Priemiesčio gyventojams – geresnis susisiekimas

Į rytų pusę už magistralinio kelio Klaipėda–Liepoja besiplečianti Klaipėda kelia vis daugiau problemų dėl naujai besikuriančių gyventojų susisiekimo su miestu. Valstybės įmonė "Klaipėdos regiono keliai" sulaukia pageidavimų ir nusiskundimų dėl neišspręstų susisiekimo problemų.

Problemos išspręstos ne visur

Kyla klausimų, ar gyventojai turi toli eiti pėsčiomis iki autobusų stotelės ir miesto, ar reikia organizuoti susisiekimą autobusais bei paimti žmones iš jų susibūrimo vietų.

Pirmu atveju reikia nagrinėti pėsčiųjų ir dviratininkų takų, tunelinių praėjimų ar pėsčiųjų tiltų per magistralinį kelią statybų klausimus.

Rekonstruojant magistralinį kelią tarp Jakų ir Normantų sankryžų, 12 kilometrų ruože pertvarkytos ar naujai įrengtos keturios dviejų lygių sankryžos, sukt į dešinę skirtos penkios vieno lygio sankryžos ir daug nuovažų į laukus.

Tuo metu iki galo nebuvo išnagrinėtas pėsčiųjų judėjimo per magistralinį kelią klausimas.

Šie klausimai visiškai išspręsti Jakų, Technikumo, Tauralaukio ir iš dalies Normantų sankryžose. Dar reikia nagrinėti pėsčiųjų judėjimą ties Aukštkiemių kaimu, ties buvusiu sąvartynu (laikini daržai) bei Kalnuvėnų kaimu ties Normantų sankryža.

Aišku yra viena, kad per skiriamąją juostą vieno lygio susikirtimų nei automobiliams, nei pėstiesiems šiame magistraliniame kelyje neturi būti.

Taigi reikia analizuoti antrąjį variantą – autobusais paimti žmones jų susibūrimo vietose.

Sprendimo ieško jau seniai

Pasak viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" direktoriaus Gintaro Neniškio, užtikrinti geresnį susisiekimą viešuoju transportu Aukštkiemių iš Kalnuvėnų gyventojams įmanoma. Tam reikia Klaipėdos miesto ir rajono merų sutarimo.

Vadovas atkreipė dėmesį, kad šie maršrutai būtų nuostolingi, reikėtų kompensuoti ir lengvatas mokiniams. Būtent jie ir sudarytų didžiausią keleivių dalį šiose gyvenvietėse.

"Klaipėdos miestas ir rajonas yra sutarę vystyti viešojo transporto sistemą centralizuotai. Akivaizdu, kad atsiranda vis naujų poreikių. Įsitraukus įmonei "Klaipėdos regiono keliai", būtų galima bandyti išspręsti susisiekimo problemas, su kuriomis susiduria priemiesčio gyventojai", – komentavo G.Neniškis.

Direktoriaus teigimu, kaip padėti Aukštkiemių gyventojams, svarstoma jau seniai. Klaipėdos rajono savivaldybė kreipėsi į viešąją įstaigą ir domėjosi, kokius maršrutus reikėtų pakoreguoti, kad autobusai užsuktų ir į šią gyvenvietę.

"Buvo siūloma pakeisti 26-ąjį maršrutą – Atgimimo aikštė–Radailiai–Šimkai, kad jo autobusai užsuktų į Aukštkiemius. Tačiau tokie pokyčiai būtų netikslingi. Maršrutas taptų "kreivas", o keleivių srautas nebūtų labai didelis. Be to, šis maršrutas yra orientuotas į pamokų pradžią. Pakoregavus jį, būtų sugriautas tvarkaraštis", – aiškino vadovas.

Organizuotų naują maršrutą

G.Neniškio nuomone, į Aukštkiemius galėtų kursuoti 7-ojo maršruto autobusai, kurie iš stotelės prie miesto ligoninių važiuoja į Mazūriškes.

"Šis maršrutas – tik keli kilometrai. Jį būtų galima pratęsti. Paslauga galėtų naudotis daugiau keleivių. Be to, šis maršrutas būtų patogesnis Aukštkiemių gyventojams. Dažniausiai per kelią vaikšto vaikai, kurie nori pasiekti Tauralaukio mokyklą. 7-ojo maršruto autobusas būtent ir priveža prie pastarosios, 26-asis važiuoja į centrą. Jei šis pradėtų vinguriuoti, prarastų keleivių", – tvirtino vadovas.

Direktoriaus teigimu, norint, kad 7-ojo maršruto autobusas užsuktų į Aukštkiemius, čia reikėtų įrengti tvarkingą galutinę stotelę, išasfaltuoti kelią.

Dėl Kalnuvėnų situacija yra sudėtingesnė. Pasak G.Neniškio, labai aiškaus sprendimo kol kas nėra. Vadovo nuomone, pratęsti 17-ąjį maršrutą, kurio galutinė stotelė yra aikštelėje miesto pabaigoje, netikslinga. Būtų patirti per dideli nuostoliai.

G.Neniškis tvirtino, kad Kalnuvėnų gyventojus galėtų vežti iš Klaipėdos į Palangą ar Kretingą važiuojantys autobusai ar mikroautobusai. Taip pat būtų galima organizuoti naują privežamąjį maršrutą, kuris pasiektų ir Girkalius.

"Variantų tikrai yra. Pirmiausia reikia Klaipėdos rajono savivaldybės sprendimo, o specialistai pasiūlys optimaliausius variantus", – tvirtino direktorius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

gerbiamam ponui

gerbiamam ponui portretas
Mes irgi mokam mokesčius, tie kurie gyvena kaimuose, ir pasakyčiau kad nemažus!!! Tai kad cic!!!

seniunaitis

seniunaitis portretas
Visi tik svarsto tikslinga ar ne viaduko statyba ir senojo Auštkiemio kaimo gyventoju susisiekima su miestu ! O kas turi teise pažeidinėti žmogaus teises ! Atimti viešojo transporto paslaugas , KLAIPĖDA-per technikuma-PALANGA maršruta ! Atimti iš senjoru galimybe susisiekti su gydimo istaigomis ir iš moksleiviu galimybe susisiekti su švietimo istaigomis !!! Ar tai ne ŽMOGAUS TEISIU pažeidimas ?! Varlėm tunelius daro , o tai žmogus kokioje vietoje !!?

ne/geram ponui

ne/geram ponui portretas
Klaipedoje brangus pragyvenimas, jaunos seimos rado iseiti - isikure priemiestyje. Ne kaime - nebuvote ten, nematete susigrudusius namukus, kotedzus. Na, negi ir savo piliecius Lietuva prades skirstyti kastomis, pagal gyvenama vieta? Geriau geranoriskai spresti problemas.
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

Daugiau straipsnių