Naujojoje perkėloje – intensyvūs pertvarkymai

Jau šiuo metu vykstanti Naujosios Smiltynės perkėlos rekonstrukcija ateityje iš esmės pakeis transporto judėjimo per šį mazgą schemą.

Keltuose platins rampas

„Smiltynės perkėla” rengiasi pertvarkyti Naujojoje Smiltynės perkėloje kursuojančius keltus „Neringa”, „Baltija” ir „Žalgiris”.

Keltuose iš esmės bus keičiama įvažiavimo į juos schema. Numatyta, kad ateityje automobilių srautas į keltus ir iš jų vienu metu judės dviem eilėmis. Įvažiavimą reguliuos pačiuose keltuose įrengti šviesoforai.

Keltuose bus įrengiamos naujos rampos. Jos nuo dabartinio 4,2 metrų praplatės iki 8 metrų. 

Keltai vienu metu galės priimti du sunkvežimius, kurių bendroji masė iki 50 tonų arba vieną sveriantį iki 50 tonų. Dabar keltai gali priimti iki 25 tonų sveriantį sunkvežimį.

Atliekant keltų rekonstrukciją tiek jų laivapriekyje, tiek laivagalyje vietoje dalies denių apvadų ir senųjų rampų bus įmontuojamos naujos konstrukcijos nuleidžiamos rampos.

Keltų rekonstrukcija bus atliekama pagal Vakarų laivų gamyklos inžinierių bendrovės parengtą keltų pertvarkymo projektą.

Paraleliai keltuose bus pertvarkomos rampų valdymo, apšvietimo, eismo srautų reguliavimo, švartavimo įrenginių sistemos.

Planuose – ir keltų keitimas

Planuojama, kad keltų pertvarkymas prasidės atsižvelgiant į Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos keliais etapais numatytą 76 ir 79 krantinių žemyninėje dalyje bei 153 ir 156 krantinių Smiltynėje rekonstrukciją.

Kai Uosto direkcija pasirašys šių krantinių rekonstrukcijos sutartį „Smiltynės perkėla” ketina duoti startą savo keltų pertvarkymui. Keltai bus keliami į doką.

Šiuo metu vyksta šių keltų pertvarkymo rangos darbų konkursas.

Vienu metu planuojama pertvarkyti ne daugiau kaip vieną keltą. Dėl didelio automobilių srauto į Kuršių neriją keltų pertvarkymas nevyks intensyviausiu apkrovimo laikotarpiu nuo gegužės 1 d. iki rugsėjo 1 d.

Iš Naujosios Smiltynės perkėlos kursuojantys keltai „Neringa”, „Baltija” ir „Žalgiris” yra statyti atitinkamai 2004, 2005 ir 2009 metais. „Smiltynės perkėlos” veiklos strategijoje jau yra sudėlioti šių keltų atnaujinimo terminai - atitinkamai 2024, 2025 ir 2027 metai.

Iki tol „Smiltynės perkėla” pagal strategiją planuoja šiais metais pakeisti keltą „Kintai”, kuris statytas net 1977 metais. Iki 2022 metų planuojama keisti ir keltą „Nida”, kuris statytas 2006 metais.

Krantinės prastos būklės

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija yra parengusi krantinių 76, 79, 153 ir 156 rekonstrukcijos projektus. Pirmu etapu planuojama rekonstruoti į uosto vartų pusę esančių 76 ir 156 krantinių jungtį. 

Šiuo metu visos yra susidėvėjusios, neleidžia sklandžiai ir saugiai įvažiuoti į keltus autobusams bei kitiems automobiliams, kyla daug eksploatacinių problemų. Atmušimo įrenginiai krantinėse yra prasti, pačių krantinių išvaizda nėra gera - jos konstrukcijos aprūdijusios.

Apie prastą krantinių būklę yra konstatavusios uoste veikiančios krantinių ekspertinės bendrovės.

Po rekonstrukcijos krantinėse planuojama įrengti reguliuojamas pantonines plaukiojančias rampas. Prie krantinių bus beveik 6 metrų gylis.

Baigiantis 2018 metams Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija skelbė krantinių 76, 79, 153, 156 rekonstravimo, įrengiant reguliuojamas rampas statybos darbų konkursą. Sutartis dėl šių darbų dar nepasirašyta.

Pertvarkymai žemyninėje dalyje

Šiuo metu vyksta ir privažiavimo į keltus nuo žemyninės dalies pertvarkymas taip, kad vienu metu į juos automobiliai galėtų važiuoti dvejomis eilėmis.

Prieš keltus bus 12 juostų, kurios galė sutalpinti iki 140 automobilių. Dabar telpa iki 65 automobilių. Prie Centrinio Klaipėdos terminalo bus įrengta ir speciali autobusų sustojimo aikštelė.

Pradinė darbų vertė 1,1 mln. eurų. Jie bus baigti iki šių metų intensyviojo laivybos sezono pradžios. Po to prasidės krantinių, tiltelių ir keltų rekonstrukcija.

Ateityje Naujosios Smiltynės perkėlos žemyninėje dalyje planuojama pertvarkyti ir administracinį pastatą dalį vietos skiriant keleiviams aptarnauti.

Vietoje seno pastato atsiras keleivių aptarnavimo centras, biurai. Kelerius metus truksianti Naujosios perkėlos rekonstrukcija bus atlikta iš „Smiltynės perkėlos“ lėšų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

M1 Abrams

M1 Abrams portretas
Labai gerai!

Va taip

Va taip portretas
O kas ten eidavo prie tų marių per siaurą tarpelį koks 20 metrų. Tik žvejai, kurie palikdavo krūvas šiukšlių. Priėjimai prie marių turi būti, bet tvarkingi ir kultūringi.

Pastebėjimas

Pastebėjimas portretas
Nei jokie NEW Vasiukai - realus projektas ir realūs darbai. Uostas dirba, stengiasi, kad miestui būtų geriau. Nori to ar nenori, bet žmones į neringą reikės kelti. Nebent būtų pastatytas tiltas.
VISI KOMENTARAI 9

Galerijos

Daugiau straipsnių