Priešgaisrinių laivų reikės ir Klaipėdai

Norvegijoje kuriamas naujos kartos bepilotis gaisrų gesinimo laivas.

Laivas su vandens skydu

Nuotoliniu būdu valdomą ugniagesių laivą kuria Norvegijos technologijų kompanija „Konsberg Maritime“ kartu su Kanados inžinierių kompanijos „Robert Allanis“ specialistais. Kuriant šį laivą, kuris sąlyginai vadinamas „Ralmander“, naudojamos infraraudonųjų spindulių, radarų ir kitų nuotolinių veikimo technologijos. Į šio laivo kūrimo procesą įtraukti ir kariškiai.

Šis laivas bus 20 metrų ilgio. Jame bus įrengtos gesinimo kampus keičiančios trys putų patrankos su bendra gesinimo galia 2400 kubinių metrų per sekundę.

Laivo apsaugai nuo karščio bus įrengtas specialus įrenginys, vadinamas vandens skydu, kuris jį vėdins.

Taip pat bepiločius laivus bus galima naudoti degantiems laivams buksyruoti. Tai ypač svarbu. Kartais uoste užsidegusį laivą yra naudingiau ištempti į atvirus vandenis ir ten gesinti, nei rizikuoti, kad nuo jo užsidegs kokie nors objektai uoste.  

Galės arti priplaukti

Manoma, kad bepiločių laivų pranašumai prieš įprastus laivus bus neabejotinai reikšmingi. Šie laivai galės priplaukti kaip galima arčiau prie degančių laivų, kitų objektų be rizikos, kad tai pakenks laivo įgulai. Laivai bus visiškai autonomiški be jokios įgulos.

Bepiločių laivų panaudojimas uostuose su šiuo laivu gali atverti visiškai naujas galimybes.

Tiesa, tokių laivų sukūrimas reikalauja pakankamai didelių išlaidų, nes tenka konstruoti visiškai naujas sistemas. Nepaisant to vis daugiau specialios paskirties laivų artimiausiu metu gali įsilieti į pasaulinį laivyną.

Bet gaisrų genimo laivai būtų itin svarbūs uostams. Kilus uoste gaisrui ar užsidegus laivui prie krantinės yra labai didelė tikimybė, kad gaisras gali pasklisti plačiai, apimti ištisus kranto objektus.

Klaipėdos uosto pajėgos

Galime tikėtis, kada toks laivas kada nors gali pasirodyti ir Klaipėdos uoste. Juo labiau, kad Klaipėdos uostas neturi specializuoto gaisrų gesinimo laivo.

Taip pat Klaipėdos uoste jau yra pakankamai daug didesnės rizikos uostų terminalų, kur kraunami naftos produktai, dujos, trąšos, konteineriai, kuriuose gali būti ir degių medžiagų.

Ne veltui vienas paskutiniųjų priešgaisrinių mokymų pernai vyko „Klaipėdos Smeltėje“ ir buvo imituotas konteinerio degimas su pavojinga medžiaga.

Prieš kokį dešimtmetį viename iš uosto plėtojimo tarybos posėdžių buvo užsiminta, kad specialus gaisrų gesinimo laivas Klaipėdos uoste būtų reikalingas. Tokią poziciją pateikė šalies priešgaisrinio gelbėjimo tarnyba.

Gaisrų gesinimo laivai yra pakankamai brangūs ir uostuose retai naudojami.

Neprisimenu atvejo, kada paskutinį kartą Klaipėdos uoste buvo koks nors gaisras. Bet tai nereiškia, kad jis negali įvykti.

Šiuo metu gaisrams gesinti Klaipėdos uoste yra pritaikyti uosto vilkikai. Uoste yra ir 56 metrų ilgio paieškos ir gelbėjimo laivas „Šakiai“, kuris turi keturias gaisrų gesinimo patrankas. Šis laivas yra perduotas ir juo naudojasi Lietuvos kariuomenė žmonių paieškai ir gelbėjimui, apsaugai nuo išsiliejusių naftos produktų ir gaisrų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių