- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pastarąjį pusmetį apie Klaipėdos uostą išpilta tiek neigiamos informacijos, kiek jos nebuvo per nuo nepriklausomos Lietuvos atkūrimo, išskyrus gal tik Eugenijaus Gentvilo vadovavimo uostui laiką.
Skalpuojamas jūrinis verslas
Tai išprovokavo kelios aplinkybės: rengiamas uosto bendrasis planas, kuriame numatoma išorinio uosto plėtra. Buvusio Uosto direkcijos vadovo Arvydo Vaitkaus dalyvavimas Klaipėdos miesto mero rinkimuose. Taip pat, kaip mano dalis jūrinės bendruomenės atstovų, yra dirbtinai organizuotas „dramblio darymas iš musės“ naudojantis Rusijos ar Baltarusijos grėsmių baubais.
Keičiantis Lietuvos prezidentui, dalis žmonių nuogąstauja, kad gali didėti Rusijos įtaka. Bandoma įžvelgti per jūros ir laivybos verslą kylančias grėsmes. Skalpuojamas jūrinis verslas, kuris mažoje Klaipėdos uosto rinkoje negali išsilaikyti, todėl ieško užsakovų Kaliningrado, Rygos ir kituose uostuose. Bet Rusijoje neva negalima gauti užsakymų nesusidūrus su Federaline saugumo tarnyba, kuri yra KGB patirties perėmėja.
Tai galima pasakyti apie jau kelis dešimtmečius Lietuvoje gyvenančių, verslą čia susikūrusių klaipėdiečių rusiškomis pavardėmis paviešinti mokesčių mokėtojų pinigais apmokamos žiniasklaidos tyrime.
Ar tai tyrimas dar galima suabejoti, nes medžiaga apie uostą ir su juo susietus verslininkus labiau panaši ne į žurnalistų surinktą, o į specialiųjų tarnybų dozuojamą informaciją? Kam tokia vien prielaidomis parengta informacija pateikta kaip tik šiuo metu? Greičiausiai tai yra tam tikra „nuoroda“ naujam Prezidentui ir būsimam premjerui neturėti reikalų su Rusija.
Trūksta tikrumo
Kita vertus, jau yra išbandytas būdas, kai kam nors „prispausti“ užtenka „prasukti“ kompaniją per mokesčių mokėtojų pinigais išlaikomą žiniasklaidą į kurią reaguojama. Jog po prielaidomis paremtos medžiagos apie Klaipėdos miesto mero rinkimų kompaniją buvo atleistas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas A.Vaitkus.
Jo atleidimo iš darbo istorija iki šiol sukelia daug vertinimų ir kalbų jūrinėje bendruomenėje. Praėjusią savaitę į Klaipėdą atvykęs susisiekimo ministras Rokas Masiulis nesiėmė nieko komentuoti. Panašu, kad trūksta tikrumo dėl to, ar iš tiesų teisingai buvo atleistas A.Vaitkus.
Pats A.Vaitkus ir teisme, ir viešai įvardino, kad Uosto direkcijos valdybos protokolo sprendimas, kuris turėjęs įtakos jo atleidimui, buvęs suklastotas. Jei iš tiesų yra taip, tai pasitikėjimas Uosto direkcijos valdyba ir ministro sprendimu atleisti A.Vaitkų gerokai susiūbuoja.
Bet viską lems teismo sprendimas. Jis Vilniaus apygardos teisme dėl A.Vaitkaus atleidimo turi būti skelbiamas šią savaitę.
Prieš uostą – išgalvotais teiginiais
Minėtame informacijos sraute, kuris nukreiptas prieš klaipėdiečius su rusiškomis pavardėmis, keistokai atrodo per elektroninius paštus platinama Lietuvos piliečiu save įvardinusio Vincento Sako kūrinys pavadintas „Giliavandenio afera“.
Jis skelbiamas ir internetiniuose portaluose „Ekspertai.eu,“ „LDiena.lt“, kur pavadintas „Klaipėdos uostas yra Klaipėdos piliečių nuosavybė, o ne asmeninis valdžiagyvių lovys“. Šie portalai priskiriami geltonajai, rusišką propagandą skleidžiančiai žiniasklaidai.
Viešojoje erdvėje figūruojantis, kaip nepriklausomos mitybos ir kulinarijos ekspertas V.Sakas „į šuns dienas deda“ A.Vaitkų netgi „iš piršto laužtais“ argumentais. Anot V.Sako, neva „buvę komunistai G.Kirkilas ir A.Butkevičius pavedę A.Vaitkui įsteigti viešąją įstaigą „Klaipėdos uostas“, kad perimtų iš Klaipėdos miesto savivaldybės piliečių didžiausias Lietuvos pinigines įplaukas“.
Straipsnyje V.Sakas viską išvartė taip, kad atrodytų, jog Klaipėdos uostą valdo „gobšių sukčių kompanija“. Bet nepaisant to nurodyta ir tai, kad Lietuvos valstybė iš uosto pastaraisiais metais gavo pinigų. Dėl išorinio uosto sudėliota, kad patys uosto kompanijų vadovai jį visais įmanomais būdais stabdę. Didžiausiu argumentu tapę „Klaipėdos Smeltės“ konteineriniai laivai, kurie įrodę, kad dabartinis uostas ir taip galintis priimti didelius laivus ir nereikia jokio išorinio uosto.
Perskaičius V.Sako straipsnį, susidaro įspūdis, kad Klaipėdoje blogos esančios visos uosto kompanijos, kurias valdo arba savininkais yra asmenys su rusiškomis pavardėmis. Įvardinta, kad netgi Centrinis Klaipėdos terminalas priklausantis Rusijai. Gal dėl to, kad į valdančio koncerno savininkės pavardė kažkada buvusi rusiška? Kliūva ir jūrų krovos kompanijų asociacijai, kuri esanti sukurta dėl neaiškių tikslų. Įvardinti uoste atlikti neva technologiniai diversiniai projektai dėl gilinimo ir uosto vartų pertvarkymo. Ir išorinis uostas neva esantis sumanytas tam, kad milijonai saugiai nuskęstų „gudručių kišenėse“, tarp kurių paminėtos konkrečios Seimo narių, Uosto direkcijos darbuotojų, verslininkų, net Klaipėdos mero pavardės.
Bendrame puolimo prieš uostą žinių sraute „kreivomis lentomis sukaltas“ V.Sako straipsnis nebeatrodo niekalas. Tai yra tarsi vienos gijos šaka, kurios tikslas apjuodinti tarp rytinės Baltijos uostų vis dar geriausiai dirbantį, Baltarusijos tranzitą išlaikantį Klaipėdos uostą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šalia „Gilijos“ pradinės mokyklos – sporto aikštynas
Už pusę milijono eurų iš miesto biudžeto šalia „Gilijos“ pradinės mokyklos įrengtas naujas sporto aikštynas. Iki tol šioje daugiau nei pusantro hektaro užimančioje mokyklos teritorijoje dažniausiai telkšo...
-
Automobilių stovėjimo aikštelės neįgaliojo vietoje – duobė
Baltijos prospekte prie parduotuvės esančioje automobilių stovėjimo aikštelėje, neįgaliesiems skirtoje vietoje – duobė. Dėl kokių priežasčių ji galėjo atsirasti, nežinoma, tačiau dėl to į parduotuvę atvykę negalią turintys klie...
-
Klaipėdos darbo inspekcijos vadovui – ieškinys
Prokuratūra iš Kretingos rajono savivaldybės tarybos nario Vytauto Ročio, einančio ir Valstybinės darbo inspekcijos Klaipėdos teritorinio skyriaus vadovo pareigas, siekia priteisti per 10 tūkst. eurų. Įtariama, kad tokia suma nepagrįstai panau...
-
Bendruomeniškiausios Lietuvos seniūnijos titulas – Priekulei
Respublikinio bendruomenių konkurso „Bendruomenė – Švyturys 2023 – kelias į sėkmę“ apdovanojimuose nuskambėjo ir Klaipėdos rajono vardas. Priekulės seniūnija su bendruomenėmis, nevyriausybinėmis organizacijomis ir kult...
-
Naujosios Uosto ir Danės gatvių sankryžoje – ribojimai dėl statybos darbų
Naujosios Uosto ir Danės gatvių sankryžoje – laikinai ribojamas eismas. Čia vykdomi vandentiekio ir buitinių nuotekų tinklų statybos darbai. Nors buvo planuota iki balandžio 26-osios šiuos darbus užbaigti, dėl nenumatytų aplinkybių to ...
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Po rietenų dėl automobiliais užgrūstų kiemų – atsakas: lopšelis-darželis aikštelės neatvers1
Baltijos prospekte daugiabučių gyventojai piktinasi, esą šalia esantis lopšelis-darželis turi didelę stovėjimo aikštelę, tačiau draudžia joje vaikų tėvams statyti mašinas. Automobiliai paliekami daugiabučių kiemuose, o ...
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje3
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų17
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo8
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...