gelbės skęstančias Lėbartų kapines
    Gelbės skęstančias Lėbartų kapines

    Dėl atlydžio pažliugęs gruntas ir nesiliaujantis lietus į paniką varo mirusiuosius laidojančius klaipėdiečius. Kapines apžiūrėję miesto vadovai konstatavo, kad susidariusią padėtį reikia taisyti ir pažadėjo, kad iki pavasario kapinėse bus im...

    3
  • Klaipėdiečiai traukė į „Uodo“ šeimos turgelį
    Klaipėdiečiai traukė į „Uodo“ šeimos turgelį

    Sekmadienį į pajūrį atkeliavo turgus, kvietęs gyventojus pirkti, parduoti, mainyti savo šeimos turtus, bendrauti ir pramogauti. Nemenko susidomėjimo sulaukęs renginys žmonėms tapo puikia proga atsikratyti nebenaudojamais, namuose pernelyg ilgai...

    2
Daugiau straipsnių