Prasidės ilgiausios šalyje estakados statyba

Penktadienį Klaipėdos Jakų žiedinėje sankryžoje iškilmingai pradedami rekonstrukcijos darbai. Tarptautinio IXB transporto koridoriaus magistralėje esanti sankryža taps skirtingų lygių.

Joje patogiai pasiskirstys transporto srautai, judantys keliais Vilnius-Kaunas-Klaipėda, Klaipėda-Liepoja ir Kaunas-Jurbarkas-Klaipėda. Rekonstruota sankryža pagerins susisiekimą su Klaipėdos jūrų uostu ir Lietuvos pajūriu, padės užtikrinti saugesnį eismą. 

„Europinėje magistralėje esanti ir šešis kelius jungianti Jakų žiedinė sankryža po rekonstrukcijos neabejotinai taps vienu iš moderniausių kelių infrastruktūros objektų Lietuvoje. Tikiu, kad šio projekto ekonominę naudą, pagerėjusias tranzito sąlygas, keliavimo patogumą ir saugumą galėsime įvertinti ne tik pajūrio regiono, bet ir visos šalies mastu“, - sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis. 

Jakų žiedinė sankryža, kuria vyksta intensyvus tranzitinis ir vietinis transporto eismas, bus rekonstruojama valstybės ir Europos Sąjungos sanglaudos fondo lėšomis. Bendra darbų vertė siekia 99,753 mln. Lt, suteikiama ES parama - 35,768 mln. litų. 

Rekonstrukcijos metu virš žiedinės sankryžos Kauno-Klaipėdos ir Klaipėdos-Kauno kryptimi bus pastatyta 610 m ilgio keturių eismo juostų estakada, kuri bus ilgiausia Lietuvoje. Šiuo metu ilgiausia Lietuvoje estakada laikoma Vilniaus pietinio aplinkkelio estakada, kurią taip pat pastatė „Kauno tiltai“ ir kurios ilgis siekia 380 metrų. 

Jakų žiede taip pat bus įrengtas 24 m ilgio tunelinis viadukas su šviesoforais viduje, nutiesta daugiau kaip kilometras naujo kelio ir rekonstruota 340 m esamo kelio dalis. Numatoma atnaujinti elektros ir ryšių linijas, vandentiekį bei magistralinį dujotiekį, įrengti apšvietimą. 

Šiuos darbus iki 2010 m. lapkričio 30 d. atliks Lietuvos automobilių kelių direkcijos skelbtą konkursą laimėjusi bendrovė „Kauno tiltai“. 

Pasak „Kauno tiltų“ techninio direktoriaus Aldo Rusevičiaus, Jakų sankryžos rekonstrukcija - itin sudėtingas projektas, kuriam vykdyti sutelkta profesionalų komanda. 

„Darbams atlikti naudojamos naujausios technologijos bei patikimos ir kokybiškos medžiagos. Estakada, tikimės, taps puikia susisiekimo jungtimi važiuojantiems automagistrale į Klaipėdą ir leis optimaliau paskirstyti automobilių srautus“, - sakė A.Rusevičius. 

Artimiausiu metu bus įrengiami poliniai pamatai, betonuojamos estakados atramos - jų numatyta 30. Pastačius pastolius bus betonuojama monolitinė perdanga, įtempiami ir užinjektuojami lynų pluoštai.    

Minėti darbai - pirmasis šios sankryžos rekonstrukcijos etapas. Antrojo ir trečiojo darbų etapų metu planuojama nutiesti estakadas į Palangą ir Šilutę. Atlikus visą numatomą rekonstrukciją, Jakų žiedas taps trijų lygių sankryža. 

Tarptautinėje magistralėje E85 esanti Jakų sankryža rekonstruojama vykdant šalies Ekonomikos augimo veiksmų programą ir joje numatytą prioritetą „Transeuropinių transporto tinklų plėtra“. Europinės reikšmės magistralės Lietuvoje pritaikomos didėjančiam eismo intensyvumui, gerinami kelių techniniai parametrai ir pralaidumas, rūpinamasi eismo sauga. 


Raudona linija pažymėtas pirmasis rekonstrukcijos etapas. Darbai atliekami įgyvendinant Europos Sąjungos sanglaudos fondo remiamą projektą „Transeuropinio tinklo kelio E85 (Vilnius-Kaunas-Klaipėda) rekonstravimas. Estakados Kaunas-Klaipėda, Klaipėda-Kaunas kryptimi statyba Jakų sankryžoje“. Geltona linija - antrajame rekonstrukcijos etape numatomi darbai.

Įdomūs faktai apie Klaipėdos Jakų sankryžą:

    - Jakų žiedu per parą pravažiuoja maždaug 25 tūkst. automobilių srautas.

   - Jakų sankryžos žiedo diametras yra 300 m. Į sankryžą įsijungia net šeši keliai: Kaunas-Klaipėda, Klaipėda-Liepoja, Kaunas-Jurbarkas-Klaipėda, Jakai-Dovilai, Klaipėdos miesto Tilžės gatvė ir Klaipėda-Kaunas.

    - Statant estakadą reikės įrengti 866 vienetus polių. Jų įrengimui reikia 2723 m3 betono ir 260 t armatūros gaminių.

    - Pamatų įrengimui prireiks 3325 kub. m betono ir 157,7 t armatūros gaminių.

    - Atramų įrengimui prireiks 2006 kub. m betono ir 106,7 t armatūros gaminių.

   - Estakados perdangos įrengimui prireiks 15119 kub. m itin kokybiško betono, 1253 t armatūros gaminių ir 730 t pluoštinės armatūros gaminių.

    - Sankryžoje bus paklota 41460 kub. m asfaltbetonio dangos.


Šiame straipsnyje: Jakų žiedas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių