Po vilkikų antplūdžio – galvosūkiai

Uostamiesčio transporto srautų sistemai patyrus fiasko, kai antradienio vakarą šimtai vilkikų paralyžiavo eismą Klaipėdoje, susizgribta aiškintis ką daryti, kad tokios situacijos nepasikartotų.

Viena gatve – 500 vilkikų

Didžiausia automobilių spūstis buvo susidariusi Baltijos prospekte.

Nuo pat uostamiesčio prieigų iki Centrinio Klaipėdos terminalo buvo nutįsusi 500 vilkikų eilė.

Sunkiasvorė technika ne tik užtvėrė eismą pačiu Baltijos prospektu, bet ir padalijo miestą perpus, stabdydama bet kokį transporto srautų judėjimą šį prospektą kertančiomis gatvėmis.

Viena pagrindinių priežasčių – laivybą uoste sustabdžiusi smarki audra.

Beveik dvi paras uostas merdėjo dėl škvalinio vėjo, nuo sekmadienio popietės iki antradienio ryto į atvirą jūrą negalėjo išplaukti keltai, tad vilkikai su savo kroviniais į krovinių terminalą pajudėjo vos tik buvo atnaujinta laivyba.

Pagal grafiką keltai kiekvieną dieną išplaukia vėlai vakare.

"Reikia pripažinti, kad situacija buvo ekstremali. Klaipėdiečiai turėjo didelių nepatogumų. Jau aišku, jog vienu metu į Centrinį Klaipėdos terminalą pajudėjo neįprasti automobilių srautai, o kodėl mes su jais nesusitvarkėme, reikia aiškintis. Tuo pat metu mieste savaime buvo vakarinio piko metas, tad tiek įvažiuojantiesiems, tiek išvažiuojantiesiems iš miesto buvo labai sudėtinga", – situaciją komentavo Klaipėdos vicemerė Judita Simonavičiūtė.

Kurs algoritmus

Paaiškėjo, kad vilkikų eilę galutinai sustabdė vienas sugedęs vilkikas.

Jį aplenkti ne kiekvienam pasisekė, nes vilkikai į žiedines sankryžas lindo iš karto po kelis.

Vienu metu eismą stabdė ne tik uosto link, į keltą, skubančių vilkikų srautas, tokia pat eilė vilkikų nusidriekė ir iš "Klaipėdos Smeltės" terminalo.

Negali keli vilkikai vienu metu suvažiuoti į žiedą.

"Policija patvirtino, kad taip yra pažeidinėjamos kelių eismo taisyklės. Negali keli vilkikai vienu metu suvažiuoti į žiedą. Situaciją aptarėme su visomis tarnybomis ir aiškinamės, ko reikėtų imtis. Visos institucijos sutarė, jog reikia sukurti tam tikrus algoritmus, pagal kuriuos teks elgtis susiklosčius tokioms situacijoms. Policija taip pat turėtų apie tokias situacijas sužinoti ne po įvykio, o prieš. Turi būti perspėta, kad kiti vairuotojai rinktųsi kitus kelius", – pastebėjo J.Simonavičiūtė.

Nutarta diegti centrinių gatvių ir sankryžų vaizdo stebėjimo sistemą, kuri padėtų situaciją sekti realiu laiku.

"Prie to žadėjo prisidėti ir uosto kompanijos, tačiau tai nebus toks greitas sprendimas. Teks pereiti viešųjų pirkimų sistemą", – tikino J.Simonavičiūtė.

Tarp pasiūlymų – specialių aikštelių vilkikams atsiradimas.

"Nebūtina statyti, galima išnuomoti, kai prireikia. Bet tokiose situacijose negali šimtai vilkikų vienu metu išriedėti į miesto gatves", – pastebėjo J.Simonavičiūtė.

Į degalinę – vinječių

Pasirodo, kad iki šiol vilkikų vairuotojai, išvažiavę iš keltų, stodavo pirmojoje pakeliui pasitaikiusioje degalinėje pirkti vinječių, lyg kelių naudotojo mokesčio nebūtų įmanoma įsigyti kitur.

"Sutarėme, kad tuo jie galės apsirūpinti uosto teritorijoje ar bent jau kelte. Mes turime tris ištisines gatves, o išvažiavimo kelią iš miesto šiuo metu turime vieną. Prognozuoti, kad tai nepasikartos, labai sunku", – patikino vicemerė.

Uostininkai tikino, jog tą nelemtą vakarą iš Centrinio Klaipėdos terminalo šviesoforas išleisdavo tik po 4 vilkikus.

Tačiau Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atstovai patikino, jog papildomų aikštelių vilkikams laikinai stovėti vertėtų įrengti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Viadukai ir tiltai, O kas vertė balsuoti tarybos narius, kad paleisti terminalą,nerekonstaravus viso Baltijos prospekto, įrengiant tiltus ar viadukus?Administracijos direktorė tuo metu buvo Judita Simonavičiūtė, o meras Vytautas Grubliauskas.Mero pavaduotojas Artūras Šulcas. Buvo dėta labai daug pastangų, kad įtikti uostininkams.Tiesą sakant ir R.Taraškevičius, būdamas meru, šiek tiek prisidėjo savo neveiklumu šioje srityje, nes jo įmonė dėjo trinkeles terminale.Tuo metu mero pavaduotoja taip pat buvo J.Simonavičiūtė.Toliau rinkime šiuos piliečius, tai vaikščiosime pėsti ir uostysime išmetamas vilkikų dujas.Labai juokingai atrodo J.Simonavičiūtės aikčiojimai.Reikėtų muštis į krūtinę ir sakyti"Mea culpa,mea maxima culpa!"

Avinų banda valdžioje

Avinų banda valdžioje portretas
D-E-B-I-L-A-I !!!

>

> portretas
Juk tai dirbtinai,saikos, sukeltos problemos,dirbtinai specialiai pabloginta Klaipedos miesto gyventoju kokybe.O jas sukele,tie,katrie gauna alga,kad tokiu problemu nebutu.Kas,akcininkai,"centrinio terminalo"?Ka miestas,gavo mainais,tikslinu MIESTAS,ne chebra,o miestas,uz atiduota sunaikinti stadiona,dvi mokyklas,pamario gatve, ir t.t ?!!! ... (skaitykit komentarus)?Manau cia jau teisesaugos, ne komentatoriu reikalas.
VISI KOMENTARAI 40

Galerijos

Daugiau straipsnių