„Ragainė II“ įplaukė į Manihi atolą

Aplink pasaulį jachta „Ragainė II“ keliaujantis Andrius Varnas šiuo metu yra Tuamotus salyno Manihi saloje. Štai ką kintiškis buriuotojas rašo jo kelione besidomintiems žmonėms:

„Sveiki
Šiaip taip pakeiksnodami buriuotojų dalią, keiksnodami visų krypčių vėjus ir pasiekėm Tuamotus salyno, Manihi sala - atolą.

Paskutines kelias dienas jau buvom pripratę prie vėjų kaitos ir stipriai nepykdavom, kai reikėdavo naktį keltis ir keisti bures. Prie tropinio lietaus irgi jau pripratome.

Taigi priekyje Manihi atolas. Jis yra 14 j.m. ilgio ir 4 j.m. pločio. Jau dieną prieš jį Rasa pradėjo raustis visose locijose (aprašymuose) ir aiškintis įplaukimo ypatybes. Ramiojo vandenyno atolai yra specifinės koralų salos. Jei į jas žiūrėtum iš viršaus - tai kaip žiedas, tik keliose vietose įtrūkęs. Tai tie įtrūkimai ir yra įplaukimo kanalai į atolą.

Manihi atolas turi tik viena įplaukimą. Visas buriuotojo vargas ir rūpestis, saugiai įplaukti ir išplaukti per šį kanalą. Jeigu blogai paskaičiuosi laiką ir pataikysi ant potvynio ar atoslūgio srovės, o ji būna iki 7-8 mzg, tai joks variklis nepadės. Bėda dar, kad nėra supertikslių jūrinių atolų kortų, koralai pastoviai auga arba nyksta ir kortos būna pasenusios. Mes gi, iš ekonominių, aišku, sumetimų, atolų kortų išvis neturim, o turim tik elektronines kortas. O jos iš vis kartais "vėjus" rodo. Taip įplaukiant į Manihi, MaxSea e-kortos rodė, jog plaukiam per žemę, tiek netiksli. Na, bet kitos e-kortos buvo tikslesnės. Aišku, daug padėjo ir gautos iš įvairių buriuotojų elektroninės Tuamotu salyno locijos ir Rimio B. iš Bostono atvežta Pacifiko salų gidas "Landfalls of paradise".

Prieš įplaukiant į kanalą pasiruošėm inkarus, pasiskirstėm darbais: Egoi priekyje, ant priekinio relingo stebi dugną ir yra pasiruošęs bet kuriuo metu išleisti inkarą. Gerd'as stovi šalia stiebo, kiek pasilipęs ir stebi dugną iš šonų. Rasa jachtos viduje ir seka GPS'us, kompiuterio ekraną ir duoda man komandas: dešinėn, kairėn, greičiau ar lėčiau, kokia srovė, o taip pat praneša, koks yra gylis. Aš, gi, vairuoju, stebiu taip pat dugną, reguliuoju genujos sota. Variklis užvestas ir paruostas darbui. Va taip ir įplaukėm, pasiplaukiojom po miestelio prieplaukų rajoną, neradom tinkamos vietos inkaruotis, tai tolumoje pamatėm kelias jachtas prie jų nuplaukėm ir užsiinkaravom.

Belieka tik pasigirti: amerikiečių dvistiebė jachta kabino vairo plunksna koralus ir dabar nardo ir žiuri, kiek pažeista. Kita kylinė jachta iš Aliaskos samdė vietinius už 25 žalius ir juos saugiai atplukdė į inkaravimo vietą. Mes, gi, lietuviai patys kažkaip susitvarkom. Bet aš šį fenomeną vadinu: DEBIUTANTO SĖKME. Yra toks gyvenimo dėsnis, kitą kartą geriau nebandyti savo laimės, nes ne tam gi tokį kelią nuplauki, kad čia, kažkur koraliniam atole, paliktum koraluose įstrigusią jachtą.
Na, o jau gamta čia, nenoriu tiesiog nieko rašyti: aprašyti šį nuostabų pasaulį ne mano jėgom. Atsiųsiu nuotraukas - patys pamatysite. Tai koraliniai atolai, palmės, žydras vanduo ir t.t.
Linkėjimai visiems, visiems iš Manihi atolo, Tuamotu salynas, Ramusis vandenynas.
Andrius
RAGAINĖ II“ 

Patyręs buriuotojas 55 metų A.Varnas 2008 m. liepos mėnesį išplaukė į savo viso gyvenimo kelionę. Per du metus savo jachta "Raginė II" jis planuoja apiplaukti pasaulį. Šiai kelionei jis ruošėsi keletą metų.

"Ragainė II" pastatyta prieš trylika metų. Jos ilgis dešimt metrų, o plotis daugiau nei trys metrai. Šią jachtą A.Varnas statė pats.  Pinigų tokiai ilgai kelionei buriuotojas gavo per rėmėjus.

Namo kintiškis turėtų sugrįžti 2010 metų liepą.


Šiame straipsnyje: ragainė

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Valstybės kūrėjams – špyga?
    Valstybės kūrėjams – špyga?

    Kai kurie buvę sovietmečio nomenklatūrininkai, kaip ir anais laikais, liko privilegijuoti ir šiandien gauna valstybines pensijas. O tuo pat metu nepriklausomos Lietuvos valstybės kūrėjai šios malonės neturi ir veikiausiai neturės, nes bev...

    5
  • Šiukšlių vežėjams – baudos
    Šiukšlių vežėjams – baudos

    Netvarkingos atliekų konteinerių aikštelės vis dar kelia klaipėdiečių aistras. Žmonės nenori, kad kiemuose riogsotų šiukšlynai. Specialistai pataria apie netvarką ne tik pranešti atliekų tvarkytojams, bet ir patiems steng...

    1
  • Renginys – Izraelio valstybės jubiliejui
    Renginys – Izraelio valstybės jubiliejui

    Izraelio valstybės atkūrimo 70-mečio išvakarėse Klaipėdoje paminėta Atminties diena. Uostamiesčio žydų bendruomenės namuose prisiminti tie, kurie pasiaukojo ir žuvo dėl istorinės tėvynės. ...

  • Bauda už faktiškai jau valdytą verslą
    Bauda už faktiškai jau valdytą verslą

    Po ilgesnės pertraukos Klaipėdos uoste skirta bauda, kuri susijusi su konkurencijos pažeidimais. ...

  • Iš upelio toliau valomi teršalai
    Iš upelio toliau valomi teršalai

    Uostamiestyje bus sudaromas įmonių, kurios įsikūrusios šalia vandens telkinių ir gali juos užteršti, sąrašas. Manoma, kad tai padėtų operatyviau reaguoti įvykus incidentams. ...

  • Teisme – keli šimtai vaikų
    Teisme – keli šimtai vaikų

    Uostamiesčio mokiniai užplūdo Klaipėdos miesto apylinkės teismą. Beveik 200 moksleivių išgirdo, kokių būna teisininkų profesijų, kuo jos skiriasi. ...

  • Užkliuvo nenaudojami nameliai
    Užkliuvo nenaudojami nameliai

    Klaipėdiečiams akis bado Teatro aikštėje palikti nameliai, kurie skirti šventinei prekybai. Miestiečiai stebisi, kodėl statiniai nėra išvežami iš miesto širdies. ...

    2
  • Uosto direkcijos strateginiam veiklos planui – aukščiausias įvertinimas
    Uosto direkcijos strateginiam veiklos planui – aukščiausias įvertinimas

    Susisiekimo sektoriaus valstybės valdomų įmonių (VVĮ) strateginių veiklos planų kokybė pripažinta geriausia iš visų tokias įmones valdančių šalies sektorių – ji įvertinta 9,3 balo iš 10 galimų. Tiek balų jai skyrė &...

  • Mėlynąjį proveržį išjudintų uostas
    Mėlynąjį proveržį išjudintų uostas

    Klaipėda yra išskirtinis Lietuvos miestas dėl to, kad jame yra uostas. Ir tas supratimas vis labiau ateina į Klaipėdą per „mėlyno proveržio“ planus. ...

    4
  • Paradui kviečia registruoti laivus
    Paradui kviečia registruoti laivus

    Klaipėdiečiai ir miesto svečiai vėl bus pakviesti į tradicinį laivų paradą, kuris skelbia laivybos sezono pradžią. Žadama, kad renginys vėl stebins išskirtinėmis iniciatyvomis. ...

Daugiau straipsnių