Nelegalūs vežėjai uostamiestyje – visų bėda

Jokių mokesčių nemokantys vežėjai bado akis ir paprastiems klaipėdiečiams. Teisėsaugos pareigūnai, kuriems ne kartą skųstasi tokia veikla, kol kas bejėgiai sutramdyti keleivius vagiančius nelegalus.

Jokių mokesčių nemokantys vežėjai bado akis ir paprastiems klaipėdiečiams. Teisėsaugos pareigūnai, kuriems ne kartą skųstasi tokia veikla, kol kas bejėgiai sutramdyti keleivius vagiančius nelegalus.

Pastebi ir keleiviai

Klaipėdietė Virginija teigė negalinti atsistebėti ne mažiau nei porą dešimtmečių besitęsiančia netvarka. Dituvoje sodą turinti moteris tikino kaskart matanti tą patį vaizdą.
Prie stotelės Taikos prospekto pabaigoje, kur sustoja į sodus vežantis autobusas, likus vos minutei iki jam atvažiuojant, stabteli keli lengvieji automobiliai, talpinantys septynis žmones. Kiekvienas jų paima tiek keleivių, kiek gali.

Didiesiems autobusams lieka tik tie, kas turi teisę važiuoti su nuolaida arba gabenasi sunkius nešulius.

Nelegalūs vežėjai, pasak moters, lyg tranai susirenka visą grietinėlę, o valdiški autobusai lyg našlaičiai lesa tik trupinius.

Taip metų metus keleivius iš valdiškų autobusų vagia vairuotojai, važinėjantys tais pačiais automobiliais, jų valstybinius numerius moteris yra užsirašiusi.
Virginija pasakojo ne kartą klaususi žmonių, kurie dažniausiai į sodą važiuoja „dušmanais“ vadinamų vairuotojų mašinomis, kodėl jie renkasi tokią kelionę.
„Kam mokėti valstybei? Geriau – žmogui“, – toks atsakymas tiesiog pribloškė moterį.

Taksistus pavyko sutramdyti

Ši situacija nėra jokia naujiena nei Klaipėdos autobusų parko vadovei Jelizavetai Daugininkienei, nei viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" direktoriui Gintarui Neniškiui. Abu jie tikino bandę kovoti su nelegalais, tačiau kol kas šią kovą laimi tie, kas nemoka mokesčių.

Keleivinio transporto kontrolę vykdančios įmonės darbuotojai yra ne kartą fotografavę ir filmavę nelegalius vežėjus. Duomenis apie šiuos asmenis jie yra perdavę Mokesčių inspekcijai.

„Autobusų, važiuojančių į sodus, maršrutus organizuoja savivaldybė, o gaunamų už parduotus bilietus pinigų dažnai neužtenka važiavimo sąnaudoms padengti. Savivaldybė skirdavo dotaciją maršrutams išlaikyti. Todėl tie, kas nelegaliai veža keleivius, daro žalą ne tik šalies, bet ir miesto biudžetui“, – aiškino G.Neniškis.

Prieš kelerius metus į sodus keleivius vežioti buvo įpratę taksistai. Kadangi "Klaipėdos keleivinio transporto" darbuotojai gali juos kontroliuoti, tokius taksistus nutvėrė ir skyrė nemenkas baudas.

Kadangi sutramdyti taksistus pasisekė ne iškart, kai kurie jų buvo įkliuvę pakartotinai ir gavo tūkstantį litų siekusias baudas.

Galiausiai "Klaipėdos keleivinio transporto" darbuotojai pasiekė, kad licencijuojama veikla užsidirbantys asmenys autobusų keleivių nebeveža. Baudomis, veiklos stabdymu ir kitomis radikaliomis priemonėmis pasiekta, kad taksistai šios veiklos atsisakė.

Nuskriaudė ir sodininkus

Tačiau neteisėtai dirbantys vairuotojai rado kitų būdų, kaip pelnytis nemokant jokių mokesčių.

„Mūsų valstybėje yra ne viena įstaiga, kuri galėtų domėtis šiais dalykais, bet bėda ta, kad čia reikėtų taikyti nusikalstamos veiklos modelį. Mes esame informavę visas įmanomas tarnybas. Kol kas jaučiamės bejėgiai, – konstatavo G.Neniškis. – Nors jau pastebime, kad anksčiau tokių nelegalų būdavo daugiau, jie veždavo autobusėliais. Pasikeitus įstatymui, daugiau nei 8 keleivių vietas turintys autobusai turi būti licencijuojami. Taigi šie žmonės sugalvojo kitų būdų. Dabar naudojami automobiliai, kuriais galima vežti septynis keleivius, o vairuotojai tvirtina viso labo pavėžėję draugus. Čia jau yra įstatymų netobulumai. Tą klausimą vieną kartą reikėtų išspręsti. Jei valstybė yra pasišovusi kovoti su šešėline ekonomika, tai šis dalykas yra ypač rėžiantis akį ir lengvai susekamas.“

G.Neniškis pasakojo, kad nelegalių vežėjų įžūlumas buvo viena priežasčių, kodėl į sodus važiuojančių autobusų stotelė buvo perkelta atokiau. Jie buvo įsitaisę sustoti greta esančioje automobilių aikštelėje ir iš čia vilioti keleivius. Dabar nelegalai tai daro gudriau, tačiau nugraibyti nuo torto grietinėlės minties neatsisako.

Išeitis – griežtos baudos

Klaipėdos autobusų parko vadovė J.Daugininkienė tikino vos prieš porą dienų pati stebėjusi, kaip nelegalūs vežėjai susirenka keleivius stotelėse Statybininkų prospekte. Ji yra įsitikinusi, jog panaikinus šias stoteles čia nebesustotų ir nelegalai.

„Keista, kad mūsų žmonės remia mokesčių nemokančius asmenis. Negi jie nesupranta, jog pašalpos, išmokos, lengvatos – visa tai gaunama iš mūsų visų sumokėtų mokesčių. Nenustebčiau, jei paaiškėtų, kad tie nelegalai oficialiai deklaruoja esantys bedarbiai ir ne tik nemoka mokesčių, bet dar ir pašalpas gauna. Kita vertus, keista ir tai, jog keleiviai nesuvokia, kad patys rizikuoja savo sveikata. Autobuso avarijos metu nebūna tokių baisių sužalojimų, kokių patiria lengvuoju automobiliu važiuojantys žmonės“, – piktinosi J.Daugininkienė.

Moteriai yra tekę semtis darbo patirties užsienio valstybėse. Ji prisiminė, kaip nustebo prancūzai, kai ji paklausė apie nelegalius vežėjus. Panašių dalykų ten niekas net nebeįsivaizduoja. Sankcijos už neteisėtą veiklą, mokesčių nemokėjimą yra tokios griežtos, kad nepaklusti įstatymui neateina į galvą.

„Mes visi matome, kad karalius yra nuogas, bet niekas nesikeičia. Kol kas pas mus visiems gaila nelegalų, jiems skiria viso labo įspėjimus. O tų, kurie dirba teisėtai ir sumoka ne tik algas darbuotojams, bet ir mokesčius valstybei, negaila. Mano įsitikinimu, savivaldybė, dotuodama tokius maršrutus, iš tiesų remia nelegalus. Baudos turi būti tokios, kad neteisėtai dirbantiesiems neapsimokėtų tokia veikla“, – pasipiktinimo neslėpė J.Daugininkienė.
 



NAUJAUSI KOMENTARAI

kartena

kartena portretas
Nesupratau kodėl taksistams neleidžiama į sodus vežti keleivių?

Audronė kita

Audronė kita portretas
Pakontroliuokite legalius vairuotojus, kurie keleiviams neduoda bilieto. Tada ir maršrutai apsimokės. Rašau apie maršrutą 17.20 Gargždai per Dovilus.

xxxx

xxxx portretas
nesvarbu einam zudyti sernus visi kartu!!!!
VISI KOMENTARAI 9

Galerijos

Daugiau straipsnių