Palangos oro uosto gaivinimo idėja slopsta?

Prieš du mėnesius prabilta apie galimybę Palangos oro uoste atidaryti naujas skrydžių linijas. Oro uosto gaivinimo idėjos kol kas sklando ore.

Lygiai prieš du mėnesius susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas į uostamiestį atvežė idėją, kaip paskatinti turistų srautus į pajūrio regioną per Palangos oro uostą. Kalbėta, kad per metus trijose naujose linijose į Palangos oro uostą galėtų atskristi 30-50 tūkst. keleivių.

Manoma, kad tai valstybės biudžetą papildytų 10-20 milijonų litų per metus. Paskaičiuota, jog sumažinus tarifus, uosto gaivinimui reikėtų trijų milijonų litų iš kaimyninių savivaldybių. Klaipėdos miestui Palangos oro uosto paramos projektas kainuotų 1 milijoną. Jau tuomet uostamiesčio politikai pareiškė, kad oro uostų vystymas ne savivaldybių funkcija. Iš to didžiausią naudą esą gaus verslas, todėl neabejotinai jo atstovai turėtų prie to prisidėti.

Klaipėdos prekybos pramonės ir amatų rūmų vadovas siūlė vieną iš skrydžių krypčių, kad ir į Hamburgą,  paskelbti strategine ir tokiu būdu tai finansuotų valstybė.

Tačiau praėjo du mėnesiai ir Palangos oro uosto gaivinimo idėja nutilo.

„Projektas neįsisuko pilna apimtimi. Kodėl? Būtų ilga diskusija. 5-6 savivaldybių nuomonė šiuo klausimu sutapo, išskyrus žinoma, Palangos savivaldybę, kuri labiausiai pajaustų tą tiesioginį investicijų rezultatą. Jie dar nepraradę optimizmo, jo nepraradę esame ir mes. Ir nors buvo nemažai diskusijų, tačiau konkretaus projekto nėra iki šiol. Mes tos idėjos neatmetame, tai labai svarbu regionui. Tačiau dedant ant svarstyklių finansinius įsipareigojimus ir realią konkrečią naudą, deja, jie nėra lygiaverčiai. Atsiradus daugiau oro linijų Palangos oro uoste ir padidėjus keleivių srautui, tiesioginių įplaukų į Klaipėdos biudžetą nebus“, – apie Palangos oro uosto gaivinimą kalbėjo Klaipėdos meras V.Grubliauskas.

„Yra žiauri konkurencija. Kiekvienos oro linijų bendrovės atėjimas į naują oro uostą kainuoja dideles lėšas. Jie patys atlieka tyrimus ir skaičiuoja, ar jiems apsimoka. Šiuo metus mes dalyvaujame Pietų Baltijos projekte – kai kurie Švedijos, Bornholmo salos, Ščecino oro uostai, jie tokio pat lygio, kaip ir mes, regioniniai, pervežantys panašų kiekį keleivių – nuo 100 tūkst. iki 200 tūkst. Jie susiduria lygiai su tomis pačiomis problemomis, kaip ir mes. Švedų oro uostai į rėmėjus įtraukia savivaldybes. Mes dirbame labai aktyviai ir intensyviai, dalyvaujame parodose. Mūsų atveju paskaičiuotas kiekvienos skrydžių krypties atsiperkamumas, ir tas procentas pas mus yra mažas. Mes labai stengiamės, dirbame, prašome visų bendro įsiliejimo, kad pritrauktume naujas skrydžių kryptis į regioną“, –  susitikime su Klaipėdos verslininkais kalbėjo Palangos oro uosto direktorė Jolanta Jucevičiūtė.


Šiame straipsnyje: Palangos oro uostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Jurininkas ir emigranta

Jurininkas ir emigranta portretas
Palangos oro uostu dauguma naudojasi verslininkai, jurininkai (klaipeda) ir gerai uzdirbantis emigrantai. Ir tikrai labai mazas % turistu. Reikia pazymet kad biletai gana brangus SAS avialinijos i copenhaga. Realia kryptis kuri butu naudinga tai i Hamburga ir Amsterdama kas veiktu kaip susiekimas su milziniskais oro uostais tolimems skridziams. Taciau viena is dydziausiu oro uosto problemu tai kad iki siol nero normalaus autobuso is oro uosto kad vaziotu marsrutu Oro uostas - palanga - klaipeda.

C

C portretas
reiketu pradeti nuo visu laiku Lietuvos populiariausio reiso- i Londona ! Paleidus toki reisusa, uostastas iskart atsigautu.

dk

dk portretas
Pritariu dalinai 1-am. Skrydziai i Hamburga labai reikalingi. Kol buvo avialinijos "Lietuva" lektuvai skrisdavo dukart dienoje ir budavo pilni. Juk Klaipeda ir Hamburga sieja tamprus rysiai o dabar i toki svarbu miesta is Palangos jau seniai nebegalima nuskristi. Ir del oro uosto autobuso pritariu. Nuvaziuoti i Klaipeda problema jei niekas neatvaziuoja pasitikti nes ne visada imanoma draugus trukdyti. Na o Kopenhaga aisku labai svarbi nes Kopenhaga o ne Hamburgas yra didziulis tranzitinis oro uostas. Gerai nors SAS skrenda i Palanga o kitaip butu visiska Klaipedos izoliacija nuo pasaulio.
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

Daugiau straipsnių